KHO: Ruokalähetit ovat työntekijöitä, eivät itsenäisiä yrittäjiä
Kommentit (53)
Suomesta katoaa kerralla siis tuhansia toimitusjohtajia!
Vierailija kirjoitti:
Ruokatoimitusjohtajia.
Niin että kuljettajien palkkioita pienennetty ja palkan ansaitseminen jätetty tippien varaan?
Nää tyypit ajelee säällä kuin säällä, ettei sun tai mun tarvitse poistua kotoa ja noin huono palkkio +tipit jos niit ees maksetaan...
Järjetön päätös. Tottakai ne on itsenäisiä yrittäjiä. Voi tehdä töitä milloin haluaa tai lopettaa töiden tekemisen väliaikaisesti. Palkkio yrittäjälle on Woltin puolelta listattu, ottaa tai jättää urakan. KHO versiota yritettiin jo 2000-luvun alkupuolella (Turku / Helsinki), jossa ruokalähettifirmoilla oli kiinteitä työntekijöitä tekemässä netin kautta tehtyjen tilausten kuljetuksia. Yksikään niistä ruokalähettifirmoista ei selvinnyt näihin päiviin.
Onneksi mun puuvillapoimijat on itsenäisiä yrittäjiä. Täytyypä taas laskea yritystuen määrää heille, eihän ne parat muutakaan osaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Järjetön päätös. Tottakai ne on itsenäisiä yrittäjiä. Voi tehdä töitä milloin haluaa tai lopettaa töiden tekemisen väliaikaisesti. Palkkio yrittäjälle on Woltin puolelta listattu, ottaa tai jättää urakan. KHO versiota yritettiin jo 2000-luvun alkupuolella (Turku / Helsinki), jossa ruokalähettifirmoilla oli kiinteitä työntekijöitä tekemässä netin kautta tehtyjen tilausten kuljetuksia. Yksikään niistä ruokalähettifirmoista ei selvinnyt näihin päiviin.
Kyllähän tuo että ns. palkkio on listattu ja kiinteä kertoo että kyseessä ei ole yrittäjä vaan työntekijä. Yritysten välillä hinnat voitaisiin kilpailuttaa.
Onneksi näin. Suurin osa Woltin työntekijöillä ei ole edes kansalaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Eli Woltti menee konkurssiin.
Hienosti hoidettiin homma kotiin. Myydään pulju ulkomaille ja sen jälkeen tuhotaan bisness.
Vierailija kirjoitti:
Taitaapi hinnat nousta nyt
Riippuu mitä velvotteita Woltille tulee. Jos homma jatkuu edelleen palkkiopohjaisena mutta Wolt joutuu tarjoamaan vain jotain etuja työntekijöille niin ei välttämättä edes nouse.
Vierailija kirjoitti:
Niin että kuljettajien palkkioita pienennetty ja palkan ansaitseminen jätetty tippien varaan?
Nää tyypit ajelee säällä kuin säällä, ettei sun tai mun tarvitse poistua kotoa ja noin huono palkkio +tipit jos niit ees maksetaan...
Siis mitä! Eikö ruoan tekeminen juuri tapahdu kotona, ei siitä mihinkään sateeseen täydy lähteä.
Yksi vaihtoehto on että kuskeille annetaan hinnoitteluvapaus ja asiakas voi valita halvimman kuskin. Tällöin kuski olisi yrittäjä joka hinnoittelee itse palvelunsa.
Vierailija kirjoitti:
Toimarista juoksupojaksi. Pahimmillaan toimitusjohtajasta tyhjäntoimittajaksi. Nyt kyllä sosiaalinen status romahti, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaihtoehto on että kuskeille annetaan hinnoitteluvapaus ja asiakas voi valita halvimman kuskin. Tällöin kuski olisi yrittäjä joka hinnoittelee itse palvelunsa.
Silleen kuin esim uber? Joo kelpaisi mulle
Vierailija kirjoitti:
Nää tyypit ei tee sulle kuin karhunpalveluksen kun kuskaa pisaa sohvallesi. Tätä ammattikuntaa ei todellakaan tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä! Eikö ruoan tekeminen juuri tapahdu kotona, ei siitä mihinkään sateeseen täydy lähteä.
Ei se bigmac kotona valmistu ja kipeenä sitä voi olla jopa mahdotonta lähteä apteekkiin ostamaan lääkkeitä.
Tässä ei ollut edes kyse asiakkaista, vaan näistä läheteistä joten mene roskiin siitä pätemästä hölönpölyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Woltti menee konkurssiin.
Hienosti hoidettiin homma kotiin. Myydään pulju ulkomaille ja sen jälkeen tuhotaan bisness.
Onhan se nyt myyty jo ajat sitten, oikeasti luulit muuta? Jenkit omistaa sen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää tyypit ei tee sulle kuin karhunpalveluksen kun kuskaa pisaa sohvallesi. Tätä ammattikuntaa ei todellakaan tarvita.
Enemmän Wolt-kuskeista on hyötyä kuin sinusta. Nostan hattua jokaiselle joka jaksaa noita hommia painaa.
Siihen loppuu ruokalähettien hommat. Koko touhu on perustunut törkeään riistoon ja kun sitä ei voi tehdä niin loppuu koko homma.