Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokanope vastaa hetken kysymyksiin

Vierailija
21.03.2007 |

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla on siis luokanopettajan paperit, mutta olen muulla alalla töissä. Koulussa en ole ollut okl:n päättöharjoittelun jälkeen. ;-)

Välillä mietin, että hakeutuisinko kuitenkin opettajaksi, ja miten sitten selviäisin ja sopeutuisin...

T. Muodollisesti pätevä lo

Vierailija
22/33 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko siis ihan yleistäkin opettajille tuollainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nimittäin paras keino jos sen vain hallitsee. Toimii niin alakoulun, yläkoulun kuin lukionkin puolella. Monen vuoden kokemuksella ainakin näin.

Vierailija
24/33 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eskariope sanoi syyksi, miksi lastasi tultaisiin kiusaamaan?

Vierailija
25/33 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on nimittäin paras keino jos sen vain hallitsee. Toimii niin alakoulun, yläkoulun kuin lukionkin puolella. Monen vuoden kokemuksella ainakin näin.

vaatimukset, jos käytte kaiken k:n mukaisesti!

PS: Tähän kysymykseen ei ole vielä yksikään konstruktivismiin perehtyneistä ihmisistä osannut vastata ;D

Vierailija
26/33 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itse asiassa suosittu ja paljon kavereita. Mutta hyvä siis kuulla ettei ole normaalia tuollainen pirujen maalaaminen seinälle.

Vierailija
27/33 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi oppii parhaiten kuin koira: palkinnoilla ja komennoilla ilman omaa ajattelua! Et taida tuntea kovin hyvin konstruktivismin perusajatuksia? Eikö koulun tehtävä ole ohjata lapsia ajattelemaan ja päättelemään itse? Eikö ole tärkeintä oivaltaa, saada ajatteluaan kehittymään? Miten voit väittää, että behaviorismin keinoin saat mitään oikeaa oppimista tapahtumaan? Vai onko sillä sinulle edes väliä?

Itse olen luokanopettaja ekaluokalla. Ymmärrän, että tietyt asiat on toki opittava ulkoa, mutta suurin osa asioista on tietoa, joka rakentuu lapsen jo olemassa olevan käsitteistön päälle. Siihen haluan heitä ohjata. Joudun tietysti tekemään vähän enemmän valmistelutöitä, mutta lopputulos palkitsee.

Kollega

Vierailija
28/33 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinko että en kannusta oppilaita omaan ajatteluun? Sanoinko, että opetan asiat ulkolukuna? Voi haloo! Mitään välimuotojahan ei tietenkään ole puhtaan konstruktivismin ja " koirakoulun" välillä. Kuten yllä sanoin, pelkällä K:lla ei riitä mitenkään aika täyttää OPS:n vaatimuksia.

Vierailija
29/33 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmenee ettei malta keskittyä niihin tehtäviin joista ei tykkää. Ei siis mikään paikallaan pysymätön riehuja.

Vierailija
30/33 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ilmenee ettei malta keskittyä niihin tehtäviin joista ei tykkää. Ei siis mikään paikallaan pysymätön riehuja.

Joskus eivät malttaisi lopettaakaan. Mutta jokainen oppilas otetaan yksilönä ja katsotaan keinot saada pysymään kaikki aloillaan, silloin kun se on tarpeen. Toki välillä on hyväkin olla fyysisempää toimintaa, onhan se tunti kaikille pienille koululaisille pitkä aika keskittyä.

Vierailija
31/33 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ap, itse oli pakko poistua henkilökohtaisista syistä koneelta melkein heti kun avauksen tein.

Itse en ole varsinaisesti behaviorismin enkä konstruktivismin kannalla, vaan sekoitus molempia toimii parhaiten, sitäpaitsi eri oppilaille sopii erilaiset opetusmenetelmät.

Luokallani on 21 oppilasta joista 4 on maahanmuuttajia ja 3:lla on lukivaikeuksia. Yhdellä on avustaja kahtena päivänä viikossa, lisäksi mamu- ja lukiopettajalla on muutamia tunteja viikossa apua tarvitseville.

Ap

Vierailija
32/33 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on alettu ihan yleisesti tunnustaa. Jopa luokanopekoulutuksen professorit ovat asiaa kommentoineet. Toki ihan puhdas behaviorismikaan ei ole ihanne. Jotain siltä välistä, mutta enemmän behaviorismin suuntaan on mielestäni paras tapa opettaa.

t. 3. luokan ope

Vierailija
33/33 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se on alettu ihan yleisesti tunnustaa. Jopa luokanopekoulutuksen professorit ovat asiaa kommentoineet. Toki ihan puhdas behaviorismikaan ei ole ihanne. Jotain siltä välistä, mutta enemmän behaviorismin suuntaan on mielestäni paras tapa opettaa.

t. 3. luokan ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi