Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asioissa myönnät olleesi todella väärässä?

Vierailija
22.05.2025 |

Itselläni muutama juttu. Luulin , että sushi on pahaa. Kaikki naiset on outoja.   Small talk on typerää. 

Nykyään syön sushia ja suurin osa naisista on kivoja ja rupattelen tyhjänpäiväisyyksiä kaikkialla.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini sanoi 1980 luvun alkupuolella, että on aivan turhaa antaa kehitysapua ja ruokkia Etiopian nälkää näkeviä, kun maassa oli paha nälänhätä. Hänen perustelunsa oli, että keinotekoisella ruokkimisella kyseinen kansa vain sikiää enemmän ja kohta on kaksinkertainen määrä ruokittavia. Olin järkyttynyt äitini mielipiteestä.

1980 etiopialaisia oli noin 40 miljoonaa. Äitini sanat muistuivat mieleen kun pari vuotta sitten luin uutisista, että Etiopian 80 miljoonaa asukasta uhkaa nälänhätä kuivuuden vuoksi. Taisin olla silloin 40 vuotta sitten väärässä.

Ja sama pätee köyhiin missä vain. Jos niille alkaa tukia makseleen, on se pohjaton kaivo.

Vierailija
22/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käytön rajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että ei Trumpista mitenkään voi tulla presidenttiä, että ei amerikkalaiset sentään niin typerää miestä voi presidentiksi äänestää. Tämä silloin ensimmäisellä kerralla. Nyt toisella kerralla en enää luottanut amerikkalaisten äänestäjien harkintakykyyn.

Aiemmin uskoin myös, että meidän sukupolvemme ei tarvitse pelätä sotaa, nyt en enää tähän ihan sataprosenttisesti luota.

Henkilökohtaisessa elämässä uskoin, että puolison sanaan ja yhteisiin sopimuksiin voi luottaa ja välillämme olisi molemminpuolista kunnioitusta, mutta osoittautui, että olin hyvin väärässä.

Vierailija
24/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin nuorena, että naiset ovat hyviä ihmisiä. Onneksi Siperia on opettanut kovalla kädellä.

Vierailija
25/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on tarua ihmeellisempää.

Vierailija
26/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin pystyväni tasapainoiseen suhteeseen naisen kanssa mutta en pysty sittenkään. Elämän nälkä ja rytmitys ei vaan kohtaa kuin ajoittain ja se ei riitä. Ei ole kummankaan syytä, on vain lopullista.

Vierailija
27/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin käytön rajoissa.

Mullakin. Luulin että minä pystyn kontrolloimaan tissutteluani loputtomiin ja harrastamaan sitä ilman ongelmia.

Luulin että minä pärjään, mutta olin väärässä. Minä en pärjää alkon kanssa, ja en sitä osaa kännissä kontrolloida.

Pakko oli nostaa kädet pystyyn ja myöntää tosiasiat ja erehtyväisyytensä.

Vierailija
28/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin, että kaikki spirituaaliset ihmiset ovat mukavia. Kunnes tapasin pari väkivaltaista ihmistä, jotka aina kehuivat olevansa niin henkisiä... 

Vierailija
29/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin väärässä, perhe-elämä ei ole minua varten. En nauti, en ole onnellinen. Kärsin jokapäivä. Lapset ja puoliso ovat syyttömiä, minä vain olen tehnyt virheen. Ja siksi pyrin heidät pitämään tietämättöminä ja onnellisina. Kannan vastuun ja perhettä en riko. Tämä elämä vain ei ole minua varten. Oikeasti haluan olla yksin. 

Kylläpä helpottaa tämä tunnustaa. 

Vierailija
30/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin aidosti, että suurilukuinen maahannmuutto toimii esim Ruotsissa ihan hyvin, ja että Suomessakin ongelma on suomalaisissa. Mutta ei mene näin. Keskenään kovin erilaiset kulttuurit eivät toimi, ellei oikeasti tulija koeta elää maassa maan tavalla. Joistain maista maahanömuutto toimii, koska ovat kunnioittavia uutta maata kohtaan. Mutta esimerkiksi musliimit eivät voi ikinä kunnolla sopeutua, jos ovat uskossaan, sillä se uskonto tekee ei-muslimeista muslimmin silmissä alempiarvoisen. Ei silloin tietenkään voi uskonnon harjoittaja elää kuin kaltaistensa kanssa!

Vierailija
31/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YYA- nuoleskelupolitiikan ainana krijoitin amerikkalaiselle kavereilleni, että ole elänyt lapsuuteni lähellä itarjavyöhykettä ja tuntenut oloni okein turvalliseksi.

Sieltä vastattiin, että toivottavasti tilanne säilyy jatkossakin turvattuna.

Joskus kauempaan näkee paremmin.

Vierailija
32/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin aidosti, että suurilukuinen maahannmuutto toimii esim Ruotsissa ihan hyvin, ja että Suomessakin ongelma on suomalaisissa. Mutta ei mene näin. Keskenään kovin erilaiset kulttuurit eivät toimi, ellei oikeasti tulija koeta elää maassa maan tavalla. Joistain maista maahanömuutto toimii, koska ovat kunnioittavia uutta maata kohtaan. Mutta esimerkiksi musliimit eivät voi ikinä kunnolla sopeutua, jos ovat uskossaan, sillä se uskonto tekee ei-muslimeista muslimmin silmissä alempiarvoisen. Ei silloin tietenkään voi uskonnon harjoittaja elää kuin kaltaistensa kanssa!

Tuskin luulit. Tulit vain öyhöttämään, kuten kaikki persut.

Vierailija
33/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin luulit. Tulit vain öyhöttämään, kuten kaikki persut.

En ole todellakaan mikään persu. Ja luulin oikeasti.

Olen äänestänyt myös vihreitä, useamman kerran. Enää en koskaan tekisi niin. Enkä persuja tai kokoomusta.

Vierailija
34/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuo Venäjä. En ois uskonut, että hyökkää Ukrainaan. Luulin, että ollaan ihan tuttavia nyt edes. Ehei, kyllä nuo minua vanhemmat ihmiset tiesi paremmin, heitä siis aina kuuntelin ja olin että voi, ei nyt nykyään tuollaista enää! Sain pitkän nenän.

Vierailija
35/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tuo Venäjä. En ois uskonut, että hyökkää Ukrainaan. Luulin, että ollaan ihan tuttavia nyt edes. Ehei, kyllä nuo minua vanhemmat ihmiset tiesi paremmin, heitä siis aina kuuntelin ja olin että voi, ei nyt nykyään tuollaista enää! Sain pitkän nenän.

Usein sanotaan, että jos ihminen näyttää sinulle millainen on, niin usko. Mutta miksiköhän noiden paskavaltioiden kanssa ei ihmiset usko, vaikka näkevät mitä mätää joku on.

Vierailija
36/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein sanotaan, että jos ihminen näyttää sinulle millainen on, niin usko. Mutta miksiköhän noiden paskavaltioiden kanssa ei ihmiset usko, vaikka näkevät mitä mätää joku on.

En tiedä muista, mutta mulla on muutenkin taipumusta sinisilmäisyyteen. Lisäksi vielä joku 10-15 vuotta sitten tuntui asiat olevan jotenkin mallillaan, sitä kai jäi mielessään, tuollaisena vähemmän valveutuneena, hönttiin hyväuskoisuuteen. Ehkä yleinen ilmapiiri myös kannusti olemaan hölmö, kun asiat oli niin hyvin. Tai jotain.

Vierailija
37/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että pidän naisista. Tajusin, että oikeasti en taida pitää kenestäkään. 

Vierailija
38/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin fundamentalistinen kristitty. En ole enää. Koko maailmankuvani oli väärä. Kesti aika kauan myöntää se.

Vierailija
39/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kyseisen paskavaltion kohdalla tapahtui "nollaus" 30 vuotta sitten. Kyllähän siellä jonkin aikaa kehitys näytti ihan lupaavalta, enkä ihmettele optimismia.

Itsellä ei ollut luottoa Venäjään sinänsä, mutta ajattelin pitkään sotaan liittyvän taloudellisen ja diplomaattisen hinnan tekevän sotimisen heidän kannaltaan kannattamattomaksi. Sen sijaan osoittautui, että heidän mielestään tuo hinta kannatti maksaa.

Vierailija
40/59 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kaikki ei-luterilaiset uskovaiset on suvaitsemattomia hihhuleita. Yllätyin, kun opin tuntemaan muutaman avaramielisen ja tasapainoisen oloisen uskovan.

- ateisti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi