Kerrostaloasujat mikä on dramaattisinta mitä talossanne on tapahtunut?
Kartoitan niinkuin suomalaisten kokemuksia asiasta. Meillä ei kummempia mutta on ko teillå kokemuksia? Kukaan menehtynyt oudosti, lentänyt oudosti, mysteerikellareita tms?
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Oli hyvin kuuma kesä. Iso koira hyppäsi parvekkeelta alas. Parvekkeen ovi oli jätetty auki kun omistaja lähti töihin. Taisi koira kuolla.
Meidän talossakin on käynyt näin. Tämäkin omistaja oli töissä tapahtuman aikana, oli jättänyt parvekkeen oven auki ja koira oli tosi paljon lintujen perään, mahdollisesti oli yrittänyt päästä parvekkeen ohi lentäneeseen lintuun käsiksi ja pudonnut.
Vierailija kirjoitti:
Joku poltti Oulussa / IL just kolme kotia kelvottomaksi. Nyt rillataan partsilla???
Grilli kaatunut tuulessa, kertakäyttögrilli paiskautinut seinille? Äärettömän Kova tuuli. Metsäpalovaroitus voimassa, kaikki on rutikuivaa.
Tai Tupakantumppi, palavana nakottu partsilta, tuuli heittänyt rakenteisiin....????
Asutaan paikan vieressä ja koko päivän poliisiautot, paloautot ja ambulanssit pyörineet alueella. Pelottavan sankka savu. Kauhea tilanne niille kotinsa menettäneille.
Poliisi rynnäkkö naapuri asuntoon, kytät meni moottorisahan kanssa ovesta sisälle, pari päivää sen jälkeen samassa asunnossa oli tulipalo ja sen jälkeen vielä vesivahinko joka vei koko talosta sähköt. Kaikki tuo yhden viikon aikana. Onneksi pääsin hyvin pian noiden tapahtumien jälkeen muuttamaan, oli nimittäin muutenkin helvetin levoton talo.
Vierailija kirjoitti:
Hirveästi ikkunoista putoamisia ! Paljonkohan noita oikein onkaan oikeasti? Kerrostaloissa eläminen on aikamoista.
Venäjällä toisinajattelijat putoilevat liian usein ikkunasta...
Ei oo mitään traagista tapahtunut ainakaan minun aikanani. Rauhallinen kiva hissillinen talo pikkukaupungin keskustassa.
Tämä on ns."pistetalo", kuulin tämän termin vasta äskettäin. Tässä selitys, mikä on pistetalo, ellet vielä tiedä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taloyhtiössä asunut 2 vuotta. On rauhallinen ja siisti taloyhtiö. Ei oikeastaan mitään dramaattista, 1 kerroksessa asuu kannabiksen polttaja mut on rauhallinen ja hiljainen.
Ilmianna!
Miksi ihmeessä jos ei aiheuta häiriötä,olisiko parempi että naapuri vaihtaa viinaan ja alkaa örveltään ja pilaa kaikkien rauhan? Ei voi ymmärtää jokainen tunkekoon itseensä mitä tahtoo KUNHAN ei aiheuta häiriötä muille.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi rynnäkkö naapuri asuntoon, kytät meni moottorisahan kanssa ovesta sisälle, pari päivää sen jälkeen samassa asunnossa oli tulipalo ja sen jälkeen vielä vesivahinko joka vei koko talosta sähköt. Kaikki tuo yhden viikon aikana. Onneksi pääsin hyvin pian noiden tapahtumien jälkeen muuttamaan, oli nimittäin muutenkin helvetin levoton talo.
Kytät eivät menneet tosta vaan moottorisahalla ovesta sisälle. Joku roti näissä Lapin lisissäkin näihin juttuihin.
Naaputi oli juuri saanut häädön ja uusi kaveri oli muuttanut,parin vk jälkeen haisi satunnaisesti kannabis rapussa oven lähellä (talossa ei kukaan muu polttanut) niin kävin sitten ystävällisesti sanomassa hälle asiasta ja paltastuikin että oli oikein asiallinen kaiffari,pyyteli anteeksi ja sanoi että enää ei sisällä polta. Nähnyt hänet pari kertaa kun olen tullut töistä kantelemassa mummojen ostoksia ja pysähdymme aina vaihtamaan kuulumiset kun törmäämme,kerran on kysynytkin poltteluseuraksi mutta itse en ole ikinä kokeillut mutta saatan kyllä kokeilla joskus ei se vaikuta miltään niin pahalta kuin väitetään mutta työt estää tällähetkellä,ehkä sitten eläkkeellä voisi.
Häädön saanut juoppo hirtti itsensä eteisen välioven kahvaan istuma-asentoon.
En tiedä miten moinen temppu edes onnistuu ?
Häätäjillä oli ollut vaikea saada ovea auki, kun äijä oli retkottanut väliovea vasten.
Vittuili ukko katkeraan loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
hahahah no lievästi levoton on ollut, oikein kuulen sen moottorisahan pärinän...
Katolta pomppas täälki ja tää on siis jo 7 s pudonnut ja 2 koiraa tässä ketjussa. Apuva.
Vierailija kirjoitti:
Naaputi oli juuri saanut häädön ja uusi kaveri oli muuttanut,parin vk jälkeen haisi satunnaisesti kannabis rapussa oven lähellä (talossa ei kukaan muu polttanut) niin kävin sitten ystävällisesti sanomassa hälle asiasta ja paltastuikin että oli oikein asiallinen kaiffari,pyyteli anteeksi ja sanoi että enää ei sisällä polta. Nähnyt hänet pari kertaa kun olen tullut töistä kantelemassa mummojen ostoksia ja pysähdymme aina vaihtamaan kuulumiset kun törmäämme,kerran on kysynytkin poltteluseuraksi mutta itse en ole ikinä kokeillut mutta saatan kyllä kokeilla joskus ei se vaikuta miltään niin pahalta kuin väitetään mutta työt estää tällähetkellä,ehkä sitten eläkkeellä voisi.
Työnteko ei polttelua estä kunhan et polta työaikana. Eikä tarvitse pelätä krapulaa aamulla.
Suht nuori juopporemmi asui seinänaapurina ja metelöivät yöt ja päivät läpeensä. Puoli vuotta kesti ennen kun saivat häädön.
Äitin asunto samassa kerrostalossa, johon osunut tulipalo ja tehty murha. Muistaakseni tekijä oli syyntakeeton. Onneksi ei tullut minua vastaan 😬
Paloittelus**ma meidän naapurirapussa.
Vierailija kirjoitti:
Tulipalo. Luojan kiitos palomiehet saivat rajattua palon sen asunnon sisälle mistä se alkoi, mutta kyllä siinä pelotti ulkona odotellessa, että meneekö oma asuntokin tulen mukana alta.
Tulipalo täälläkin meidän alapuolisessa asunnossa. Ihmeteltiin että mikä posahti ja sitten huomattiin makuuhuoneen ikkunasta savua. Vauva oli siellä päiväunilla, äkkiä kantoon, ja hetken mietintä mitä mukaan, lompakko, puhelin, jotain papereita? Ääh no ei papereita vaan pian ulos. Sitten odoteltiin pihalla että palokunta tuli ja sammutti palon. Ei tosiaan levinnyt muihin asuntoihin.
Lopuksi saatiin moitteita, me ja moni muukin asukas, että ei missään nimessä pidä lähteä hortoilemaan rappukäytävään ja ulos palon aikana. Pitää kuulemma pysytellä asunnossa sisällä.
Kaverin talossa vieraili karhuryhmä ja poliisi naapurin luona useampaankin kertaan. Ei koskaan selvinnyt mitä ko naapuri duunaili mutta jotain hämärä hommia ilmeisesti.
Ei nyt dramaattista, mutta vähän outoa.
Muutin maalta Helsinkiin ja isovanhemmat olivat mulle pienen kaksion hankkineet. Uusi kerrostalo kantakaupunkialueelta.
Muutamassa viikossa selkis, että rapussa muita asuntoja asuttaa nuorimies tai nuoripari alle 30v. Itse olin 23v.
Isovanhemmat oli tuosta tietoisia, kun ostovaiheessa heitä oli varoitettu nuorista. Eivät he itse siihen muuta, vaan lapsenlapsi.
Ihan kivoja naapureitahan siinä oli ja yhden kanssa aloin seurustelemaankin.
Veli kävi kylässä ekoja kertoja, niin nauroi rapun nimilistaa, että täällähän asuu lähes kokonaan Jokereiden alotusviisikko! 😄
Mä kun lätkää en seuraa meni vitsi ohi. Jäin kuitenkin miettimään, että kyllähän tässä lätkää paljon harrastavat ja kimppakyydeillä suhaavat matseihin...
Jokerit pelaajiahan ne sitten kaikki olivat. Seura vuokras muualta muuttaneille asunnot.
Saitko terapiaa? 😁