Onko tällaiset välit työkaveriin pettämistä vai OK?
Sain tietää miehen tekstailevan ja soittelevan naispuoliselle työkaverille jonka ulkonäköä on myös kehunut. Mies on käyttänyt kyseistä naista myös syömässä muutamaan kertaan maksaen laskun ja viettää aikaa esim. yhdessä urheillen. Toisaalta kutsuu tätä naista aina tiukasti vain ystäväkseen eikä halaamista kummempaa läheisyyttä ole ollut. Mies on kuitenkin kertonut naiselle tykkäävänsä tästä.
Kommentit (29)
Jos miehesi on syönyt yhdessä naisen kanssa, niin se on selvä eron paikka. Varsinkin jos ovat istuneet pöydässä vastakkain. Lieventävä poikkeus on, jos ovat olleet pöydässä aterioimassa vierekkäin. Silloin ei katsella kaihoisasti silmiin, eikä luritella lemmestä,, vaan puhutaan säästä ja marginaaliverosta.
"Ei sillä ole mitään väliä parisuhteessa, mitä sinä itse pidät pettämisenä, vaan sillä, mitä kumppanisi pitää pettämisenä. Jälkimmäisestä saat monoa persiille vaikka kuinka uskoisit olevasi oikeassa."
Parisuhteessa on 2 osapuolta yleensä. Kumpikin on kumppani toiselle. Älä ala minulle selittää, ettei parisuhteessani ole väliä sillä, mitä minä pidän pettämisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on seksuaalista mielestäni. Eli ei pettämistä, mutta jotain tunteita tuossa taitaa olla. Tunteita saa olla, niitä ei voi hallita. Toiminta työyhteisössä kannattaisi pitää kuitenkin neutraalina, mikä olisi oikein muita kohtaan. Eli erilaista kohtelua mihinkään suuntaan: ei erikoisetuja, mutta ei myöskään välttelyjä, ei yli-imarteluja, ei ignooraamista. Vaan neutraali toiminta.
Tunnetasolla voi myös pettää, ja itse pidän sitä jopa pahempana, kuin jotain random kännipanoa baarin vessassa. Tunnetasolla petettäessä mennään jo ihan eri sfääreissä.
Itse en ajattele noin, vaan minusta pettäminen on seksuaalista toimintaa. Toimintaa, ei ajatuksia eikä tunteita. Tunteitaan ihminen ei voi täysin hallita, toimintaansa voi. Työyhteisössä ka
Niin? Se ei ole seksuaalista toimintaa eli ei ole pettämistä. Toki se ei ole hyväksyttävääkään ilman kumppanin lupaa tai ellei kyse ole työnantajan maksamista. Mutta pettämistä se ei mielestäni ole.
Vierailija kirjoitti:
"Ei sillä ole mitään väliä parisuhteessa, mitä sinä itse pidät pettämisenä, vaan sillä, mitä kumppanisi pitää pettämisenä. Jälkimmäisestä saat monoa persiille vaikka kuinka uskoisit olevasi oikeassa."
Parisuhteessa on 2 osapuolta yleensä. Kumpikin on kumppani toiselle. Älä ala minulle selittää, ettei parisuhteessani ole väliä sillä, mitä minä pidän pettämisenä.
Ihan varmasti ymmärsit, mitä tarkoitin. Sinä määrität sen, mitä hyväksyt kumppaniltasi, etkä sitä, mitä kumppanisi pitää hyväksyä sinulta. Et sinä voi yksipuolisesti päättää, että et pidä asiaa x pettämisenä, jos kumppanisi pitää. Jos se kumppanisi toteaa, ettei hänen mielestä se ollut pettämistä, että otti Timolta suihin, niin oletko siitä että aijaa, no ei se sitten ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti ymmärsit, mitä tarkoitin. Sinä määrität sen, mitä hyväksyt kumppaniltasi, etkä sitä, mitä kumppanisi pitää hyväksyä sinulta. Et sinä voi yksipuolisesti päättää, että et pidä asiaa x pettämisenä, jos kumppanisi pitää. Jos se kumppanisi toteaa, ettei hänen mielestä se ollut pettämistä, että otti Timolta suihin, niin oletko siitä että aijaa, no ei se sitten ollut?
Hmh. Kuulepa, minä nimenomaan määrittelen itse sen, mitä MINÄ pidän pettämisenä ja mitä en. ME emme määrittele sitä, mitä MINÄ ajattelen ja miten minä arvotan asiat. MINÄ ja vain minä määrittelen sen. Puolisoni määrittelee sen, mitä hän ajattelee. ITSE.
YHDESSÄ ME sovimme MEIDÄN suhteemme pelisäännöt. ME yhdessä, vain ja ainoastaan ME. Yhdessä sovitut pelisäännöt voivat osin tai kokonaan vastata tai olla vastaamatta minun tai kumppanini yksittäisiä näkemyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on ihastunut ja naista ei kiinnosta
Tuo on kyllä jotenkin vielä suurempi loukkaus, että naista ei edes kiinnosta.
Minä sain yhden exän jäljiltä tietää kaikenlaisista yrityksistä pettää, mutta ei kukaan nainen ollut sitä huolinut. Se oli jotenkin vieläkin nolompaa kuin pettäminen, että minä olin ollut ainoa, jolle se mulkero kelpasi.
Anteeksi, mutta minua nauratti viestisi. Samoin kävi minulle. Tosin löysi se viimein minua 16 vuotta vanhemman jolle kelpasi :D Silloin ei kyllä aluksi naurattanut, kun tajusin ukon vonganneen puoli kylää läpi. Silloin hävetti.
Jep, varmasti on saanut jotain vastavuoroisesti