Suomi on huono jääkiekossa.
Kommentit (69)
Arvasin ettei näissä kisoissa tule menestystä, koska jouduttiin vaikeuksiin Ranskaa vastaan. Ranskaa!!
Vierailija kirjoitti:
suomella on vuodesta toiseen sama sairaus: kun vastustaja tekee johtomaalin, niin suomen joukkueen itsetunto romahtaa ja lätkästä tulee sen jälkeen sekoilua ja mokailua, joka antaa vastustajalle helpommaksi tehdä lisämaaleja. Nytkin kun usa teki 4- maalin, niin pelaajista oikein näki, että luovuttivat sillä hetkellä.
Totta. Usein näin. Meidän yksi kuumakalle otti ekan turhan jäähyn ja kamelin selkä katkesi
Ei sillekkään voi mitään että mua.ei kiinnosta. En seuraa urheilua vaikka mies olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole huono, jos on maailman kuuden parhaan joukossa tjsp.
Lajissa jossa on nippa nappa kuusi vakavasti otettavaa maata jos laskee mukaan semikovat.
Vierailija kirjoitti:
Päävalmentajalle kenkää
Jääkiekkoliiton oltava nyt hereillä ja vapautettava Pennanen tehtävästään..ei tuosta muuten mitään tule.
Vierailija kirjoitti:
Surkea ottelu Suomen joukolta. Kyllähän heti näki, että Suomi tulee häviämään Usalle. Neukkuihin voisi nämä keppien heiluttajat lähettää.
Keppiä muuten kutsutaan mailaksi ja jääkiekon ideaan kuuluu sen mailan käyttäminen eli joutuu sitä jopa heiluttamaankin.
Vierailija kirjoitti:
Tylsät kisat.
Tanska näytti miten taistellaan..ja voitetaan..Suomi rämpii lätkässäkin ,kuten muussakin talviurheilussa..
Vierailija kirjoitti:
Ei sillekkään voi mitään että mua.ei kiinnosta. En seuraa urheilua vaikka mies olenkin.
Kinosti kuiten niin paljon että sait tämän ketjun avattua ja jonkun pilipaliviestinkin kirjoitettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole huono, jos saisi vaan parhaat pelaajat paikalle. Toki hyvä valkku pitää myös olla.
Ei se helpota, kun silloin muutkin maat saavat parhaat.
Itse asiassa Kanadalla ja Ruotsilla on melkolailla parhaat pelaajat turnauksessa. Suomen 10+ parasta pelaajaa pelaa vieläkin NHL:ssä playoffeja.
Ja siitä huolimatta Kanada putosi Tanskalle puolivälierässä. TANSKALLE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole huono, jos on maailman kuuden parhaan joukossa tjsp.
Lajissa jossa on nippa nappa kuusi vakavasti otettavaa maata jos laskee mukaan semikovat.
Heh, taas joku potkupallotapaus siellä piipittää. Ehkä Suomi arvikisoihin heti taas 2080-luvulla.
En edes tiennyt, että Tanskassa pelataan jääkiekkoa MM-tasolla!
Pennanen vaan seisoa möllöttää pelaajien takana, eikä ohjeista pelaajia missään vaiheessa.
Voitaisiin korvata äijä pahvimallilla penkin takana, olisi paljon halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Pennanen vaan seisoa möllöttää pelaajien takana, eikä ohjeista pelaajia missään vaiheessa.
Raipe päävalmentajaksi!
Vierailija kirjoitti:
Selänpesutaidot ovat tärkeimmät avut saunakaveriliiton hommissa.
No välillä tulee heikompia kausia. Jäihän Ruotsikin pari vuotta sitten jo alkusarjaan. Suomi pelasi kuitenkin hienon pelin Kanadaa vastaan ja Kanadalla oli oikeasti kova joukkue näissä kisoissa - tosin Suomi kyllä monesti osaa pelata Kanadaa vastaa ja vastata siihen heidän fyysiseen peliin, mihin Kanada panostaa, ei niinkään taitokiekkoon. Samalla Suomen täytyy kuitenkin alkaa kehittää omaa pelaamistaan ja jättää ne hitaat lähdöt ja turhaan omalla puolustusalueella pyöriskely pois. Nykyjääkiekko on nopeaa, ja eron pelissä huomaa heti, kun Suomikin pelaa sillä tavalla (kuten Kanadaa vastaan). Valmentajaksi ei kaivata ketään nykyisen kaltaista jäärää, joka toistaa samat virheet pelistä toiseen ja ei opi virheistään. Luulisi, että kun iskee päätä tarpeeksi monta kertaa seinään niin pikku hiljaa tajuaa, että se sattuu.
Mun mielestä mm-kisat saattaa olla yllättävänkin viihdyttävät ja kyllä niissä saa jo alkulohkossa pelata kunnolla. Nytkin nähtiin, että Tanska voitti Kanadan. Toki kisoja ei tarvitsisi joka vuosi järjestää. Mutta naurattaa kun joku aina valittaa, miten kyseessä on marginaalilaji ja ketään ei kiinnosta. Silti Suomen pelejä saattaa katsoa 2 miljoonaa suomalaista, eli puolet kansasta. Ja mitä väliä, vaikka on marginaalilaji? Esim. Australian yksi suosituimmista lajeista on aussifutis, josta muu maailma ei tiedä mitään, mutta niin ne aussit vaan sitä rakastaa. Mutta omia kannatetaan aina, ja uskon että kyllä Suomi saa vielä pelin kulkemaan. Ja sitten se mestaruus vasta makealta tuntuukin, parin vuoden odotuksen jälkeen. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei se kovin huono ole kun eilen voittivat kanadan. Ei sillä mulle ole mitään merkitystä se on vain peliä.
Tanskakin voitti Kanadan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kovin huono ole kun eilen voittivat kanadan. Ei sillä mulle ole mitään merkitystä se on vain peliä.
Tanskakin voitti Kanadan.
Se jää ikuiseksi arvoitukseksi olisiko Suomi voittanut Tanskan 😂
Vierailija kirjoitti:
Kanadan taso oli tänävuonna surkea,hävisivät tanskalle ja ovat ulkona mitalipeleistä.
Vierailija kirjoitti:
Niin voitti Tanskakin. Taisi Kanadalla loppua bensa kesken hyvän alkusarjan jälkeen. Tai olisiko kalja maistunut liikaa.
Nämä höntsäkisat nyt usein menee ihan NHL:n armolla. Eli jos NHL joukkue, jossa pelaa suomalaisia pääsee kesälomalle, niin sieltä sitten vapautuu parempia pelaajia maajoukkuepeleihin. Toisaalta, niin se menee muidenkin maiden kohdalla, eli ne pelaajat otetaan, jotka vapautuu ja jotka on halukkaita lähtemään mukaan. Ei kaikkia NHL- pelaajia nämä jokavuotiset höntsäkisat edes kiinnosta. Moni mielummin treenaa ja kesälomailee kun lähtee näihin mukaan.