Kuullokkeet, piirrustus, enään. Miten joku voi kirjoittaa noin?
Kommentit (26)
Kiitoksia niinku myös tästäkin opista. Kyllä minä viellä opin.
Tai "ketä", kun pitäisi olla "kuka".
Sanottavalta menee kaikki uskottavuus, kun ei osata edes kirjoittaa.
Ihmiset, etenkin nuoret, ovat unohtaneet että kun kirjoitetaan niin silloin kirjoitetaan Suomen standartisoidulla ja virallisella kirjakiellellä eikä kieltä rapistavalla puhekielellä ja murteilla.
Mikä lie on kun ei enään äidin kieltä osata.
Haluaa osoittaa ettei tarvitse säästellä mustetta eikä sulkaa
Juurihan itsekin kirjoitit. Eli helposti voi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, etenkin nuoret, ovat unohtaneet että kun kirjoitetaan niin silloin kirjoitetaan Suomen standartisoidulla ja virallisella kirjakiellellä eikä kieltä rapistavalla puhekielellä ja murteilla.
Murteet ja puhekieli luulostavat muutenkin kamalalta ja ovat kieliopillisesti virheellisiä. Esim määkitään "mie" tai "mää" vaikka virallisesti pitäisi sanoa "minä".
Osaan hyvin! Kirjoitin yli oppilas kirjoituksissa ällän äidin kielestä.
Mikäs äikän maikka täällä taas pätee aloituksillaan. Suomen ongelmat ovat hiukan suuremmat kuin se, viliseekö palstan tekstit kirjoitusvirheitä.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin porsaanreikä kävi kyllä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murteet ja puhekieli luulostavat muutenkin kamalalta ja ovat kieliopillisesti virheellisiä. Esim määkitään "mie" tai "mää" vaikka virallisesti pitäisi sanoa "minä".
Kuka oikeasti edes sanoo "mie" tai "mää" eikä "minä".
Sairaanloista meininkiä on, perjaatteessa ihan käsittämätöntä, muummuassa ihmetellyt, kuinka jollekulle on diaknosoitu diapeettes.
Vierailija kirjoitti:
Osaan hyvin! Kirjoitin yli oppilas kirjoituksissa ällän äidin kielestä.
Otaksun aiheena olleen "Mustikka ja sen vaikutus kehon osien värjääntymiseen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattoi olla hyvinkin vaivalloinen ja hankala tehtävä.
Tottakai kuullostaa paree entä osaa äidin kieltä hyvästi. Joku ketä ei vaan osaa paremmin kun minä kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, kuten Vileniuksen Askokin on todennut.
Kuullostaa kamalalle