Ostaisinko talon maalta 200 tuhannella?
En tiedä mitä tehdä. Tiedän etten ehkä koskaan saa myytyä pois jos tuon ostan. Talo on ihan ok, ei huippukunnossa. Tontti on iso ja monikäyttöinen. Mutta onko mitään järkeä maksaa tuollaista asuntolainaa kun käytännössähän se raha vaan sulaa pois eikä kerrytä omaisuutta...
Kommentit (26)
Itä suomesta saat 10000 ..siinä ei tipu korkealta
En missään nimessä. Max 50.000 jostain vanhasta tönöstä maalla, jos on kiva piha ja palveluita ja sijaitsee veden äärellä. Sitä voisi käyttää vapaa-ajan asuntona.
No, onko sinulla loppuelämän työ tuolle paikkakunnalle, saatko sen vuokralle, paljonko vastaavan talon rakentaminen maksaisi?
Jos vastaavan talon rakentaminen paremmalle paikalle on paljon kalliimpaa niin saisitko sen myytyä? Jos kyllä, niin ei kannata ostaa. Ei vaikka siinä myytävänä olevassa olisi maailman ihanin järvimaisema ja hyvät naapurit. Silloin toki se ei harmita niin paljon kun olet siellä jumissa.
Kyllä sitä halvemmallakin saa täälä Etelä-Pohjanmaalta saa vsikka 30 tonnilla. Kun vaa tyytyy vähempään.
Minä laittaisin enemmän painoarvoa tontin koolle ja mikrosijainnille kuin talon koolle ja kunnolle. Jos oikeasti iso tontti, vähintään 20000 neliötä eikä vilkkaan moottoritien juurella, niin ok. Joku 5000 neliön tontti ja rekkaralli kuuluu sisään asti niin sellaisella ei ole mitään rahallista arvoa, korkeintaan käyttöarvo. Ehdottomasti tärkeää myös, ettei naapuritalot ole aivan kivenheiton etäisyydellä. Mielellään 1km lähimpään naapuriin. Muuten on ihan sama vaikka asuisi sitten Mellunmäessä kerrostalossa.
Jos elämä tuolla on juuri sellainen elämä, minkä haluat, ja tiedän saavasi lainan ja selviäväni siitä, niin siitä vaan.
Mutta älä anna kevään pistää päätä sekaisin. Sinun täytyy nimenomaan kestää pimeyttä, koska sitä tulee riittämään.
No se riippuu ihan paikkakunnasta ja talosta.
Minä ostin yli 300.000 talon maalta. Iso uusi talo ja iso tontti ilman naapureita. Todella pieni hinta omasta elämänlaadusta, koskaan en ole ollut onnellisempi kuin täällä. Itse ostin kodin usemmaksi kymmeneksi vuodeksi enkä sijoituskohdetta. Sijoitukset ovat ihan jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Jos elämä tuolla on juuri sellainen elämä, minkä haluat, ja tiedän saavasi lainan ja selviäväni siitä, niin siitä vaan.
Mutta älä anna kevään pistää päätä sekaisin. Sinun täytyy nimenomaan kestää pimeyttä, koska sitä tulee riittämään.
Mieluummin maaseudun pimeys kuin kaupungin valosaaste liikennemeluineen.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin yli 300.000 talon maalta. Iso uusi talo ja iso tontti ilman naapureita. Todella pieni hinta omasta elämänlaadusta, koskaan en ole ollut onnellisempi kuin täällä. Itse ostin kodin usemmaksi kymmeneksi vuodeksi enkä sijoituskohdetta. Sijoitukset ovat ihan jossain muualla.
Missä maalla maksaa talot tuon verran? Oliko Kainuun korpea vai Kirkkonummella vähän katveessa bussipysäkiltä? Näissä on ero, muuten kuulostaa aika ylihintaiselta. Oikeasti maalla isotkin uudet talot joissa on upea varustelu saattaa mennä sadalla tonnilla. Toki jos olet tyytyväinen niin myyjä ainakin on tehnyt hyvät kaupat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maalla maksaa talot tuon verran? Oliko Kainuun korpea vai Kirkkonummella vähän katveessa bussipysäkiltä? Näissä on ero, muuten kuulostaa aika ylihintaiselta. Oikeasti maalla isotkin uudet talot joissa on upea varustelu saattaa mennä sadalla tonnilla. Toki jos olet tyytyväinen niin myyjä ainakin on tehnyt hyvät kaupat.
Eikö hinnasta jo voi päätellä että nyt ei puhuta Kainuun korvesta tai Pohjanmaan lakeuksista? Ihan kunnon maaseutua löytyy ruuhka-Suomestakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö hinnasta jo voi päätellä että nyt ei puhuta Kainuun korvesta tai Pohjanmaan lakeuksista? Ihan kunnon maaseutua löytyy ruuhka-Suomestakin.
En tiedä, ihmiset tekevät uskomattomia kauppoja mutta vähän jo arvasin että tässä puhutaan seudusta, jossa talo säilyttää arvonsa vaikka sitä ei ostettu sijoitusmielessä.
Vierailija kirjoitti:
No oon asunut 30 vuotta elämästäni maalla joten ei sitä nyt tarvitse pohtia missä viihdyn. Omaa taloa vaan en ole vielä omistanut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä halvemmallakin saa täälä Etelä-Pohjanmaalta saa vsikka 30 tonnilla. Kun vaa tyytyy vähempään.
En tiedä miksi haluaisin tyytyä vähempään. Hintakin kertoo millaisen talon tuolla saa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi haluaisin tyytyä vähempään. Hintakin kertoo millaisen talon tuolla saa. Ap
Kun ei kerro. Etenkin maalaispankit saattaa antaa vieläkin tyhmiä lainoja, jos vaihtoehtona on etteivät saa edelliseltä omistajalta mitään. Onko talo ainutlaatuinen tarjous vai saatko muutaman vuoden päästä parempia halvemmalla?
Vierailija kirjoitti:
Laita linkki?
Pitää kai huomioida, miten sieltä maalta pääsee töihin, varsinkin jos velkaa on otettava.Jos se maalla ei ole ihan kaupungin tai työpaikan kyljessä muuten.
Kalliilta kuulostaa ainakin tähän meidän seudulle.
Mutta maalta ostettaessa kyse on siitä onko talo tuon arvoinen sinulle. Ja tarjoat wen minkä arvoinen talo on juuri sinulle.
Mä maksoin omastani enemmän, maata 5ha, vanha kartanorakennus ja muita rakennuksia, autolla 45 minsaa Helsinkiin vaikka olen ihan korvessa maalla. Ja arvo on noussut ja tutulla kiinteistönvälittäjällä koko ajan joku, joka tän haluaisi. Joten riippuu ihan paikasta, mikä se maalla kulloinkin on.
En.