Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu vähän epäreilulta, mutta hain nyt palkattomiin töihin

Vierailija
23.05.2025 |

Joista saa 9 euron kulukorvauksen per päivä. Eikä kyseessä ole mikään työpajapuuhastelu vaan ihan asiantuntijatehtävät, joita varten olen opiskellut korkeakoulututkinnon ja lisäopintoja. Työmatkakulut on lähemmäs 100 euroa kuukaudessa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole palkattomia töitä.

Jos olet niin typerä, että kuvittelet työkokeilussa olevasi töissä, niin virhe ja väärinymmärrys on vain sinun. Kannattaa muistaa, että työkokeilua tarjoavan yrityksen ei toivota palkkaavan sinua, koska silloin voitaisiin määritellä työkokeilu palkattomaksi koeajaksi ja se taas on laiton, jos samaan aikaan saat työttömyysetuutta.

Vierailija
22/23 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskulteltaisiinko mieluummin neekerinkyrvistä?

Sopii. Tämä onkin lempiaiheeni. Itsekin olen persu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halveksin kaikkia jotka nöyrtyvät menemään ilman palkkaa töihin. Tuon takia ei palkata kun löytyy ilmaisia orjia.

Mitä asiantuntijatyötä teetetään palkatta? Kuulostaa aivan hullulta. 

Työn teettäminen palkatta on modernia orjuutta ja vaikuttaa negatiivisesti koko alaan sekä kaikkiin työtä tekeviin, piste. Eri asia on opintoihin kuuluvat lyhyet palkattomat harjoittelut, joissa oikeasti opastetaan ja niillä edistää opintoja.

Esimerkiksi insinööreille ja diplomi-insinööreille tarjotaan työkkäristä kursseja, joissa opetetaan pari viikkoa jotakin ja sitten joutuu ilmaistöihin johonkin yritykseen moneksi kuukaudeksi. 

Itse hain tuollaiselle kurssille. Olen DI. Onneksi en päässyt. Joku se sinnekin meni ilmaiseksi. 

Eihän se harjoittelupaikka tarjoa mitään ekstratietoa siitä, minkä pikku kurssin kävit, vaan ihan tavallinen ilmaistyöpaikka (Vaikka sulla on alan tutkinto.)