Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisinko talon maalta 200 tuhannella?

Vierailija
22.05.2025 |

En tiedä mitä tehdä. Tiedän etten ehkä koskaan saa myytyä pois jos tuon ostan. Talo on ihan ok, ei huippukunnossa. Tontti on iso ja monikäyttöinen. Mutta onko mitään järkeä maksaa tuollaista asuntolainaa kun käytännössähän se raha vaan sulaa pois eikä kerrytä omaisuutta... 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksoin omastani enemmän, maata 5ha, vanha kartanorakennus ja muita rakennuksia, autolla 45 minsaa Helsinkiin vaikka olen ihan korvessa maalla. Ja arvo on noussut ja tutulla kiinteistönvälittäjällä koko ajan joku, joka tän haluaisi. Joten riippuu ihan paikasta, mikä se maalla kulloinkin on.

Tämä on hyvä nyrkkisääntö: kiinteistö tontteineen kannattaa aina ostaa, jos sen saa siirrettyä lähelle Helsinkiä.

Vierailija
22/26 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä aina oletetaan, että maalla = Kainuun korvessa? Onhan se ns. maalla myös huomattavasti lähempänä isoja kaupunkeja tms. eikä aina jossain 300 km päässä palveluista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis talo jos ei huippukunnossa ja joudut remppaamaan lisäksi. Tarjoa aluksi mahdollisimman alhainen hinta ensin, myyjä pudottaa hintaa varmasti. Myimme juuri asunnon, ensin hinta  110 000e, ostaja tarjosi 85 000e, me100 000e, sitten ostaja 98 000e, teimme kaupat. Koskaan ei pidä ensimmäistä pyyntihintaa maksaa, on aina tinkimisvaraa. Maaseudulla on halvempiakin taloja myynnissä  kuin ajattelemasi.

Vierailija
24/26 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä aina oletetaan, että maalla = Kainuun korvessa? Onhan se ns. maalla myös huomattavasti lähempänä isoja kaupunkeja tms. eikä aina jossain 300 km päässä palveluista.

Tämäpä juuri. Minä asun täysin maalla peltojen ja metsien keskellä, mutta täällä halvimmatkin purkukuntoiset tönöt maksaa sen 150000. 

Ja jos talon ostaa nyt omaksi kodikseen ja asuu siinä vaikka 20 vuotta, niin on täysin mahdotonta kenenkään sanoa mikä sen arvo tulee olemaan tulevaisuudessa. Koronan aikana meni kaupaksi kaikki mummomökit ja lahot kesämökitkin tuplahintaan. Ei tarvita kuin joku vastaava pandemia tai muu maailmanmullistus ja kaikki haluaakin pois kaupungeista.

Vierailija
25/26 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä asun maalla ja olen maanviljelijä.Lähin kaupunki (oulu)40 km päässä ,eli lähellä. Tilani on haja-asutus alueella ja minun lisäkseni täällä on pari muuta viljelijää.Mutta asiaan ; kaikki talot on asuttuja ja uusiakin on rakennettu.Vanhoja ostettu ja remontoitu tähän päivään.Myynnissä olevat  (jos sattuu olemaan) menevät todella nopeaa. Eli suuri merkitys on tuppukylän sijainnilla.

Vierailija
26/26 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei edelleenkään oleteta, vaan kysytään koska se on olennainen tieto kun arvioidaan onko hinta kohtuullinen. Erikoista tulla tuollaisten "Ostin 500k€ talon maalta, maitolaiturikin kuului hintaan"-kommenttien kanssa keskusteluun ilman taustatietoja kun aloituksessa arvo ei säily ja kommentin tapauksessa säilyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi