Onko noloa hakea samaa työpaikkaa uudestaan?
Kyseiseen paikkaan oli haku alkuvuodesta, en tullut valituksi. Nyt katsoin, että hakevat taas. Mitä työnantajat yleensä ajattelevat jos joku hakee uudestaan, joka ei siis tullut aiemmin valituksi. Onko edes mitään mahdollisuutta päästä jos on vähän aikaa sitten todettu, että ei valittu? Ennen kaikkea näyttääkö se epätoivoiselta ja jopa naurettavalta tai säälittävältä?
Kommentit (78)
Voi hakea ja ei ole noloa. Kuitenkin, sille on ollut syynsä jos ei ole kutsuttu edes haastatteluun eli eivät ole nähneet sinua aiemmin potentiaalisena valintana. Tuskin se on muuttunut vuodessa miksikään ellei CV ole jostain syystä muuttunut vuodessa sopivampaan.
Riippuu ihan tilanteesta. Joskus nuorena hain sinnikkäästi yhtä paikkaa, mutta sitten tajusin miksi paikka oli auki - lähdin 2kk jälkeen muualle.
Entinen hommani oli tässä vähän aikaa sitten auki, mutta siihen puljuun en hae kirveelläkään niin kauan kuin se yksi (tähän haluamasi adjektiivi) k-pää joka savusti mut ulos on vielä hr:ssa.
Kysy koeaikaa että pääset näyttämään osaamisesi konkreettisesti ei vain lässytystä mustetahroin pskapaperilla.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kunnassa on 3 yritystä jossa on koulutustani vastaavaa työtä, näihin 3 yritykseen joudun joka kuukausi laittamaan 4 hakemusta, riippumatta siitä, onko siellä edes paikkoja haussa ja tosiaan yhteen yrityksistä joudun laittamaan aina 2 hakemusta, että tuo 4 hakemusta tulee täyteen.
Luulen, että tuolla yrityksessä pidetään minua jonain kylähulluna mielenterveyspotilaana, kun haen jatkuvasti paikkoja, joita ei ole edes haussa ja teen sen aina vain uudestaan ja uudestaan.
Se on tämä ns työttömän hakuvelvoite, kyllä nyö firmat sen ymmärtää, et saa mitään kylähullarin leimaa.
Hakemusta sisään vaan. Saatoit olla edellisellä kerralla toiseksi paras hakija ja nyt voit olla paras. Minulle kävi näin ja toisella kerralla sain vakituisen työpaikan. Ehdin olla muutaman vuoden ennen kuin tuli konkurssi.
Mä olen hakenut samaan paikkaan samalle tehtävänimikkeelle jo 10 kertaa. En ole kertaakaan päässyt haastatteluun, mutta haen ihan huvikseni. Haluan nähdä väsyvvätkö jossain vaiheessa ja pyytävät haastatteluun sillä ajatuksella että lopetan hakemisen.
Mä hain toiseen kertaan ja pääsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakaan ei valittu työhön viime syksynä kun hain. Kysyivät saako soitella jos tulee myöhemmin tarvetta. Sanoin että saa toki. Nyt olen kelan työkokeilussa ja sieltä ehdotettiin että menisin kokeilemaan ilmaiseksi tuohon paikkaan. Olenko typerä kun en millään haluaisi mennä ilmaistöihin jo kerran hakemukseni hylänneeaeen firmaan?
Entä, jos menisitkin ja kenties saisit tulevaisuudessa sieltä työn ja palkkaa?
Eikös tuollainen ilmaistyö ole kuitenkin vain tietyksi, lyhyehköksi ajaksi? Eli sen ajan voisi käyttää työnantajan vakuuttamiseen omasta sopivuudestaan ja tarpeellisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatko viime kerrasta yksityiskohtia, jotka olisit voinut tehdä paremmin? Esimerkkejä aiemmista saavutuksista, mitkä ovat työnantajalle merkityksellisiä? Muistatko, mitä siellä pidettiin kaikkein tärkeimpänä, millainen työkulttuuri siellä on, mitä ongelmaa siellä ollaan ehkä ratkaisemassa? Viime kerta oli kenraaliharjoitus, nyt on mahdollista tehdä räätälöity hakemus, ja toivottavasti haastattelukin, enemmän tiedon varassa kuin viime kerralla ja osuvammin kuin muut hakijat. Onnea matkaan!
Heh heh, esimerkkejä aiemmista saavutuksista.
Ihab yhtä paskaa taas. Eikö riitä että tekee työnsä hyvin??? Mitä helvetin saavutuksia siinä on?
Haastatteluissa nyt on tapana kysyä konkreettisia esimerkkejä hommista, joita on onnistuneesti suorittanut.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kunnassa on 3 yritystä jossa on koulutustani vastaavaa työtä, näihin 3 yritykseen joudun joka kuukausi laittamaan 4 hakemusta, riippumatta siitä, onko siellä edes paikkoja haussa ja tosiaan yhteen yrityksistä joudun laittamaan aina 2 hakemusta, että tuo 4 hakemusta tulee täyteen.
Luulen, että tuolla yrityksessä pidetään minua jonain kylähulluna mielenterveyspotilaana, kun haen jatkuvasti paikkoja, joita ei ole edes haussa ja teen sen aina vain uudestaan ja uudestaan.
Hieman ihmettelen, eikö ihmisten maineella tai kunnialla ole mitään suojaa, pakotetaan ottamaan ikuinen hullun leima tällaisella toiminnalla?
Olet valinnut jonkun tosi kapean alan, tai pienen paikkakunnan, ja nyt en sit työllisty. Mitä suunnitelmia sulla on jatkoon? Joku yritys? Mitä palveluita alueellasi kaivataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman ihmettelen, eikö ihmisten maineella tai kunnialla ole mitään suojaa, pakotetaan ottamaan ikuinen hullun leima tällaisella toiminnalla?
Olet valinnut jonkun tosi kapean alan, tai pienen paikkakunnan, ja nyt en sit työllisty. Mitä suunnitelmia sulla on jatkoon? Joku yritys? Mitä palveluita alueellasi kaivataan?
Entäs työ, joka tehdään suurimmaksi osaksi kotoa käsin kauempana olevaan firmaan? (eri)
Kaveri haki kesätyöpaikkaa hakijoita oli 30 ja 5 haastattelussa joiden joukkoon pääsi muttei valittu.
Haki uudestaan seuraavana vuonna hakijoita oli 12 ei päässyt 5 joukkoon. Kyllähän tuosta tajuaa ei haluta sinne.
Kyllä hakisin, tosin se saattaisi olla työnhakuvelvollisuuden vuoksi pakollistakin, jos muitakaan paikkoja ei löydy. Olen hakenut uudelleen samoihin paikkoihin ja aion hakea jatkossakin :)
Ja jos paikka on sellainen, joka ihan aidosti kiinnostaa, niin totta kai kannattaa hakea ja osoittaa kiinnostustaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hakisin, tosin se saattaisi olla työnhakuvelvollisuuden vuoksi pakollistakin, jos muitakaan paikkoja ei löydy. Olen hakenut uudelleen samoihin paikkoihin ja aion hakea jatkossakin :)
Ja jos paikka on sellainen, joka ihan aidosti kiinnostaa, niin totta kai kannattaa hakea ja osoittaa kiinnostustaan.
Jollakin tavalla pitää kuitenkin tehdä selväksi, että on oikeasti kiinnostunut eikä vain tylnhakuvelvoitteen takia hakemuksia lähettele.
Haen monesti samaan firmaan jopa 2 kertaa kuukaudessa.
Ei ne edes muista koko hakijaa seuraavassa haussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne edes muista koko hakijaa seuraavassa haussa.
Jos ovat edes lukeneet koko hakemusta/CV:tä. Ovat vaan laittaneet s-postia että valitettavasti valintamme ei nyt kohdistunut sinuun.
Onneksi hän ei todellisuudessa ole mikään "rekryäjä", vaan joku sekopää vain.