Millä suojaat uunin pohjan ettei esim. kaalilaatikko sotke sitä?
Mä olen laittanut uunin pohjalle pellin mutta siihen tulevat tipat palavat niin tiukkaan kiinni ettei niita saa edes hankaamalla ja liottamalla irti. Nyt kokeilin laittaa pellille leivinpaperin mutta se syttyi melkeen palamaan.
Oisiko ideoita millä uunia voisi suojata?
Kommentit (41)
No ei syty leivinpaperi normaaleissa paistolämpötiloissa palamaan😅
Korkeareunainen vuoka auttaa myös
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikolle parempi astia, ettei tule yli. Ei uunia liian kuumalle.
joo emme ymmärrä sun ongelmaa. hitaasti haudutellen iiiso vuoka.
Mullakin on räiskeongelma jos laitan siipiä pellin päällä. Vaikka melkein heti koittaa putsata, pinttyy se rasva silti. Jos siivet peittää, ne ei kypsy rapeiksi.
En nyt ymmärrä miten vuoassa kypsennetty ruoka sotkee uunin.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaalilaatikon vuoassa pitävä kansi. Onko nesteitä liikaa.
No ei sitä paisteta niin että laitetaan tiivis kansi päälle
Ei roisku mihinkään kun ei täytä vuokaa liikaa eikä paista liian kuumassa.
Ainakin Saksan Amazonissa on myynnissä sellaisia paistonkestävää muovia tai silikonia tai mitä sitten lieneekään, uuninpohjanalusia. Kiinassa myös, mutta niistähän ei kukaan mene takuuseen sitten. Helpompi pestä lavuaarissa kuin pelti, jota täällä on ehdotettu. Kai sellaisen joku oman elämänsä insinööri saisi jopa astianpesukoneeseen, ovat joustavia, toisin kuin metalli.
En millään. Uuni on tarkoitettu käytettäväksi eikä näyttelyesineeksi. Ruoanlaitossa uuniin tulee sotkua, ja se on normaalia.
Kevytpeitteen haen autotallista ja taittelen sen sinne uunin pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä uunipeltin pohjalle. Kaalilaatikko paistetaan 150 asteessa by the way.
Tätä vettä uunipellille kokeilin nyt. Saa nähdä miten käy. Ja pienensin lämpöä.
Oon lisäilly vettä jo 0,5 litraa, kun se haihtuu. Ja uunin poistoaukon kohta on ihan höyrystynyt seinässä.
Vierailija kirjoitti:
No ei syty leivinpaperi normaaleissa paistolämpötiloissa palamaan😅
Korkeareunainen vuoka auttaa myös
No kyllä meni ihan mustaksi ja käry levisi keittiöön. Eli kyllä palaa.
Jätesäkki tai jotain remonteissa käytettävää suojamuovia. Jesarilla kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kevytpeitteen haen autotallista ja taittelen sen sinne uunin pohjalle.
Oletpas sinä vitsikäs, muttet huumorintajuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä uunipeltin pohjalle. Kaalilaatikko paistetaan 150 asteessa by the way.
By the way, uunipellin ei peltin ja leivinpaperin voi laittaa ritilälle ja paistoastian paperin päälle. By the way.😏Heh heh.
Miten teillä pääsee roiskeet uunin pohjalle??? Mulla ne menee siihen pellille, joka on sen vuoan alla.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä pääsee roiskeet uunin pohjalle??? Mulla ne menee siihen pellille, joka on sen vuoan alla.
Ehkä nää käyttää jostain syystä ritilää... tai sitten niiden kodeissa fysiikan lait eivät ole enää voimassa, tiedä siitä sitten.
Laitan aina kaalilaatikon uunivuokaan, eikä ole koskaan tursunnut uunin pohjalle. Paistatko sinä jollain ritilällä sitä laatikkoa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas roiskeet menee ihan muualle kuin uuniin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas roiskeet menee ihan muualle kuin uuniin...
ehe ehe ehe
et todellakaan ole hauska
leivinpaeri ei syty,ellet työnnä sitä uuniin kun uuni kuumenee siin' vaiheessa tai se ottaa kiinni grillivastukseen. ko paperi kestää kuumutta.