Työttömät työkokeiluun?
Pitäisikö kaikkien työttömien olla velvollisia menemään työkokeiluun kun työttömyys on jatkunut yli 3 kuukautta?
Kommentit (111)
Runk runk vtun persunpaska
öööööööööööööööhhhhhhhhhhhh
Itse lähdin koko työkkäristä enkä nosta mitään tukia. En ole töissä enkä tule olemaankaan.
Työkokeilu on rikollisen hallituksemme pyörittämää orjatoimintaa jossa työantaja saa ilmaisen työntekijä eikä työtön saa palkkaa. Työkokeilua pitää vastustaa kaikin keinoin joten älkää suostuko mihinkään työhön ilman tuntipalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilu on tarkoitettu henkilöille jotka ovat nuoria joiden pitää opetella tulemaan töihin ajoissa, oppimaan mitä on olla työelämässä.
Ai...on täällä meitä viisi-kuusikymppisiäkin.
Mutta eihän siitä työntekijästä ole muuta kuin haittaa jos ei se siellä työpaikalla tee mitään tai sabotoi kaikkea.
Jos työnantaja tarvitsee työvoimaa, hän palkatkoon työntekijän ihan oikeaan työsuhteeseen. Koeaika on olemassa siksi, että nähdään soveltuuko työntekijä kyseiseen työpaikkaan. Työkokeilut taas ovat pelkkää orjatyötä, eikä kenenkään tulisi suostua tuollaiseen oikeuksien polkemiseen.
Oletko ap miettinyt, että jos tällainen toimintatapa tulisi käyttöön, niin tuskin sinullakaan olisi kohta työpaikkaa. Miksi työnantaja palkkaisi ketään, jos voi saada ilmaistyöntekijän?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap miettinyt, että jos tällainen toimintatapa tulisi käyttöön, niin tuskin sinullakaan olisi kohta työpaikkaa. Miksi työnantaja palkkaisi ketään, jos voi saada ilmaistyöntekijän?
Luuletko, että ap osaa miettiä? 🤣 Pakkomielteisenä vaan ulvoo päivästä toiseen yhtä ja samaa. Sillä on aivoissa joku ratas pahasti jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Runk runk
Kokeiluun? Veikkaanpa että suurin osa työttömistä on tehnyt elämänsä aikana enemmän töitä kuin sinä koskaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilu on tarkoitettu henkilöille jotka ovat nuoria joiden pitää opetella tulemaan töihin ajoissa, oppimaan mitä on olla työelämässä.
Ei ole vain nuorille. On myös meille joilla on alentunut työkyky.
Kuntouttava työtoiminta on tarkoitettu heille.
Minä olin työkokeilussa. En tarvitse kuntouttavaa työtä.
Yli 50 mittarissa niin en kelpaa edes kokeiluun.
Kyllä tässä on kokeiltu 59 vuoteen mennessä töitä ihan tarpeeksi. Tarvitsen uuden työpaikan enkä kokeilua.
Vierailija kirjoitti:
Niin jos menen lastenhoitajana ilmaiseksi työhön ei siihen tarvitse palkata ketään koska ttekisin työt työkokeilussakin täysillö ettei tule mitään seuraamuksia.
Sitten ei tarvitse palkata ketään töihin..
Tiesitkö, että työkokeilussa ainoastaan varastamisesta ja väkivaltaisesta käytöksestä sekä halventavasta puheesta voi olla seurauksia. Jos työkokeilussa ei suostu tekemään yksin töitä, ei siitä seuraa karenssia tms. Katso sopimuksesta: olet sopinut kokeilevasi ohjattuna tiettyjä tehtäviä, et ole sopinut tekeväsi töitä.
Minä en aikoinaan suostunut jäämään yksin pesemään kurahousuja päiväkodissa, vetosin kanssani tehtyyn sopimukseen ja sanoin sen sitovan molempia osapuolia. Ohjaaja sanoi, että kyllä sinä sen osaat ja minä vastasin, että ei kyse ole siitä, kyse on sopimuksesta, jonka mukaan työkokeilussa minulla on ohjaaja, joka on vastuussa. Työkokeilu päättyi seuraavalla viikolla, ei karenssia, koska ilmoitin, että olin kieltäytynyt tekemästä yksin työtä, johon olisi pitänyt palkata työntekijä, kokeilija ei saa olla sijaisen korvaaja.
Vierailija kirjoitti:
Koska 98% työnantajista ei nytkään suostu ottamaan työkokeilijaa vaivoikseen, niin miksi kuvittelet, että tilanne muuttuisi tästä mihinkään? Työnantaja haluaa osaavia ja tekeviä työntekijöitä, ei tahallaan tunaroivia ja tavaroita rikkovia kokeilijoita.
Ei työnantajaa voi velvoittaa ottamaan työpaikalle ketään, joka todennäköisesti saa aikaan enemmän tuhoa kuin hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Yli 50 mittarissa niin en kelpaa edes kokeiluun.
Minä kelpasin työkokeiluun kuudeksi kuukaudeksi kun olin 52v. Sen jälkeen sain palkkatuki sopparin 2 x 10 kk.