Miksi jotkut kulkevat kuulokkeet korvilla joka paikassa?
Esim. kotitalon hississä jne.
Eikö koskaan voi olla ilman ärsykkeitä?
Kommentit (117)
MIKSI, SAATANA, MIKSI???????????????
Eivät kestä kuunnella omia ajatuksiaan.
Haluavat päästä kävellessään tai skuutilla ajellessaan flow-tilaan, josta pääsee kätevästi liikkumaan auton eteen niin ettei huomaakaan.
Mulla saattaa olla kuulokkeet korvissa vaikka en kuuntele mitään. Koska saa silloin olla varmemmin rauhassa rupattelijoilta.
Samaa miettinyt. Kuin zombiet kulkevat pitkin katuja. Kuin joissain puoliunessa osa ei reagoi edes vsikka tööttää autolla ettei pompi mistä vaan auton eteen. Outoa on porukka nykyää. 🤯
Tiedän yhden autistin joka kulkee kuulokkeet päässä tervehtimättä ketään. Hän on urpo
Ne on vastamelusuojia, joilla poistetaan niitä jatkuvia ärsykkeitä.
Metsälenkillä esim. on kivempi kuunnella linnun laulua ja luonnon ääniä kuin kuulokkeita. Mutta makuasioita tietysti.
Eivät halua vastata jos joku kysyy jotain tai juttelee. Haluaa oman maailman rauhaa. Sulkee muiden melua ulos.
Musiikkia on kiva kuunnella. Työpäivän aikana tai kotona ei välttämättä voi tai ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Ne on vastamelusuojia, joilla poistetaan niitä jatkuvia ärsykkeitä.
Niin, ja ne aiheuttavat... Ettekö tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Autisteille kaikki äänet on liikaa ja voi johtaa vaikka mihin kohtaukseen, kuulokkeet päässä on siellä omassa sairaassa maailmassa.
Vaimentaako musiikin kuunteluun tarkoitetut kuulokkeet hyvin ympäristön ääniä? Mulla vain nappikuulokkeet ja ne ei vaimenna. Kämppään tulee niin kamala liikenteen melu, että haluaisin ihan vaan sitä vaimentaa.
Ei jaksa kuunnella toisista ihmisistä lähtevää paskaa meteliä. Mitäpä se sua haittaa? Kulje ilman jos haluat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autisteille kaikki äänet on liikaa ja voi johtaa vaikka mihin kohtaukseen, kuulokkeet päässä on siellä omassa sairaassa maailmassa.
Vaimentaako musiikin kuunteluun tarkoitetut kuulokkeet hyvin ympäristön ääniä? Mulla vain nappikuulokkeet ja ne ei vaimenna. Kämppään tulee niin kamala liikenteen melu, että haluaisin ihan vaan sitä vaimentaa.
Jos niissä on vastamelusuoja ominaisuus niin vaimentaa. Minulla on semmoiset ja ne toimii musiikin kanssa ja ilman ja poistaa justiin liikenteen melun. Helpointa niille onkin suodattaa tasainen meluääni kuten liikenteen rengasäänet.
Vierailija kirjoitti:
No olihan taas älyvapaa kommentti. Mä käytän kotona kuulokkeita useimmiten siksi, etten jaksa kuunnella naapurin kiljukaulapentujen riehumista. Jos lähden vaikka viemään roskia, niin kyllä ne kuulokkeet jää päähän siksi aikaa, koska en halua heti tuntea uutta ärtymystä oven avattuani, että mökä naapurissa vaan jatkuu.
Esim. kaupungilla liikkuessani mulla on kuulokkeet korvissa, koska en halua kuunnella ihmisten tyhmiä juttuja, joita nykyään kälätetään ihan avoimesti muista piittaamatta. Sitten on näitä, joiden mielestä heidän musiikkimakunsa on niin timanttia, että kaikkien ratikassa tai bussissa pitää kuunnella samaa musaa.
Summa summarum: käytän kuulokkeita muiden ihmisten takia, en itseni.
Vierailija kirjoitti:
Eivät halua vastata jos joku kysyy jotain tai juttelee. Haluaa oman maailman rauhaa. Sulkee muiden melua ulos.
Kun nyt Suomessa ollaan, niin miten todennäköistä ja usein tapahtuvaa on, että joku ventovieras tulee kadulla juttelemaan?
Koska en halua kuunnella urpojen huutelua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla saattaa olla kuulokkeet korvissa vaikka en kuuntele mitään. Koska saa silloin olla varmemmin rauhassa rupattelijoilta.
Miksi pitää olla niin antisosiaalinen?
Näinhän se on