Kerrostaloasujat mikä on dramaattisinta mitä talossanne on tapahtunut?
Kartoitan niinkuin suomalaisten kokemuksia asiasta. Meillä ei kummempia mutta on ko teillå kokemuksia? Kukaan menehtynyt oudosti, lentänyt oudosti, mysteerikellareita tms?
Kommentit (158)
p uu kts naapurissani. Minä tosin olen ainoa joka siitä tietää, koska poliisit soitin (osapuolten ja viranomaisten lisäksi toki=. Talossa asuu aivan liikaa juoruilijoita enkä ole katsonut tarpeelliseksi jakaa heille tietoa. Luulevat, että poliisit kävivät siellä vain kännikeikalla.
Joku mulkku piti koiraansa vapaana ja koira lähti sitten jahtaamaan pihalla leikkineitä lapsia, jotka pakenivat kauhuissaan rappukäytävään.
Huumehörhön saksanpaimenkoira hyökkäsi omistajansa kimppuun ja hörhö joutui sairaalaan, koira ilmeisesti lopetettiin sen jälkeen.
ex talossani asu palomies yksi kyyllä mummo oli saanut päähänsä että on huume kauppias saanut muutkin hörhöt mukaan olivat oikein kirjanneet päivät ja kellon ajat milloin lähti (ölläkin hälyytyksiin) mummot toivat huolensa papereineen yhtiökokoukseen häätö tuonlaiselle (omistus) huume kauppias miehelle. mummot kyllä lähtee olivatkin kokouksessa hyvin noloina kun mies esitti päiväkirjansa silloin ja silloin ampulanssissa silloin palossa. nyt on kyylä mummojen verhot olleet kiinni keskenään heillä todellinen kissa tappelu. me muut kyselemme onko ufoja näkynyt.
Jonkun kännipäiset kokkailut vähän pääsivät kärähtämään niin että oli paloauto pihassa, sekin tosin naapurirapussa.
Salama pamahti kerrostaloon ja jouduin evakkoon yli puoleksi vuodeksi. Asuin kakkoskerroksessa ja yöllä joku alkoi pimputtaa ovikelloa. Avasin oven ja naapuri sanoi talon olevan tulessa. Täytin reppuun nopeasti arkivaatteet, lompakon ja lääkkeet. Naapuri jatkoi matkaa muihin oviin ja minä juoksin ulos. Palokunta tuli minuutin sisällä siitä kun olin ulkona. Ylin kerros oli liekeissä. Onneksi siellä asuneet olivat kesämökillä. Toisiksi ylimmästä kerroksesta olivat jo pihalla tuon saman sankarinaapurin ansiosta.
Tuli poltti pilalle kaksi ylintä kerrosta ja muihin kerroksiin tuli savuvahinko. Rakensivat kokonaan uuden kerrostalon samaan paikkaan.
Kun muutin edelliseen kämppään, niin siellä sattui ja tapahtui, mutta kaikkien kirkkain muisto on ensimmäinen viikonloppu; kun olin lähdössä kauppaan illalla, koko piha oli täynnä poliisiautoja ja lansseja. (poliisiautoja arviolta n. 7, lansseja kaksi.) joku tyyppi/sekopää oli saanut psykoosin ja linnoittautunut asuntoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Fatim Diarra poikkesi rapussa,järkyttävää.
Jäikö ripulia rappuun?
Yläkerrassa asui nuori nainen jolla oli ilmeisen älykäs moottoripyöräilijä miesystävä. Mies toi pyörän aulaan ja polkaisi käyntiin. Ääntä tuli ja haisi.
Joku kundi sekosi meidän rapussa, monotteli ovia ja huusi: avatkaa saatana ja puukotti kolmea ovea jotka meni vaihtoon. Häiskä sai pikahäädön. Pariviikkoa vartija kävi rapussa kunnes kundi häipyi.
Skitsofreenikko vainoharhoissaan sekoili yläkerrassa säännöllisesti, hyppi lattioilla ja kaikkea muuta mukavaa. Onneksi muutin hullusta kauas.
Lapsuuteni asuin kerrostalossa ja olihan siellä kaikkea kommellusta.
Yksi mieleenpainuvin, kun isän kaveri lähti meiltä. Asuttiin kolmannessa kerroksessa (ei hissiä) ja olivat muutaman annoksen nauttineet alkoholia.
Mä 16v olin tulossa kotiin ja äiti oli ylhäällä pitämässä valoja tälle poistujalle. Jäin ekaan kerrokseen odottamaan, että siinä ohitan tyypin, ettei tarvii rappusissa..
Siellähän se sitten kakkoskerroksen yläpäässä rappusissa horjahti ja tuli yhdellä kiekalla ykköstasaanteelle saakka, niin että suoraan päälaki rusahti seinään.
Mä siinä aitiopaikalla. Näin kun henki lähti ihmisestä. Siihen se kroppa lysähti ja järjetön verilammikko kasvoi, kasvamistaan..
Äiti huusi, mä huusin.. häkeen soittoa. En osannut siinä hetkessä mitään ensiapua, en siis lamaantunut, mutta mitä hittoa voi tehdä?!
Isä tuli paikalle, naapuri tuli.. kaikki aivan ymmyrkäisenä, että saako koskea? Ja miten.
Menin takas alas, että avaan lanssille oven. Sieltä tulikin monta, kun oli se lääkärikin mukana. Lähinnä totes, että ei mitään tehtävissä.
Jututtivat mua lanssi ja lääkäri, myöhemmin poliisi, mutta silloin olin jo kotona.
Myöhemmin selvis, että päälaki oli murtunut kyllä ja niska myös katkennut.
Kyllä tuo on vieläkin hyvin muistissa parikytä vuoden jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kun muutin edelliseen kämppään, niin siellä sattui ja tapahtui, mutta kaikkien kirkkain muisto on ensimmäinen viikonloppu; kun olin lähdössä kauppaan illalla, koko piha oli täynnä poliisiautoja ja lansseja. (poliisiautoja arviolta n. 7, lansseja kaksi.) joku tyyppi/sekopää oli saanut psykoosin ja linnoittautunut asuntoonsa.
Joku kuukausi tms. sitten sattui vähän vastaava tapaus - illalla lähdössä lähikauppaan ja pihalla - no, ehkä vain pari poliisiautoa, ambulanssi mutta ekstrana pari paloautoa. Olivat ilmeisesti juuri tulleet paikalle, koska yksi palomies nappasi avaamastani alaovesta kiinni ja porukkaa alkoi lappaamaan sisään. Tulin n. 10 minuutin kuluttua takaisin kaupasta eikä ketään paikalla - aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Väärä hälytys vai oliko joku yrittänyt swatata vihamiestään?
-Muutama naapuri sairastui haimasta, miehiä ja kuolivat. Toinen ehti muuttaa muualle sairastumisen jälkeen. Vanhusten kuolemat tai aikuisten sairastumiset, ambulanssi.
-Takavuosina yksi naapuri heitti ikkunasta ulos huonekalut humalassa ja riehui tyttöystävälle. Muuttivat pois.
-Yksi nero mies keksi että hän soittaa sähkökitaraa taloyhtiössä, siitäkin on jo vuosia. Koirien haukunnat ja tupakoinnit, tilanne on siitä parantunut.
-Melut ja bileet aiempina vuosina. Rempat, putkiremppa. Vesikriisit ja ongelmat huoneistoissa, mekanismeissa. Nyt hissi resonoi ja kylppäristä tulee kuumaa vettä.
-Omat sairastelut. Joskin muualla asuessa oli myös, ettei tämä talo. Onneksi ollut terveitäkin hetkiä. Se huoli vaan tulee joskus siitä.
-Lähistöllä tapahtuneet rikollisuudet, ilmeisesti on päihteitä näillä alueilla ja pari henkirikosta. Tekijät saatiin kiinni. Deekkiksen haju tulee ulkoa sisälle ikkunanväleihin ja käytävään.
-Liian kuuma kesällä ja kylmä talvella.
-Pari tyyppiä on tykännyt ajaa päälleni pihalla tai melkein. Ellen olisi itse yrittänyt väistää tai nostanut käden tieltä. Olisin kai loukkaantunut ikävästi.
-Liukkaus talvella, tullut vaaralliseksi.
Seinänaapuri kuoli, oltiin asuttu siinä pari kuukautta ja yks päivä oli poliisit käytävällä, en ehtinyt edes näkemään koko naapuria. Sitten toisessa talossa, joku oli saanut raivarin ja meni potkimaan toisen naapurin ovea. Huvittavinta että samassa rapussa asuttiin enkä kuullut mitään, ihmettelin vain kun poliisi ja ambulanssi oli pihalla. Tuon potkijan toimista oli ovi haljennut ja asunnon haltija pelkäsi, kun aamulla hullu tulee huutamaan tappouhkauksia ja potkimaan ovea
Palomies tuli oven taakse kysymään palaako meillä. Joku oli soittanut palokunnan paikalle kun jollakin oli hajusta päätellen palanut maitopuuro pohjaan
Joku jannu heittettiin parvekkeelta,kuoli.
Vanhassa kämpässä Kalliossa oli edellinen asukas kuulemma tappanut itsensä asunnossa, ja naapurini kuoli. Lopullisesti ei kyllä asuntoon, vaan terhokodissa. Kerran alakerroksen asunto syttyi yöllä tuleen, koko rappu oli täynnä savua keskellä yötä, summerit huusivat ja palomiehet juoksivat. En olisi selviytynyt hengissä ulko-ovelle, olisin kuollut savuun.
Yläkerran rastapäinen hippimuija sekoili kännissä ja pyöri pihan tupakkapaikalla alasti vain joku viltti päällä,ei paljon auttanut vaan näkyi niin alakerran karvat kuin tatuoidutkin tissitkin. Oli kyllä muutenkin erikoinen,kulki paljasjaloin ja dyykkasi roskiksia
Alakerran rouva kuoli nukkuessaan, puoliso oli ihan sokissa ja toki poliisit kävi vaikka olikin sairauskohtaus
Joku tunki postiluukustani joulukoristeita keskellä kesää, heitin roskiin
Alaoven lasi pistettiin säpäleiksi,sisältä päin. Ikinä ei saatu selville kuka.
Osakkeen ostaminen taloyhtiöstä on yhtä riskialtista kuin perustamalla Oy Ab tuntemattomien ihmisten kanssa.