Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut kulkevat kuulokkeet korvilla joka paikassa?

Vierailija
23.05.2025 |

Esim. kotitalon hississä jne.

Eikö koskaan voi olla ilman ärsykkeitä?

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät halua vastata jos joku kysyy jotain tai juttelee. Haluaa oman maailman rauhaa. Sulkee muiden melua ulos.

Kun nyt Suomessa ollaan, niin miten todennäköistä ja usein tapahtuvaa on, että joku ventovieras tulee kadulla juttelemaan? 

Muuta vaikka Kallioon niin joka päivä monet ihmiset tulee juttelemaan, ei tietenkään missään landella.

Vierailija
22/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikkia on kiva kuunnella. Työpäivän aikana tai kotona ei välttämättä voi tai ehdi.

Miksei kotona ehdi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa käytän siksi, ettei tarvitse kuunnella typerän pennun tauotonta kimitystä ja äitinsä/isänsä typerää lässytystä ja sanoitusta.

Vierailija
24/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vain työmatkoilla. Blokkaa kaiken muun ulkopuolelle, en jaksa ihmisiä enempää kuin on pakko. Kiltti naama vetää niitä puoleensa.

Vierailija
25/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pienet valkoiset airpodsit ovat vielä typerämmät. Eihän niissä ole edes kunnon vastamelusuojausta ja äänenvoimakkuutta pitää nostaa taustamelun yli jolloin kuulovaurion riski kasvaa.

Vierailija
26/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kulkea kuulokkeet päässä, vaikka en aina kuuntelisikaan mitään. Julkisissa kulkuneuvoissa on usein meteliä, joilta kuulokkeet suojaavat. 

Vierailija
27/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kuuntelen musiikkia kuin ihmisten olemassaolon aiheuttamaa kakofoniaa.

Vierailija
28/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kestä kuunnella omia ajatuksiaan.

Ei niillä enää omia ajatuksia ole,tyhjää lyö ja sitä ei haluta kohdata.

Vierailija
29/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen ääniherkkä enkä kestä ihmisten kailotusta.

Vierailija
30/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuulokkeet päässä koska haluan kuunnella musiikkia tai äänikirjaa. Koita kestää, ap.

Vierailija
31/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kuulokkeet päässä koska haluan kuunnella musiikkia tai äänikirjaa. Koita kestää, ap.

Äänikirjaa 🙊

Vierailija
32/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kulkea kuulokkeet päässä, vaikka en aina kuuntelisikaan mitään. Julkisissa kulkuneuvoissa on usein meteliä, joilta kuulokkeet suojaavat. 

Kuulosuojaimet huomattavasti tehokkaammat.

Vierailija
33/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Ei mua kiinnosta pätkääkään naapurit tai vieraat ihmiset. Paljon mielummin kuuntelen jotain mistä tykkään.

N53

Vierailija
34/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu tämä on, ettei enää osata puhua puhelimessa, mutta sitten pitää tunkea korviinsa koko ajan jotain äänisaastetta kuten musiikkia tai äänikirjaa toisensa jälkeen?

Vierailija
35/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ihmisjoukoista, esim. kauppaan menen hoitamaan asiat. Kuulokkeet päässä saan tehdä sen omassa maailmassani. 

Vierailija
36/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten mölinä kaupoissa ja julkisissa ei rikasta elämääni. Kuuntelen töissä ihmisten turhanpäistä molotusta koko päivän. Ei kiinnosta esittää haluavansa kuunnella tuntemattomien samantasoista mölinää ilmaiseksi :D

Vierailija
37/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autisteille kaikki äänet on liikaa ja voi johtaa vaikka mihin kohtaukseen, kuulokkeet päässä on siellä omassa sairaassa maailmassa.

Vaimentaako musiikin kuunteluun tarkoitetut kuulokkeet hyvin ympäristön ääniä? Mulla vain nappikuulokkeet ja ne ei vaimenna. Kämppään tulee niin kamala liikenteen melu, että haluaisin ihan vaan sitä vaimentaa.

Vastamelukuulokkeet on sitä varten. Eristää ulkoisen metelin

Vierailija
38/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä äänisaastetta on se muiden ihmisten kailotus, jolta yritän epätoivoisesti suojautua kuuntelemalla kuulokkeilla jotain mieluisampaa.

Vierailija
39/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänikirjaa 🙊

??? Minä kuuntelen äänikirjaa aina kun olen yksin liikkeellä ja hoitamassa ns. Tylsiä asioita. Vähän olisi vaikea lukea joten mainio vaihtoehto saada tylsät asiat hoitumaan miellyttävästi. Ei häiritse normaalit äänet joten en tarvitse vastamelukuulokkeita.

Vierailija
40/117 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kestä kuunnella omia ajatuksiaan.

Voimakkaan verbaalisena ajattelijana äässäni pyörii ajatuksia käytännössä koko valveillaoloajan, ja olen niiden kanssa aivan sinut. Silti esimerkiksi koiraa ulkoiluttaessani ja pyöräillessäni kuuntelen musiikkia yksinkertaisesti siksi, että nautin siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi