Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän kuolessa selvisi 31 vuoden sivusuhde ja lukuisia muita naisia. Kertoisitko äidille?

Vierailija
21.05.2025 |

Isäni kuollessa 83v selvisi, että aivan loppuun saakka hänellä oli ollut toinen nainen 31 vuotta. Oli elänyt täyttä kaksoiselämää. Lisäksi oli lukuisia muita naisia, minkä olinkin arvannut jo nuorena. Työmatkoja ja pitkiä työiltoja oli paljon. Äitini on joko tiennyt ja päättänyt olla hiljaa, tai tiennyt ja sulkenut asian mielestään.

Tästä viime vuosien kaksoiselämästä hän ei kuitenkaan ole tiennyt. On vain päivitellyt, kun isä ei kerro, missä menee ja jännittänyt kotona, kun isä on lähtenyt "yksin" reissuun, ettei vaan saisi sairauskohtausta tms. Itse haluaisin tietää, mutta onko sitten tarpeen satuttaa 84v äitiä enää tällaisella miehen kuoleman jälkeen? 

Nytpä tiedän kuitenkin itse, miksi isällä ei ollut aikaa koskaan nähdä meitä tai lapsenlapsia ja lähinnä ottaa päähän, että hän ei jäänyt kiinni eläessään. Vaikka mitäpä tuokaan olisi muuttanut, itsekeskeinen tunnevammainen paskiainen kun oli. 

Kommentit (355)

Vierailija
281/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kotona seksiä saa vaimolta, niin silloin se haetaan muualta. Muistakaa tämä naiset, kun alatte pihtaamaan, mokomat!

Naisen rooli ei ole olla s eksiorja. Jos mies kuvittelee että koko maailma pyörii hänen pipulinsa ympärillä niin on ansainnut naisettomuuden ja helvetin.

Vierailija
282/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kertoisi ja en itse haluaisi tuossa kohtaa tietää. Jos mies olisi elossa, niin olisi mahdollisuus keskustella asiasta mutta tuo aiheuttaa vain vihaa ja kysymyksiä, joihin ei saa koskaan vastauksia. 

Tai sitten se vastaa moneen kysymykseen, joita vaimo on pohtinut vuosien varrella. 

Koko ajan pelkkää panettelua sen puolesta, että salailua pitäisi jatka ja pettäjää suojella vielä kuolemansa jälkeenkin. Sairaita olette.

Voihan sen kertoa, mutta tuskin naista kiinnostaa, kun ei ole kiinnostaneet aiemmatkaan pettämiset.

Salasuhde ja hairahdus on aika eri asia kuin kymmeniä vuosia jatkunut kaksoiselämä. 

Tuskin kukaan mieskään haluaisi mennä hautaansa tie

Tuo oli ap:n spekulaatio, että äiti olisi tiennyt. Ei ole keskustellut äidin kanssa tuostakaan asiasta, vaan vaiennut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettava ketju täynnä oksettavien miesten naisvihaa.

Vierailija
284/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti pitää kertoa TOTUUS ihmisestä. Se on oikein. 

miksi esittäisitte moraalittoman valehtelijan parempana! Ja hyväksytte hiljaisesti kun ette kerro.

NÄIN SE MAAILMA ESITTÄÄ PAREMPAA KUIN ON JA TIETÄJÄT SULKEE SUUN.

PEILI.

Ap:n äiti on ilmeisesti tiennyt miehensä "lukuisista muista naisista" ja itse pettämisen hiljaa hyväksynyt. Siinä hänen kantansa asiaan. Toki hänelle voi tästä viimeisimmästäkin kertoa, mutta en nyt kyllä 84-vuotiaalta odottaisi yhtäkkiä erilaista reaktiota kuin aiemminkaan. Todennäköisesti työntää asian heti tietoisuudestaan ja jatkaa kuin ei olisi kuullutkaan.

Vierailija
285/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tiennyt, niin tieto voi olla niin musertava vanhalle ihmiselle, että kuolema tulee nopeasti.

Toki on aika ihme, jos ei ole aavistanut mitään.

Eli kannattaa kertoa, jos haluaa nopeasti lisää perintöä.

Vierailija
286/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sitä tanssitaan kuolleen isän haudalla.

Kuolleista ei kuulu puhua pahaa.

Ja miehillä on tarpeita jotka tyydytetään vaikka vierailla.

Ihan tiedoksi nimimerkille "kuinka pihdata oikein".

Kiitos kun valistit meitä, että miesten lupaukset uskollisuudesta ovat pelkkää sananhelinää. Ei kannata naistenkaan enää suhteisiin ryhtyä, hakee vain tarvitsemansa sieltä, mistä parhaiten saa.

Vierailija
287/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että hän tietää kyllä jollakin tasolla, mutta sitä ei varmasti, että kaksoiselämä on ollut näin intensiivistä. 

t.ap

Vierailija
288/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kerro. Siitä ei koituisi kenellekään mitään hyvää. Ja kuten sanottua, voi olla, että äitisi kuitenkin tiesi, se on heidän välisensä asia.

Nyt tämä taakka vaan on ap:n harteilla, jota hän ei varmaankaan ole halunnut ottaa. Kaivaa koko loppuelämän se tieto.

Minulla on onneksi muita ihmisiä kenen kanssa jakaa tämä tieto. Ja itse ajattelisin, että samassa jamassa haluaisin tietää totuuden, mutta nyt äidille kertominen tuntuukin enemmän turhalta ja julmalta. t.ap 

Vierailija
289/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko te naiset ette muka huomaa, kun mies pettää? Ja sitten ihmettelette, että leskireppana ei huomannut 30 vuoden sivusuhdetta?

Ihan itse mielikuvitusmaailmanne rakennatte, mutta älkää luulko, että yli 80v mummo ei olisi jo aikaa sitten hoksannut, mistä on kyse.

On takuulla hoksannut jotakin. Mutta ei koko totuutta. Pointti onkin, pitäisikö kaikki yksityiskohdat kertoa, vai ei. 

Vierailija
290/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettava ketju täynnä oksettavien miesten naisvihaa.

Moraalittomuutta, hyvesignaloinnilla peiteltyä valheellisuutta, kuvottavaa libidovetoisuutta, juuri malliesimerkillisesti sitä, mihin evlutkirkkokin on vajonnut hylätessään opin ja Kristuksen. Tällaisia ihmisistä tulee hedonismiaan ja egoaan seuratessaan. Varjoisia, saastaisia ja pahoja. Tätä on kirjaimellisesti _synti_. 

Vierailija
291/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarpeen kertoa. Mutta ota huomioon, että äitisi saattaa tietää ja ajatella samalla lailla, että ei halua kertoa teille lapsille. 

Ex-miehelläni oli useita sivusuhteita (joista yksi pidempi) avioliittomme aikana. En kertonut näistä suhteista ikinä kenellekään (enkä aio kertoa). Eli jos joku ulkopuolinen saisi tietää asiasta, niin hän saattaisi ajatella, että en tiedä mitään, koska en ole puhunut asiasta. 

Miksi ?

Vierailija
292/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kotona seksiä saa vaimolta, niin silloin se haetaan muualta. Muistakaa tämä naiset, kun alatte pihtaamaan, mokomat!

Ei ollut siitä kyse tässä, etteikö olisi seksiä saanut kotoa(kin).

Ja se "pihtaaminen" yleensä muuten on esim. sitä, että on väsynyt arjesta, kun mies ei osallistu kotitöihin tai mies itse toimii niin, ettei seksi hänen kanssaan kiinnosta. Puhuminen on parempi ratkaisu, kun pettäminen. 

Vierailija
293/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä miehiä vaivaa

Vierailija
294/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti mikä miehiä vaivaa

Ihmisiä. Mikä _ihmisiä_ vaivaa. Ego, narsismi.

Vierailija
295/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi varmaan kyllästyttämään siinä viidenkympin hujakoilla ja ehkä seksikin loppui tai väheni heidän väliltään, aina siinä on joku syy miehelläkin, ei täällä mitään siveyden sipuleita aina olla, ero olisi varmaan pitänyt ottaa mieluummin tai elää selibaatissa, mutta kuka nyt selibaatissa jaksaa.

Pettäminen itse asiassa aika harvoin johtuu siitä, ettei olisi seksiä omassa parisuhteessa. Usein pettämisen syyt ovat muualla, ja vuosiakausia jatkuva pettäminen on kyllä jo ihan luonnekysymyskin. Joku yksittinen syrjähyppykin on vielä vähän eri asia.

Vierailija
296/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva veikkaus että hän kyllä tietää. Ehkä itse yrittäisin kautta rantain kysellä äidiltä heidän suhteestaan tai yhteisestä elämästä ylipäänsä. Voihan olla että sieltä voisi tulla jotain tietoa siitä minkä verran tietää, etenkin kuoleman jälkeen voi olla helpompi kertoa. 

Muuten en ehkä itse lähtisi kertomaan. Eipä asialle enää voi mitään, eivät voi edes selvittää välejään enää, ei tule anteeksipyyntöjä. 

Vierailija
297/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaiset on huonoja parisuhteessa.

Kuitenkin nykyajan maksullisia jopa ihannoidaan. Kaksinaiseksi on maailma menny.

Noh, isännät on aina juosseet nuorten piikojen aitoissa.

Vierailija
298/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kertoisi.

Arvasin että palsta kirjoittaa näin. Tottakai äidillä oikeus tietää!!! Voi olla myös tauteja saanut.

Vierailija
299/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EHDOTTOMASTI KERROT, ellei ole provo

antaa hänelle vihdoin ja viimein selityksen kaikkeen outoon mitä oli jo ihmetellyt ja epäillytkin.O n väärin pimittää näin merkittävä asia, olet kuin isäsi itsekin, salailija, valehtelija, pimittjä. Sinulla on velvollisuus kertoa, se on hänen yksityisasia sitten tehdä asialle mitä tekee. 84 ei ole vielä niin heikko etteikö oma avioliiton tila mietityttäisi ja ansaitse saada selvyys vihdoinkin. 

Vierailija
300/355 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kerro. Siitä ei koituisi kenellekään mitään hyvää. Ja kuten sanottua, voi olla, että äitisi kuitenkin tiesi, se on heidän välisensä asia.

Nyt tämä taakka vaan on ap:n harteilla, jota hän ei varmaankaan ole halunnut ottaa. Kaivaa koko loppuelämän se tieto.

Minulla on onneksi muita ihmisiä kenen kanssa jakaa tämä tieto. Ja itse ajattelisin, että samassa jamassa haluaisin tietää totuuden, mutta nyt äidille kertominen tuntuukin enemmän turhalta ja julmalta. t.ap 

Erilainen asetelma, mutta muistan joskus ihmetelleeni omalle äidilleni, että onko tosiaan olemassa uskollisia miehiä. Olin 18-vuotias. Äitini ja isäni avioliitto oli silloin kestänyt melkein 20 vuotta.

Kysyin ihan suoraan äidiltä, että onko isä koskaan pettänyt. Äiti valehteli päin naamaa, ettei ainakaan hänen tietääkseen. Olin niin ylpeä isästäni.

Vaan ehtikö vuottakaan kulua, kun serkkuni paljasti isäni salasuhdekuviot, jotka hänellä oli ollut minun ollessani n. 10-vuotias. Muut siis tiesivät, mutta meille lapsille asiasta valehdeltiin. Olin todella vihainen vanhemmilleni siitä, että he valehtelivat ja tunsin oloni huijatuksi. Että kuvittelinkin isäni olevan hyvä mies. 

Sittemmin tulin samantyyppisen salasuhdekuvion myötä itse petetyksi..

N30

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi