Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on paras väylä työllistyä kehitysvammaisten pariin?

Vierailija
21.05.2025 |

Olen täysin toisella alalla koulutukseni hankkinut ja vuosia niitä töitä tehnyt. Nyt olen saavuttanut sen pisteen, että pääkoppa ei enää kestä nykyisiä hommia ja kaikkea mitä ne pitävät sisällään.

Lisäksi jonkinlainen elementti ihmisten auttamisesta on herännyt kristillisen minäkuvan vahvistuessa, jos tässä nyt on jotain järkeä. Tai ehkä sitä kaipaa työtä, jossa on joku merkitys.

Olen miettinyt työtä kehitysvammaisten parissa. Ehkä vaikka jonkinlaisena palveluohjaajana tai järjestelijänä (en tunne oikeita termejä). Kaipaisin apua, että mikä tähän olisi paras väylä. Näitä olen miettinyt.

- Lähihoitaja (käsittääkseni saa erikoistua kehitysvammaisten hoitoon) loogisesti ajateltuna ehkä luontevin väylä.

- Sosionomi varmaan antaisi aika laajan skaalan ja toimintasäteen (en tiedä kuinka vaikea ammattikorkeaan on päästä sisään).

- Vammaisalan ammattitutkinto (käsittääkseni ainakin keudassa tämä tutkinto on), en tiedä miten poikkeaa lähihoitajasta, vai onko tämä tutkinto vain heille, jotka ovat jo alalla ilman tutkintoa ja kaipaavat siitä paperin itselleen? Vai mikä homman nimi on.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla