Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asioissa myönnät olleesi todella väärässä?

Vierailija
22.05.2025 |

Itselläni muutama juttu. Luulin , että sushi on pahaa. Kaikki naiset on outoja.   Small talk on typerää. 

Nykyään syön sushia ja suurin osa naisista on kivoja ja rupattelen tyhjänpäiväisyyksiä kaikkialla.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin kerran Vihreitä. Kerran.

Minä olen äänestänyt vihreitä 24 kertaa 1999-2025.

Vierailija
42/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painovoimateoriassa olin väärässä.

Kaikki onkin vain jotain kvanttigravitaatiota.

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 -vuotias maailmanparantajasielu nuoresta lähtien. Teen sitä myös työkseni. Olen uskonut siihen, että ihmiskunta viisastuu ja oppii virheistään ja pikku hiljaa kulkee kohti yhteistä halua tasa-arvoiseen ja jokaisen ihmisen elämää kunnioittavaan tulevaisuuteen. Ei kulje eikä halua. Päinvastoin. Sitä on ollut raskasta niellä. Hyviä asioita tapahtuu kuitenkin mikrotasolla ainakin. Nykyään ajattelen, että jos yhden ihmisen elämä ja oleminen on saanut jotakin hyvää merkitystä sen kautta mitä teen, se on arvokasta ja riittää.

Vierailija
44/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo varmaan mainittu useampaan kertaan mutta luulin tosissani ettei oma hallituksemme voi kohdella kansalaisiaan niin kuin nykyään tekee. Että meillä olisi joku turva ja EU kyllä puuttuu jos aletaan viemään peruspalveluja. Noh, näin pääsi tapahtumaan ja olin väärässä. 

Vierailija
45/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena luulin, että kun opiskelee akateemisen tutkinnon, tulee ennen pitkää saamaan Suomesta pysyvän työn ja kohtuullisen palkan, josta pystyy säästämään omistusasunnon.

Vierailija
46/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painovoimateoriassa olin väärässä.

Kaikki onkin vain jotain kvanttigravitaatiota.

:D

Et kertonut sitten sitä, että missä kohtaa "painovoimateriassa" olit väärässä. Nimittäin kvanttiteorian ongelma on se miten se saataisiin soveltuvaksi "painovoimateorian" kanssa.

Vierailija
47/59 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kuvittelin, että on olemassa luotettavia miehiä. Nyt kymmeniä vuosia myöhemmin voin todeta, että väärässä olin. En luota heihin enää missään asiassa. Sääli. Oli paljon mukavampi elää silloisessa harhaluulossani. 

Vierailija
48/59 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiin voi luottaa.

Miehenä allekirjoitan tämän. Minun luottamukseni on pettänyt moni mies ja vain yksi nainen. Enkä tarkoita seksualista pettämistä. 

Vierailija
49/59 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kun paikassa x vallitsi tietyn vakaumuksen mukaiset arvot, niin ihmiset toimisi ja käyttäytyisi niiden mukaan. Moni toki niin tekikin, mutta opin, että mätämunia löytyy kaikkialta. 

T. Sinisilmäinen nuori

Vierailija
50/59 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini sanoi 1980 luvun alkupuolella, että on aivan turhaa antaa kehitysapua ja ruokkia Etiopian nälkää näkeviä, kun maassa oli paha nälänhätä. Hänen perustelunsa oli, että keinotekoisella ruokkimisella kyseinen kansa vain sikiää enemmän ja kohta on kaksinkertainen määrä ruokittavia. Olin järkyttynyt äitini mielipiteestä.

1980 etiopialaisia oli noin 40 miljoonaa. Äitini sanat muistuivat mieleen kun pari vuotta sitten luin uutisista, että Etiopian 80 miljoonaa asukasta uhkaa nälänhätä kuivuuden vuoksi. Taisin olla silloin 40 vuotta sitten väärässä.

Påinvastoin. Lukemasi uutinenhan todistaa, että nälänhätä ei silloin 1980-luvulla johtunut väkiluvusta, vaan normaalioloissa alue kestää ainakin kaksinkertaisen väkimäärän. Niinhön se on kestänyt vimeisen 4 vuosikymmentä. Nyt siellä sitten on kato. Sekäön ei johdu väkiluvusta, vaan säästä eli ilmastosta. 

Suomessa on nyt neljä kertaa sen verran väkeä kuin edellisen nälänhädän aikana, emmekä mieti, että pitäisikö vähentää.

Vierailija
51/59 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini sanoi 1980 luvun alkupuolella, että on aivan turhaa antaa kehitysapua ja ruokkia Etiopian nälkää näkeviä, kun maassa oli paha nälänhätä. Hänen perustelunsa oli, että keinotekoisella ruokkimisella kyseinen kansa vain sikiää enemmän ja kohta on kaksinkertainen määrä ruokittavia. Olin järkyttynyt äitini mielipiteestä.

1980 etiopialaisia oli noin 40 miljoonaa. Äitini sanat muistuivat mieleen kun pari vuotta sitten luin uutisista, että Etiopian 80 miljoonaa asukasta uhkaa nälänhätä kuivuuden vuoksi. Taisin olla silloin 40 vuotta sitten väärässä.

Påinvastoin. Lukemasi uutinenhan todistaa, että nälänhätä ei silloin 1980-luvulla johtunut väkiluvusta, vaan normaalioloissa alue kestää ainakin kaksinkertaisen väkimäärän. Niinhön se on kestänyt vimeisen 4 vuosikymmentä. Nyt siellä sitten on kato. Sekäön ei johdu väkiluvusta, vaan säästä eli ilmasto

Suomen valtio on maksanut Etiopialle kehitysapua vuodesta 1967 lukien. Suomen valtion lisäksi lukemattomat muut valtiot ovat maksaneet kehitysapua Etiopialle yli puolen vuosisataa. Siihen sitten vielä lisätään kaikki järjestöjen avustukset, kuten kirkon, jne. Esim. vuonna 2022 Etiopian saama kansainvälinen kehitysapu oli kokonaisuudessan noin VIISI MILJARDIA dollaria.

Väitteesi siitä, että alue kestäisi muka 80 miljoonan kansan, on totaalisen surkuhupaisa. Alue on ollut ylikansoitettu sen kantokykyyn nähden jo 1960 -luvulla, jolloin siellä eli noin 20 miljoonaa ihmistä, mikäli jo silloin tarvittiin kehitysapua.

Vertailu Suomeen myös ontuu aika lailla, sillä koska Suomi viimeksi on saanut kansainvälistä kehitysapua?

Vierailija
52/59 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni noin niinku omasta mielestä?

Vierailija
53/59 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myönnä mitään.

Vierailija
54/59 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin itsepintaisesti, että parveketupakoitsija osaisi ottaa muut huomioon, mutta sitten muutin parveketupakoitsijan naapuriin ja tausin, että he ovat juuri niin itsekkäitä kuin huhutaan.

55/59 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä toissa vuonna alkukesästä olin ihan vääräs ku sanoin, että Boosteri ei oo mikään mun lempilaita, eikä mua tartte laittaa sinne koko ajan 😄

Vierailija
56/59 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin elinikäiseen avioliittoon ja uskollisuuteen. Vuoden sisällä vaimoni jäi kiinni uskottomuudesta kahden eri miehen kanssa. Olin kuulemma liian tylsä, halusi jännitystä. 

Vierailija
57/59 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hoin "vain siat syövät ilman ruokaryyppyä".

Vierailija
58/59 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin täydellinen isku päin kasvoja kun uskoin että ystäviin voi ilman epäilykseni häivääkään luottaa. Karmea erehdys , ja itsellä sen myötä katoaa luottamus vähän jokaiseen. " hyvähän" on pettyä , katoaa oma typerä sinisilmäisyytyni, vihdoinkin.

Vierailija
59/59 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olin pahasti väärässä, kun kerran luulin erehtyneeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän