Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat jäi kiinni lastenlapsille huutamisesta. Enää ei lapsenlapset mee ilman vanhempiaan kylään sinne.

Vierailija
21.05.2025 |

Hyvä, että jäivät kiinni.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja seuraavaksi ne sanovat, että "mitään ei voi enää lapsenlapsille sanoa ilman että loukkaantuvat". Näin minulle on sanottu, kun olen vaatinut inhimillistä ja kunnioittavaa peruskohtelua. Kaikesta kuulemma loukkaannun.

Surulliseksi homman tekee se, että ilmeisesti näillä tahoilla ei tosiaan ole muuta kuin väkivaltaa sanaisessa arkussaan enää, jos kerran mitään ei voi sanoa.

Tuo "mitään ei saa enää sanoa" on tyypillinen kaasuvalotus ja manipulaatio epäkypsiltä ihmisiltä.

Ja tuo sinun mielipiteesi osoittaa täydellistä kyvyttömyyttä kasvattaa lapsia. 

Vierailija
22/26 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja seuraavaksi ne sanovat, että "mitään ei voi enää lapsenlapsille sanoa ilman että loukkaantuvat". Näin minulle on sanottu, kun olen vaatinut inhimillistä ja kunnioittavaa peruskohtelua. Kaikesta kuulemma loukkaannun.

Surulliseksi homman tekee se, että ilmeisesti näillä tahoilla ei tosiaan ole muuta kuin väkivaltaa sanaisessa arkussaan enää, jos kerran mitään ei voi sanoa.

Tuo "mitään ei saa enää sanoa" on tyypillinen kaasuvalotus ja manipulaatio epäkypsiltä ihmisiltä.

Niinpä. Suomi on sitoutunut lastenoikeuksien sopimukseen ja jokaisen lapsista huolehtivan velvollisuus on noudattaa sitä. Lastenoikeudet takaavat lapselle psyykkisen ja fyysisen koskemattomuuden sekä suojan kaltoinkohtelua vastaan.

Mutta se ei tarkoita sitä, että vanhemmat jättävät lapsensa heitteille eli eivät kiellä, komenna, pidä kuria, vaan antavat lapsistaan kasvaa narsisteja ja kyvyttömiä kestämään ongelmia ja ottamaan vastaan palautetta. Nykyvanhemmille on some lapsenkasvattajana paras ja ne väkivaltapelit. Mutta annappa  olla, jos isovanhempi ärähtää... 😱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää ymmärtää boomereita. Heidän aikanaan oli ihan normaalia pitää lapsille kuria. Ei joskus 90-luvulla tajuttu, että se on väkivaltaa lasta kohtaan. Tunnetaidoista ei 90-luvulla oltu edes kuultu...

Tämän ikävä kyllä huomaa. Onneksi aika on muuttumassa eikä huutajien ja hakkajiien lähelle viedä lapsia. 

Vierailija
24/26 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu saa olla tyytyväinen kun et tuo niitä haisevia kiljukauloja sotkemaan ja syömään mummun jääkaappia tyhjäksi, rahaakin oppineet kerjäämään, ja huutavat kun eivät saa tahtoaan läpi. 

Vierailija
25/26 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit sitten kasvattamatta ne.

Vierailija
26/26 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi voinut ap kertoa, että minkä vuoksi isovanhemmat huusivat, siis mikä oli syy?  Siis huutivatko sinun mielestäsi turhasta?

Itse korotin ääntäni juuri eilen ulkona vanhimmalle lapsenlapselleni; kyllä sitä huutamiseksikin voisi sanoa. Hän heitti ykskaks kärrynpyöriä kevyenliikenteenväylällä, mikä oli vaarallista sekä hänelle itselleen että kanssakulkijoille  (varsinkin kun sähköpotkulaudat ja polkupyörät suhaavat ohi). Olin kyseisestä asiasta hieman aiemmin kieltänyt häntä ja kertonut missä tätä voi tehdä kohta turvallisesti (leikkipuistossa tietyllä alueella ja nurmikolla). Tulen jatkossakin korottamaan ääntäni/huutamaan hänelle, jos omaan tai toisten  turvallisuuteen tms. liittyvästä asiasta on kyse. Kun pienempiäkin sisaruksia pitää myös samalla valvoa ja hoitaa, niin ei tuossa mikään normaali puhe tehoaisi kaupungin äänien ja liikenteen kohistessa taustalla.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi