Petin miestäni, valehtelin enkä kadu
Petin reilu vuosi sitten mun miestä kahdesti toisen miehen kanssa. Oltiin hetki erossa miehen riehumisen takia, jonka aikana tuo petos tapahtui. Palattiin takaisin yhteen ja ollaan työstetty suhdetta. Mies on koko tän ajan epäillyt mua, ja oon aina kieltäny mitään tapahtuneen koska näin sovittiin sen toisen miehen kanssa JA mun omalla on vakava päihde- ja mielenterveysongelma. Oli aiheellista pelätä että mies vahingoittaisi itseään, tai mua.
No nyt asia on tullut esille. Tuo toinen mies kertoi mun miehelle, koska kyllästyi jatkuvasti toistuviin kysymyksiin mun mieheltä (ei oltu sen kans tekemisissä muuten mutta soitteli humalassa tuolle miehelle). Nyt mun mies on tietenkin vihainen, ja lähdin omaan kotiini jonne soittelee perään ja uhoaa ettei koskaan aio antaa anteeksi.
En aio anella anteeksi. En tiedä edes aionko pyytää anteeksi. En tiedä haluanko miestäni edes takaisin. Suhde ollut viimeisen viikon jatkuvaa pelkoa väkivallasta jne. En katunut pettämistä tekohetkellä, sittemmin olen katunut kyllä sitä sen vuoksi millaista stressiä ja ahdistusta se on aiheuttanut myös minulle salata se.
Olen helpottunut että asia on nyt julki ja ei tarvi salailla. Eikä kantaa vastuuta miehen mahdollisesta reaktiosta jos saa tietää.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen logiikkaa: huono suhde paranee pettämällä 👍🏻
Ap tarinoi ja satuilee täällä. Hakee tukea omalle sairaalle narratiivillensa.
Lol.
Ap
Muista että jännämies kostaa aaina tuollaisen pettämisen joten varmasti hakkaa sinut vielä. Monet jännämiehet jotka riehuu ja on väkivaltaissia suhteessa ovat jälkeenpäin tappaneet ex naisensa.
Onko läheisriippuvaisella pettäjällä ihmisarvoa millään tavalla tai minkään vertaa? Ei ole. Vaan on kaatopaikalle kuuluvaa ainesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmillista että trololollaaja et saa haluamaasi huomiota. Parempi onni seuraavassa elämässäsi.
Itse en pitäisi tapahtunutta pettämisenä juuri siksi, että miehen mukaan olitte eronneet. Kun toinen kertoo että nyt ollaan erossa ei hänellä ole enää oikeutta saada tietoa ex kumppaninsa seksielämästä tuosta eron hetkestä eteenpäin. Eikä oikeutta saada tietoa eron aikana tapahtuneesta synny uudelleen vaikka palattaisiinkin yhteen.
Oma pitkäaikainen suhteeni päättyi siihen että kumppani petti ja jätti joten minulla ei erityisesti ole sympatiaa pettäjiä kohtaan. Minusta ap ei tässä ole pettäjä.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Onko läheisriippuvaisella pettäjällä ihmisarvoa millään tavalla tai minkään vertaa? Ei ole. Vaan on kaatopaikalle kuuluvaa ainesta.
Onko siellä kaatopaikalla korppikotkia ja hyeenoita sitten odottamassa jo?
Et sitten parempaa miestä löydä kuin alkoholistin jotka on yleensä väkivaltaisia. Kilttejä kunnollisia miehiä jotka ei juo viinaa on vaikka kuinka paljon sinkkuna mutta nainen ottaa sen pahimman juopon koska mies on komea. Taitaa ap olla samanlainen alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten parempaa miestä löydä kuin alkoholistin jotka on yleensä väkivaltaisia. Kilttejä kunnollisia miehiä jotka ei juo viinaa on vaikka kuinka paljon sinkkuna mutta nainen ottaa sen pahimman juopon koska mies on komea. Taitaa ap olla samanlainen alkoholisti.
Vaihtoehtoisesti on epävakaa, bipo tai piilonarsisti. Huomiohakuinen ainakin.
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmillista että trololollaaja et saa haluamaasi huomiota. Parempi onni seuraavassa elämässäsi.
Itse en pitäisi tapahtunutta pettämisenä juuri siksi, että miehen mukaan olitte eronneet. Kun toinen kertoo että nyt ollaan erossa ei hänellä ole enää oikeutta saada tietoa ex kumppaninsa seksielämästä tuosta eron hetkestä eteenpäin. Eikä oikeutta saada tietoa eron aikana tapahtuneesta synny uudelleen vaikka palattaisiinkin yhteen.
Oma pitkäaikainen suhteeni päättyi siihen että kumppani petti ja jätti joten minulla ei erityisesti ole sympatiaa pettäjiä kohtaan. Minusta ap ei tässä ole pettäjä.
On ollu tosi semmonen pysähtynyt, turta olo jo pidempään, mutta kun luin tän ni kyyneleet tuli silmiin. Kiitos. Herätit henkiin jotain tunteita mun sisällä tässä. En itse ees tajunnu että kun mietin että en kadu pettämistä, syytin itseäni kylmäksi ja epäempaattiseksi ihmiseksi mitä en kuitenkaan ole..
Kai se "pettäminen" oli itseltä silloinki semmonen et teki mieli purkaa sitä oloa, mikä tuli kun mies heitti ulos kuin roskan. Sattu vaa sit tapahtumaan noin. Miehen tila kun on kuitenki sairaus, ni kai tunsin syylisyyttä siitä tavasta millä hain itselle nollausta ja tai lohtua tai jotain. Mulla kun ei ole tapana esim ryypätä. Noh, tästä hyvä jatkaa omaa eheytymistä hetki kerrallaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi pettämistä, jos olitte eronneet? En ymmärrä.
Kun palattiin yhteen melko pian, ja en kertonut? Mies itse niin kuitenki puhuu että petin ja olen pettäjä..
Silloinkin mies oli itse se joka "heitti ulos" hänen kotoaan ja sanoi että suhde on ohi, oli riitaa siitä ettei hyväksynyt että olen mun ystäville (mies ja naispuolisia) kuskina yöllä. Vetoaa siihen ettei ollut tarkoittanut ero puheita, mutta niin. No. En sinänsä sitä kadu vaikka ei oltais oltu tauolla muuten kuin sen osalta tosiaan että salailu rasitti mua hyvin paljon, silläkin yritin vain suojella miehen mielentilaa.
Ap
No ethän sä sitten pettänyt, jos siinä kohtaa suhteenne oli ohi.
Ethän sä voinut tietää, että palaatte vielä yhteen, jos mies kerran sanoi, että teidän suhteenne on ohi.Turhaan podet syyllisyyttä. Et ole tehnyt mitään väärää. Mutta tuo mies ei ole sinulle hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä voinut tietää, että palaatte vielä yhteen, jos mies kerran sanoi, että teidän suhteenne on ohi.Turhaan podet syyllisyyttä. Et ole tehnyt mitään väärää. Mutta tuo mies ei ole sinulle hyväksi.
No ei olekaan.. Jotenkin vaan en ole osannut kääntää selkää hänelle kun tarvitsisi apua, on sitä hakenu mutta ei saa. Olen siis itse ollu mukana esim päihdetyöntekijällä eli tiedän silleen varmaksi että apua on tosiaan hakenu. Ajatellu ettei sillä oo ketää jos mäki lähden. Mut joo no. Niin. Eipä se mun apu ole auttanu ja nyt on jo ollu liian lähellä liian vakavia tilanteita..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei olekaan.. Jotenkin vaan en ole osannut kääntää selkää hänelle kun tarvitsisi apua, on sitä hakenu mutta ei saa. Olen siis itse ollu mukana esim päihdetyöntekijällä eli tiedän silleen varmaksi että apua on tosiaan hakenu. Ajatellu ettei sillä oo ketää jos mäki lähden. Mut joo no. Niin. Eipä se mun apu ole auttanu ja nyt on jo ollu liian lähellä liian vakavia tilanteita..
Ap
Valitettavasti päihderiippuvainen ei pääse eroon ongelmastaan muutoin kuin omien valintojensa ja oman muutoksensa kautta. Armoton klisee mutta totta. Se ulkoinen apu voi olla tukea tälle omalle muutokselle mutta edelleenkin muutos lähtee sisältä.
Joskus ainoa tapa auttaa on itse poistua tilanteesta. Niin kauan kun riippuvaisella homma toimii edes jotenkin ulkoisen avun (puoliso) varassa ei hänellä synny tuota omaa sisäistä pakkoa muuttua. Osalla sitä ei tule koskaan joten he eivät pääse päihderiippuvaisuudestaan eroon. Osa kokee pohjakosketuksen ja sen heIvetin kautta löytää tahdon muuttua.
Päihderiippuvaista ei voi rakastaa ehjäksi. Sitä yrittävä vain rikkoo itsensä. Teit sen minkä voit ja nyt on aika sinun pelastaa oma elämäsi poistumalla tilanteesta.
M59+
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Valitettavasti päihderiippuvainen ei pääse eroon ongelmastaan muutoin kuin omien valintojensa ja oman muutoksensa kautta. Armoton klisee mutta totta. Se ulkoinen apu voi olla tukea tälle omalle muutokselle mut
Ihan totta puhut. Ja omaa hölmöyttä ja valinta ollu jaksaa näin kauan. Toki tehty mikä tehty ainakin voin hyvillä mielin nukkua kun tiedän tehneeni kaiken voitavan.
Ap
Mikähän on noiden miesten versio tästä, oispa hauska kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on noiden miesten versio tästä, oispa hauska kuulla.
Jos oikeasti on ihan kunnon mt ongelmainen päissään, ni ei sitä kyllä oo mikään hauska kuulla. Kaukana siitä
Vierailija kirjoitti:
Trolli? Mitä trollattavaa tällaisessa aiheessa olisi.
Ap
Totta. Elämmänkoulu vahvana huokuu. Sit mä petin sitä. Sit alettiin oleen.sit niinku erottiin.mistä näitä tulee.
Pelaat vaan passiivista korttia etkä vastaa enää. Menet turvakotiin tarvittaessa...
Vierailija kirjoitti:
Pelaat vaan passiivista korttia etkä vastaa enää. Menet turvakotiin tarvittaessa...
Nojoo, näinhän se on pakko toimia. Pelottaa vaan mitä vähemmän reagoin niin sen voimakkaampia tekoja alkaa tehdä pakottaakseen musta reaktion.
Ap
porvoolainen petturi.