Myönnätkö huumeiden käytön läheisellesi?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Huumekeskustelu vauva palstalla, ite en käytä, outo alusta keskusteluun.
Hyvä sinulle.
Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö asiasta saisi täällä keskustella.
Huumeet ovat nykyisn Suomessakin yhteiskuntamme ongelmana ja vaarana lapsillemme täällä nyt, ja tulevaisuudessa.
Vanhempien rakkaus lapsiaan kohtaan on tietysti (ja ihan tutkitustikin) varmin tapa ehkäistä ja varmin tae sille etteivät omat lapset huumeiden kokeiluun koskaan ryhdy,eivätkä tunne edes houkutusta niiden käytön aloittamiseen.
Miksi aiheesta siis ei voisi keskustella JUURI tällä alustalla ?
Huom. se mitä juuri itse ei (tee,omista, ole,tai mikä itseä ei edes kosketa ) EI tarkoita eikä merkitse sitä että aiheesta keskustelu julkisella,kaikille tarkoitetulla alustalla ja keskustelupalstalla olisi SEN perusteella turhaa ja merkityksetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, miksi sitä pitäisi salailla? Kaikkihan niitä käyttävät nykyisin.
Pikkupaikkakunnilla ja niistä keskikokoisiin kaupunkeihin muuttaneilla nuorilla aikuisilla ei välttämättä ole kosketusta niihin vielä. Mutta jos katsoo isoja kaupunkeja esim. Hki Tampere Turku niin sellainen ihminen on vähemmistössä, joka ei ole kokeillut tai tunne läheisesti jotakuta, joka on. Aktiivikäyttäjien määrää en tiedä eikä sillä ole mielestäni väliäkään, kaikilla harrastuksilla on potentiaali mennä överiksi. Ihan yhtä typerää on esimerkiksi liiallinen urheiluhulluus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumekeskustelu vauva palstalla, ite en käytä, outo alusta keskusteluun.
Hyvä sinulle.
Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö asiasta saisi täällä keskustella.
Huumeet ovat nykyisn Suomessakin yhteiskuntamme ongelmana ja vaarana lapsillemme täällä nyt, ja tulevaisuudessa.
Vanhempien rakkaus lapsiaan kohtaan on tietysti (ja ihan tutkitustikin) varmin tapa ehkäistä ja varmin tae sille etteivät omat lapset huumeiden kokeiluun koskaan ryhdy,eivätkä tunne edes houkutusta niiden käytön aloittamiseen.
Miksi aiheesta siis ei voisi keskustella JUURI tällä alustalla ?
Huom. se mitä juuri itse ei (tee,omista, ole,tai mikä itseä ei edes kosketa ) EI tarkoita eikä merkitse sitä että aiheesta keskustelu julkisella,kaikille tarkoitetulla alustalla ja keskustelupalstalla olisi SEN perusteella turhaa ja merkityksetöntä.
Vaarallisempaa on tuollainen absoluuttisuus ja viha sekä substanssia että käyttäjiä kohtaan, kuin itse substanssi. Jos alat pelkäämään varjoja, saatat kuolla vaikka sydänkohtaukseen, sillä varjoja on kaikkialla.
Melkeinpä siis sanoisin, että päihteidenkäyttöä tarvitaan lisää ja se tulee arkipäiväistää, kuten tulee tehdä selväksi tavan tallaajille myös se, että myös reseptilääkkeet ja osa jopa kaupassa myytävistä ravitsemustuotteista ovat "huumeita". Pidän moninkertaisesti vaarallisempana esimerkiksi lasten adhd-diagnooseja ja heidän huumaamistaan, kuin kannabiksen viihdekäyttöä. Pelkään enemmän lääkäriä kuin huumediileriä. Ja sanon tämän aidosti sydämestäni kokemuksella molemmista.
En käytä huumeita.
Yksi ainoa oikea vastaus: En käytä huumeita enkä muita päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotteko äidillekin?
Mun äiti kasvattaa itse pudia.
Lopettakaa se huumeiden käyttö.
Elätte valheessa ja se tuhoaa elämänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, miksi sitä pitäisi salailla? Kaikkihan niitä käyttävät nykyisin.
Pikkupaikkakunnilla ja niistä keskikokoisiin kaupunkeihin muuttaneilla nuorilla aikuisilla ei välttämättä ole kosketusta niihin vielä. Mutta jos katsoo isoja kaupunkeja esim. Hki Tampere Turku niin sellainen ihminen on vähemmistössä, joka ei ole kokeillut tai tunne läheisesti jotakuta, joka on. Aktiivikäyttäjien määrää en tiedä eikä sillä ole mielestäni väliäkään, kaikilla harrastuksilla on potentiaali mennä överiksi. Ihan yhtä typerää on esimerkiksi liiallinen urheiluhulluus.
Pikkupaikkakunnissa kyllä käytetään huumeita siinä missä isommissakin. Täällä on hyvä pitää pirttiviljelmiä ja vähän isompia kasvattamoja, kun ei ole ihan lähellä uteliaita silmiä ja neniä. Lisäksi paikalliset syrjäytyneet hustlaavat amfetamiinin ja vastaavien kanssa, kun tänne on myös hyvä kätkeä isompia eriä.
Itse asun 300 asukkaan kylässä ja aika yleistä täälläkin tuntuu pössyttely olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotteko äidillekin?
Mun äiti kasvattaa itse pudia.
Olisipa tuollainen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40+ ikäiset käyttävät alkoholia ja huumeet heidän ikäryhmässä vain ongelmakäyttöä. Poislukien ruoho.
Ruohossa ainoa ongelma on sen laittomuus. Käytöstä tulee harvoin ongelmia mutta kiinni jäämisestä tulee aina ongelmia.
Jeps. Omassa rappukäytävässäni tuoksuu välillä höpöheinä eikä haittaa yhtään. Rauhallinen ja siisti taloyhtiö. Nauttikaa rauhassa, mutta muistakaa, etteivät päihteet ole elämän koko sisältö.
Kannabiksen haju ei ole omasta mielestäni edes paha, tupakanhajua en voi sietää.
Mömmöt vie helvettiin. Tuutte viel huomaamaan
Vierailija kirjoitti:
En käytä huumeita.
Yksi ainoa oikea vastaus: En käytä huumeita enkä muita päihteitä.
En itse ole koskaan syyllistynyt mihinkään murhiin tai muihinkaan väkivallantekoihin, enkä edes omaisuusrikoksiin. (ellei sitä 13-vuotiaana silloin paikallisesta A&O-myymälästä pihistettyä 'Da Capo'-patukkaa oteta huomioon)
Ainoa oikea vastaus siis: kaikki keskustelu rikollisuudesta yhteiskunnassamme on siis aivan turhaa.
Joten siis 'problem solved', (vai... onkohan ehkä sittenkään?)
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se huumeiden käyttö.
Elätte valheessa ja se tuhoaa elämänne.
En näe mitään syytä lopettaa satunnaista kannabiksen käyttöäni. Kun kerta ryypätä saa niin katson että paljon vähemmän haitallista päihdettä saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana juttelin ihan avoimesti, kun en tajunnut että sukulaisilla on selän takanani toimiva juoruketju, joka oli tietysti heidän henkilökohtaisilla aatteillaan ja mielenterveysongelmillaan väritetty. Ketju paljastui sen myötä, kun he auttoivat minua kohtaan väkivaltaista miestä ryöstämään lapseni ja pahoinpitelemään minua viranomaisten avustuksella (eräs sukuun nainut nainen oli tällainen viranomaisväkivallan käyttäjä).
En ole nauttinut päihteitä lähes 10 vuoteen eikä tämä ole ollut itselleni mikään juttu - kuten niiden kokeileminenkaan ei ollut aikanaan. Eivät ne vie kaikkia sillä tavalla, mitä uskotellaan ja dramatisoidaan.
Nykyään en kerro elämästäni mitään kenellekään. Kun viattomatkin jutut muuttuvat selkäni kääntäessäni mustaksi myrkyksi ja pahuudeksi, en halua yksinkertaisesti sekaantua tuollaisiin juttuihin ja ihmisiin ollenkaan, millään tasolla. Ja kun ihmiset ovat kaksinaamaisia, et v
Kuulostat ihan skitsofreenikolta.
Vanhempien kanssa ollaan yhdessä sienitripillä keskimäärin kerran vuodessa. Suosittelen, pystyy käymään läpi kaikki ongelmat avoimemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien kanssa ollaan yhdessä sienitripillä keskimäärin kerran vuodessa. Suosittelen, pystyy käymään läpi kaikki ongelmat avoimemmin.
Oon ehkä vähän kade :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä on samanlainen perinne siskon kanssa. Näin alkukesästä otetaan metsässä vuoden parhaat seitsemän tuntia.
En käytä, enkä tunne ketään, joka käyttäisi. Onko niitä jo Suomessakin?
Vierailija kirjoitti:
En käytä, enkä tunne ketään, joka käyttäisi. Onko niitä jo Suomessakin?
Kymmenen uutisten mukaan joka viides aikuinen suomessa viihdekäyttää jotain laitonta. Yleensä kannabista. Pieni ihme jos et tunne yhtään joka käyttää. Todennäköisesti tunnet mutta hän tai ne eivät ole kertoneet käytöstään sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40+ ikäiset käyttävät alkoholia ja huumeet heidän ikäryhmässä vain ongelmakäyttöä. Poislukien ruoho.
Ruohossa ainoa ongelma on sen laittomuus. Käytöstä tulee harvoin ongelmia mutta kiinni jäämisestä tulee aina ongelmia.
Jeps. Omassa rappukäytävässäni tuoksuu välillä höpöheinä eikä haittaa yhtään. Rauhallinen ja siisti taloyhtiö. Nauttikaa rauhassa, mutta muistakaa, etteivät päihteet ole elämän koko sisältö.
Kannabiksen haju ei ole omasta mielestäni edes paha, tupakanhajua en voi sietää.
Se onkin kannabiksen tuoksu.
Pitääkö läheiselle myöntää huumeidenkäyttölupa?