Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yli 30 vuotiasta neuvotaan? (suku)

Vierailija
23.05.2025 |

Yleensä kun olen sukutapaamisissa , saan kuulla neuvomista muilta sukulaisilta ihankuin olisin pikkutyttö. Miten tuon voi estää? Olen sellainen hiljainen ja kiltti niin päättelevätkö he siitä että voivat kontrolloida mua helposti ja kuuntelisin heidän neuvoja?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten he ylipäätään voisivat kontrolloida sua antamalla neuvoja?

Vierailija
2/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä keskaria seuraavan kerran vakavalla naamalla, kun päteminen alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt vaan on vähän semmoisia. Itse olen antanut mennä korvasta sisään ja toisesta ulos. Eihän kenenkään ole toki pakko tehdä niiden heidän neuvojensa mukaan. Itse en vaan näe vaivan arvoiseksi väittää vastaankaan. Ja tuota tehdään siis mullekin vielä tiettyjen 70+ sukulaisten taholta, vaikka olen viisikymppinen ja kaikkea muuta kuin kiltti ja hiljainen luonteeltani. 

Vierailija
4/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voikaan mutta ilmeisesti päättelevät että uskoisin heidän neuvoja? Vaikka pääni sisällä vain naurattaa. Esim olen kuullut asioita, yli 30-vuotiaana että mun pitäisi hommata ajokortti ja eriainen koulutus sekä eri kumppani yms

Vierailija
5/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voikaan mutta ilmeisesti päättelevät että uskoisin heidän neuvoja? Vaikka pääni sisällä vain naurattaa. Esim olen kuullut asioita, yli 30-vuotiaana että mun pitäisi hommata ajokortti ja eriainen koulutus sekä eri kumppani yms

Mistä ajattelet, että he päättelevät niin?

Vierailija
6/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska alkavat saarnata pätevän tuntuisina. 

Vierailija
7/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain on pakkomielle yrittää kontrolloida muita. Monesti kuvittelevat, että se oma elämäntapa ja arvot ovat ainoat oikeat.

Vierailija
8/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain on pakkomielle yrittää kontrolloida muita. Monesti kuvittelevat, että se oma elämäntapa ja arvot ovat ainoat oikeat.

Niinpä. Mene sinna ja tee sitä ja tätä. Ihankuin jaksais kuunnella tuollaista saarnaa päälle 30 vuotiaana? 

Vierailija
9/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 40 ja minut kutsutaan vanhempieni mukana sukujuhliin. Työhöni suhtaudutaan kuin väliaikaiseen harrastukseen. Keskustelussa sanomani ohitetaan herkemmin kuin muiden, joskin se saattaa olla myös sukupuolikysymys.

Vierailija
10/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viimeksi häissä joissa oli sukulaisia joita näen harvemmin. Multa kysyttiin mitä teen työkseni. Sanoin olevani erikoistutkijana yliopistolla. "Aina vaan yliopistolla, koska sinä valmistut". Yritin selittää, että olen valmistunut toki tohtoriksikin jo vuosia sitten, ja olen töissä yliopistolla. "Jaahas, vai semmoista, kyllä sun iässä jo pitäis valmistua ja mennä oikeisiin töihin tienaamaan, meidänkin poika oli vain 25 kun valmistui maisteriksi ja meni heti töihin ja nyt on auto ja talo ja blah blah..."

Sain myös neuvoja, miten minun tulisi meikata ja pukeutua, jotta saisin miehen. Yritin sanoa, että on ihan oma valintani, ettei minulla ole puolisoa eikä lapsia. Ei kuunneltu. "Kun sullakin alkaa 40 tulla täyteen, on jo kiire. Ei saa olla niin vaativainen, nyt on otettava kuka noin vanhan vielä huolii. Kunhan ei kauhean juoppo vaan olisi tai semmoinen kun lyö. Et sinä pahan näköinenkään olisi, jos meikkaisit ja pukeutuisit jotenkin naisellisemmin. Ja oppisit käyttäytymään sillai pehmeämmin, ettei miehet pelkää. blah blah".

Myöhemmin kuulin, että minusta on esitetty juoruja, että taidankin olla lesbo, vaiko niin villi nainen että yhteen mieheen vakiintuminen ei kiinnosta. Bile-elämäkin on kuulemma jäänyt päälle, ja siksi en yliopistolta lähde vaan siellä vaan nuorten seassa biletän ja opiskelen ikuisesti :D Onneksi ei tarvi nähdä sukulaisia usein :D

Vierailija
11/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla viimeksi häissä joissa oli sukulaisia joita näen harvemmin. Multa kysyttiin mitä teen työkseni. Sanoin olevani erikoistutkijana yliopistolla. "Aina vaan yliopistolla, koska sinä valmistut". Yritin selittää, että olen valmistunut toki tohtoriksikin jo vuosia sitten, ja olen töissä yliopistolla. "Jaahas, vai semmoista, kyllä sun iässä jo pitäis valmistua ja mennä oikeisiin töihin tienaamaan, meidänkin poika oli vain 25 kun valmistui maisteriksi ja meni heti töihin ja nyt on auto ja talo ja blah blah..."

Sain myös neuvoja, miten minun tulisi meikata ja pukeutua, jotta saisin miehen. Yritin sanoa, että on ihan oma valintani, ettei minulla ole puolisoa eikä lapsia. Ei kuunneltu. "Kun sullakin alkaa 40 tulla täyteen, on jo kiire. Ei saa olla niin vaativainen, nyt on otettava kuka noin vanhan vielä huolii. Kunhan ei kauhean juoppo vaan olisi tai semmoinen kun lyö. Et sinä pahan näköinenkään olisi, jos meikkaisit ja pukeutuisit jotenkin naiselli

Ai kauhee :D mutta tämäntyylistä se yleensä on.

Vierailija
12/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. En vain ole koskaan itse ahdistunut neuvoista, joita mulle on annettu, tai kokenut niitä kontrollointiyrityksinä (vaikka joku olisikin niin tarkoittanut). Jos olen ajatellut, että neuvo ei ole mua varten, olen vain antanut mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
13/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se neuvominen muka haittaa? Miksi otat niin tosissaan?

Vierailija
14/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se neuvominen muka haittaa? Miksi otat niin tosissaan?

Alistamista se on

Vierailija
15/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä neuvoja👍

Vierailija
16/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä neuvoja👍

Eipä ollut. Sain 3kk päästä hyvän työpaikan ja suunnitteilla naimsiinmeno. Samalla osa sukulaisista eronnut

Vierailija
17/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole kiva, että joku välittää? Ei kaikilla ole sukulaisia, joillain ei ole ketään.

Vierailija
18/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain myös neuvoja, miten minun tulisi meikata ja pukeutua, jotta saisin miehen. Yritin sanoa, että on ihan oma valintani, ettei minulla ole puolisoa eikä lapsia. Ei kuunneltu. "Kun sullakin alkaa 40 tulla täyteen, on jo kiire. Ei saa olla niin vaativainen, nyt on otettava kuka noin vanhan vielä huolii. Kunhan ei kauhean juoppo vaan olisi tai semmoinen kun lyö. Et sinä pahan näköinenkään olisi, jos meikkaisit ja pukeutuisit jotenkin naiselli

Apua :D Olis kyllä naurussa pidättelemistä jos tollasta joutuis kuunteleen! Onhan tuo kyllä melkoista vähättelyä sua kohtaan. Eikö nämä vähättelijät oikeasti ymmärrä että yliopistollakin voi olla töissä? Onhan näitä tyhmiäkin olemassa. Vai yrittävätkö vaan oikeasti tehdä kaikkensa aiheuttaakseen pahan olon?

Vierailija
19/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole kiva, että joku välittää? Ei kaikilla ole sukulaisia, joillain ei ole ketään.

Voi välittää ilman neuvomattakin

Vierailija
20/38 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro ikääni, olen kuitenkin aikuinen, ihan reilusti yli 18. Saan itsekin kuulla paasausta ja ohjausta milloin mistäkin. Arvostaisin sitä, jos saisin neuvoja PYYTÄESSÄNI. En arvosta sitä, että sukulaiset tavallaan painavat minua alaspäin toistuvasti ja samaan aikaan minun pitää olla yhteiskunnassa asiansa hoitava aikuinen. Toisin sanoen minulta menee ITSEVARMUUS asioideni hoitoon, kun suku yrittää holhota minua aikuisena. Miten hemmetissä voin pitää puoleni viranomaisia vastaan ja työpaikalla, jos sukulaiset eivät anna minun olla aikuinen?! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme