Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni kaveri sanoi meillä kirosanan - pitäisikö minun puuttua ja kertoa hänen vanhemmilleen?

Vierailija
24.05.2025 |

Meillä oli eilen lapseni (8v) kaveri kylässä ja kesken leikin kuulin hänen päästävän suustaan todella ruman sanan. Lapseni katsoi minua vähän hätääntyneenä. En sanonut siinä hetkessä mitään, mutta nyt mietin, olisiko pitänyt? Ja pitäisikö tästä informoida kaverin vanhempia, vai onko se ylireagointia ja "naapurin kyttäämistä"? Mikä on teidän linja?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilu on junttia.

Vierailija
42/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokainen lapsi kiroilee viimeistään kun vanhemmat eivät ole paikalla 😄 

Itsekin olin tosi kiltti lapsi enkä koskaan kironnut kotona.. mutta sitten kun oltiin kaveriporukalla ulkona niin olikin ihan eri meininki. 

Nykyään olen koulumaailmassa töissä ja kyllä niille pikkumussukoille pitää melkein päivittäin muistutella kielenkäytöstä.

Itseäni kyllä vähän hymyilyttäisi jos lapsen kaverin vanhempi soittaisi tuollaisesta asiasta 😝

Minäkin olen koulussa töissä ja tiedän kyllä, että kaikki pikkumussukat eivät kiroile, vaikka moni kiroileekin.

Ja aika jännä suhtautuminen sinulla on lastesi kasvatukseen... 

Voi olla, etteivät koulupäivän aikana kiroilekkaan. 

Kyllä mun mielestä pitää pystyä luottamaan siihen, että jos kaverin vanhempi päästää mun lapsen kyläilemään luokseen, niin hän uskaltaa myös kertoa lapselle kotinsa säännöt. Eikä käyttäydy kuin pikkukoululaiset "aikuinen, aikuineen, toi sano kirosanan" 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain perheissä saa kiroilla. Meillä ei. Näin olen selittänyt omille lapsilleni ja selittäisin myös lasteni kiroileville kavereille. Olen oikeasti joutunut joskus hämmentävää tilanteeseen kun olen sanonut silloin 3 ja 5 vuotiaille lapsilleni että ei saa kiroilla. Vieressä seisoo perhe, jonka jokainen jäsen kiroilee avoimesti, ja tuijottavat minua, joka kieltää omia lapsiani kiroilemasta. Nyt lapseni ovat 8 ja 10, ja olen edelleen samalla linjalla. Esim. meillä töissä kerrottiin, että toistuva kiroilu on sopimatonta käytöstä, ja siitä voidaan antaa 3 varoitusta, joiden jälkeen voidaan irtisanoa työntekijä. Miksi siis opettaisin lapsilleni, että kiroilu on OK.