Onko tavallista että kissa naukuu jatkuvasti?
Kamun kissa on meillä hoidossa eikä olla puolison kanssa kissaihmisiä eikä ymmärretä miksi kissa naukuu. On naukunut aamusta saakka, vaikka on ruokittu, leikitty ja pidetty hyvänä. Ei kehrää vaan naukuu aivan kuin olisi "paljon asiaa" puhuttavana. Kaipaako omistajaa vai miksi tekee noin? Kissa on muuten pirteä ja hyvinvoiva. Jeesiä pyydän kissaimmeiset.
Kommentit (25)
Oudoksuu ympäristöä. Ota kainaloon ja esittele esim. laatikot, säilytystilat, kaapit, avaa ne ja näytä sisältö jne. Näytä, ettei mitään pahaa ole missään piilossa. Minä olen tehnyt näin jokaiselle kissalleni. On hillinnyt hinkuja tunkea kaappeihin ja muutenkin 'asiat ovat väärässä paikassa ja huonosti tai ainakin olen utelias, mörkökin voi jossain luurata' naukumiskommentteja.
Yleensä on auttanut kun kissan on ottanut pois keinutuolin jalan alta.
Kissa pitää omistajaihmistä kissana ja sen perään tämä naukuu. On ikävä. Koettakaa saada jokin isännö/emännän antama lelu tai vaate aina mukaan ettei ikäväi, tai vaikka videopuhelu helttuselle livenä:) Tai soitto.
Minä epäilen että johtuu paikanvaihdoksesta ja on hämmentynyt siitä, mihin omistaja katosi, varsínkin jos ei ole ollut teillä aikaisemmin hoidossa.
Meillä kissa naukui 4 päivää, kun koiramme kuoli. Se kulki ympäriinsä ja etsi koiraa. Ne oli hyvät kaverit. Olen myös lapsena nähnyt, kun talon emäntä tapatti kissanpennut, emokissa kulki monta päivää naukuen ja etsi pentujaan. Tuntui kamalalta sen kissan puolesta. Omat kissani aina leikkautin.
Eläimetkin suree ja ikävöi.
Meidän sisaruskissoista tyttö naukuu erityisen paljon veljensä perään, kun ei tiedä minne toinen on mennyt. Hiljenee, vasta kun löytää veljensä tai kun veli köpöttelee toisesta huoneesta (uniltaan heränneenä) näkyville. Ehkä kissa yrittää kysellä, missä omistaja on?