Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petin miestäni, valehtelin enkä kadu

Vierailija
24.05.2025 |

Petin reilu vuosi sitten mun miestä kahdesti toisen miehen kanssa. Oltiin hetki erossa miehen riehumisen takia, jonka aikana tuo petos tapahtui. Palattiin takaisin yhteen ja ollaan työstetty suhdetta. Mies on koko tän ajan epäillyt mua, ja oon aina kieltäny mitään tapahtuneen koska näin sovittiin sen toisen miehen kanssa JA mun omalla on vakava päihde- ja mielenterveysongelma. Oli aiheellista pelätä että mies vahingoittaisi itseään, tai mua.

No nyt asia on tullut esille. Tuo toinen mies kertoi mun miehelle, koska kyllästyi jatkuvasti toistuviin kysymyksiin mun mieheltä (ei oltu sen kans tekemisissä muuten mutta soitteli humalassa tuolle miehelle). Nyt mun mies on tietenkin vihainen, ja lähdin omaan kotiini jonne soittelee perään ja uhoaa ettei koskaan aio antaa anteeksi.

En aio anella anteeksi. En tiedä edes aionko pyytää anteeksi. En tiedä haluanko miestäni edes takaisin. Suhde ollut viimeisen viikon jatkuvaa pelkoa väkivallasta jne. En katunut pettämistä tekohetkellä, sittemmin olen katunut kyllä sitä sen vuoksi millaista stressiä ja ahdistusta se on aiheuttanut myös minulle salata se.

Olen helpottunut että asia on nyt julki ja ei tarvi salailla. Eikä kantaa vastuuta miehen mahdollisesta reaktiosta jos saa tietää. 

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se kuvittelee että MÄ häneltä anelen sitä anteeksi antoa ja takaisin paluuta. En aio anella vaikka kävinkin toisen miehen sängyssä. 

Tilanne on niin tuore ettei hän ole tainnu tajuta että hän on se joka pian anelee minua takaisin. Kun en olekaan kuskaamassa omalla autolla ja bensoilla, ostamassa ruokia, maksamassa laskuja ja siivoamassa, kantamassa sille polttopuita ja tekemässä ruokaa (vaikka ei olla asuttu yhdessä, oon tehny tuota kaikkea). Puhumattakaan psyykkisestä tuesta ja läheisyydestä jota olen antanut aina..

Ei pettämiseen pitäis olla tekosyitä, mutta monia syitä kyllä taustalla on jotka siihen johti. Mm. se että tein kaikkea yllä mainittua ja silti en saanut arvostusta, pelkkiä haukkuja ja valitusta. Nyt pitäisi sitte pyydellä anteeksi? En tiedä, miksi.

Ap

Kannattaa ap sinun mennä terapioimaan tuo läheisriippuvuutesi pois itsestäsi. Mutta valitse ammattitaitoinen terapeutti koska muuten sinusta kaivetaan narsismi esiin.

Vierailija
22/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weetee menoa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset pettää toiset valehtelee etteinpetä ja toiset myöntää avoimesti että pettää molempia tyyppejä yhdistää se että ei hyvöksy ollenkaan sitä että mies pettää

Kaksoisstandardit elävät ja voivat hyvin. Varsinkin mt-ongelmaisilla bipoilla ja narsisteilla. Sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
24/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se kuvittelee että MÄ häneltä anelen sitä anteeksi antoa ja takaisin paluuta. En aio anella vaikka kävinkin toisen miehen sängyssä. 

Tilanne on niin tuore ettei hän ole tainnu tajuta että hän on se joka pian anelee minua takaisin. Kun en olekaan kuskaamassa omalla autolla ja bensoilla, ostamassa ruokia, maksamassa laskuja ja siivoamassa, kantamassa sille polttopuita ja tekemässä ruokaa (vaikka ei olla asuttu yhdessä, oon tehny tuota kaikkea). Puhumattakaan psyykkisestä tuesta ja läheisyydestä jota olen antanut aina..

Ei pettämiseen pitäis olla tekosyitä, mutta monia syitä kyllä taustalla on jotka siihen johti. Mm. se että tein kaikkea yllä mainittua ja silti en saanut arvostusta, pelkkiä haukkuja ja valitusta. Nyt pitäisi sitte pyydellä anteeksi? En tiedä, miksi.

Ap

Kannattaa ap sinun mennä terapioimaan tuo läheisriippuvuutesi pois itsestä

Totta, kannattaisi. Muttei ole varaa kunnolliseen terapeuttiin.. Ehkä joskus. Toivottavasti. Olen kyllä lainannut muutaman kirjan josta voisi olla apua, kunhan olisi vain voimia ne lukea niin että myös sisäistäisi asian. 

Ap

Vierailija
25/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaa ap sinun mennä

Ap, mene oikeisiin töihin että saat terapian maksetuksi. 

Vierailija
26/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveytesi on vaarassa, nyt miehellä on "oikea syy" lyödä sinua. Lähde pikaisesti tuosta suhteesta, ei kuulosta millään muotoa terveeltä meiningiltä.

Vierailija
27/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmentää rakenteellista ja toksista miesvihaa

Vierailija
28/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Mä rakastan ja arvostan miehiä. En ihan tajua miksi mun henkilökohtaiset kokemukset olisi mitään vihaa yhtään ketään kohtaan.. Vihaan eniten sitä että yhteiskunnassa ei ole parempia keinoja auttaa vaikka just mun miehen tilanteessa olevia. Jos ois saanu apua päihde- ja mt-työstä (jota kyllä on haettu) jo kolme neljä vuotta sitten kun ongelmat ekan kerran eskaloitui, ei varmasti ois tapahtunut koko pettämistä tai mitään. Tai ei ainakaan tarvitsisi pelätä että taas yksi otsikko iltapäivälehtiin missä "syyntakeeton mies surmasi ex-puolison"..

Ap

Vierailija
29/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Mä rakastan ja arvostan miehiä. En ihan tajua miksi mun henkilökohtaiset kokemukset olisi mitään vihaa yhtään ketään kohtaan.. Vihaan eniten sitä että yhteiskunnassa ei ole parempia keinoja auttaa vaikka just mun miehen tilanteessa olevia. Jos ois saanu apua päihde- ja mt-työstä (jota kyllä on haettu) jo kolme neljä vuotta sitten kun ongelmat ekan kerran eskaloitui, ei varmasti ois tapahtunut koko pettämistä tai mitään. Tai ei ainakaan tarvitsisi pelätä että taas yksi otsikko iltapäivälehtiin missä "syyntakeeton mies surmasi ex-puolison"..

Ap

Elämä on valintoja ap. Ja valitsit itse olla ihmis jätettä jota tekosi ilmentää.

Vierailija
30/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Elämä on valintoja ap. Ja valitsit itse olla ihmis jätettä jota tekosi ilmentää.

Toki. Jos puhut pettämisestä? Muutenhan tuo mun kommentti ei liity muhun varsinaisesti. Toivoisinpa vaan että nää ongelmat korjattais ihan yhteiskunnan toimivuuden ja varojenkin takia.

Kalliiks tulee vuosia vaan roikottaa työttömyysetuuksilla ihmisiä, kun heti hoitais ni vois saada takaisin työelämään eikä tulis näitä lieveilmiöitä, et sit läheisetki tarvii terapiaa jne.

Ap

Vierailija
31/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun ei kannattais keskittyy nyt pettämiseen tai siihen kadutko sitä. Vaan että sun suhteessa on väkivallan uhka olemassa. Jatka elämää eteenpäin, jossain  turvassa.

Vierailija
32/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Friendit-sarja "We were on a break!"

Mutta vakavasti puhuen, eroa jos on väkivallan uhkaa 

Vierailija
33/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi pettämistä, jos olitte eronneet? En ymmärrä.

34/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso Friendit-sarja "We were on a break!"

Mutta vakavasti puhuen, eroa jos on väkivallan uhkaa 

Samaa mieltä. Ja tuo "We were on a break" on klassikko.

Ap:n ensisijainen tehtävä on turvata oma itsensä tilanteessa, jossa päihderiippuvainen voi ryhtyä väkivaltaiseksi. Miestä tuossa ei voi auttaa kun päihderiippuvuus pilaa kaiken.

Pidä huoli siitä että ystäväsi tietävät tilanteesi. Ensimmäisenkin uhkauksen tullessa tee rikosilmoitus jotta mies ymmärtää sinun olevan tosissasi. Tarvittaessa muuta jonnekin kauemmas osoitetta miehelle kertomatta ja asiaa somessa mainostamatta.

M59+

Vierailija
35/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi pettämistä, jos olitte eronneet? En ymmärrä.

Kun palattiin yhteen melko pian, ja en kertonut? Mies itse niin kuitenki puhuu että petin ja olen pettäjä..

Silloinkin mies oli itse se joka "heitti ulos" hänen kotoaan ja sanoi että suhde on ohi, oli riitaa siitä ettei hyväksynyt että olen mun ystäville (mies ja naispuolisia) kuskina yöllä. Vetoaa siihen ettei ollut tarkoittanut ero puheita, mutta niin. No. En sinänsä sitä kadu vaikka ei oltais oltu tauolla muuten kuin sen osalta tosiaan että salailu rasitti mua hyvin paljon, silläkin yritin vain suojella miehen mielentilaa.

Ap

Vierailija
36/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen logiikkaa: huono suhde paranee pettämällä 👍🏻

Vierailija
37/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyl missään niin sanonu, tai koskaan ole niin kuvitellut. 

Ap

Vierailija
38/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kiellä sitä. Petin. Mutta en aio pyytää anteeksi sitä silti.

Ap 

Jää epäselväksi mitä täältä haet. Hoida omat asiasi.

Vierailija
39/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tarinoi ja satuilee täällä. Hakee tukea omalle sairaalle narratiivillensa.

Vierailija
40/67 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kiellä sitä. Petin. Mutta en aio pyytää anteeksi sitä silti.

Ap 

Jää epäselväksi mitä täältä haet. Hoida omat asiasi.

Eihän sun pakko ole lukea, saati kirjoittaa. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä