Isän kuolessa selvisi 31 vuoden sivusuhde ja lukuisia muita naisia. Kertoisitko äidille?
Isäni kuollessa 83v selvisi, että aivan loppuun saakka hänellä oli ollut toinen nainen 31 vuotta. Oli elänyt täyttä kaksoiselämää. Lisäksi oli lukuisia muita naisia, minkä olinkin arvannut jo nuorena. Työmatkoja ja pitkiä työiltoja oli paljon. Äitini on joko tiennyt ja päättänyt olla hiljaa, tai tiennyt ja sulkenut asian mielestään.
Tästä viime vuosien kaksoiselämästä hän ei kuitenkaan ole tiennyt. On vain päivitellyt, kun isä ei kerro, missä menee ja jännittänyt kotona, kun isä on lähtenyt "yksin" reissuun, ettei vaan saisi sairauskohtausta tms. Itse haluaisin tietää, mutta onko sitten tarpeen satuttaa 84v äitiä enää tällaisella miehen kuoleman jälkeen?
Nytpä tiedän kuitenkin itse, miksi isällä ei ollut aikaa koskaan nähdä meitä tai lapsenlapsia ja lähinnä ottaa päähän, että hän ei jäänyt kiinni eläessään. Vaikka mitäpä tuokaan olisi muuttanut, itsekeskeinen tunnevammainen paskiainen kun oli.
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kerro. Siitä ei koituisi kenellekään mitään hyvää. Ja kuten sanottua, voi olla, että äitisi kuitenkin tiesi, se on heidän välisensä asia.
Nyt tämä taakka vaan on ap:n harteilla, jota hän ei varmaankaan ole halunnut ottaa. Kaivaa koko loppuelämän se tieto.
Minulla on onneksi muita ihmisiä kenen kanssa jakaa tämä tieto. Ja itse ajattelisin, että samassa jamassa haluaisin tietää totuuden, mutta nyt äidille kertominen tuntuukin enemmän turhalta ja julmalta. t.ap
Erilainen asetelma, mutta muistan joskus ihmetelleeni omalle äidilleni, että onko tosiaan olemassa uskollisia miehiä. Olin 18-vuotias. Äitini ja isäni avioliitto oli silloin kestänyt melkein 20 vuotta.
Kysyin ihan suoraan äidiltä, että onko isä k
Huvittavinta tässä oli, että vanhemmat aina jaksoivat opettaa, että valehdella ei saa.
- sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti mikä miehiä vaivaa
Ihmisiä. Mikä _ihmisiä_ vaivaa. Ego, narsismi.
Miehet tässä maailmassa se suurin ongelma on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Naisissa on aivan yhtä lailla varjoisaa kasvustoa, egostaan ja elimestään huumautuneita pököpäitä jotka ajattelevat vain itseään, nautintoaan, varallisuutta, valtaa. Ja kaikki tämä on priorisotunut heidän itsekseen niin vahvasti, että sitä todellakin suojellaan vaikka valhein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kotona seksiä saa vaimolta, niin silloin se haetaan muualta. Muistakaa tämä naiset, kun alatte pihtaamaan, mokomat!
Ei ollut siitä kyse tässä, etteikö olisi seksiä saanut kotoa(kin).
Ja se "pihtaaminen" yleensä muuten on esim. sitä, että on väsynyt arjesta, kun mies ei osallistu kotitöihin tai mies itse toimii niin, ettei seksi hänen kanssaan kiinnosta. Puhuminen on parempi ratkaisu, kun pettäminen.
Miksi miehen pitäisi tehdä naisten töitä? Kodin ja lasten hoito kuuluvat naiselle. Näin se on aina ollut ja tulee jatkossa olemaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kotona seksiä saa vaimolta, niin silloin se haetaan muualta. Muistakaa tämä naiset, kun alatte pihtaamaan, mokomat!
Ei ollut siitä kyse tässä, etteikö olisi seksiä saanut kotoa(kin).
Ja se "pihtaaminen" yleensä muuten on esim. sitä, että on väsynyt arjesta, kun mies ei osallistu kotitöihin tai mies itse toimii niin, ettei seksi hänen kanssaan kiinnosta. Puhuminen on parempi ratkaisu, kun pettäminen.
Jep. Jos seksi vähenee paljon tai loppuu parisuhteessa pidempiaikaisesti, niin se tavallisimmin kielii suhteen muista isommista ongelmista, ja niitä tulisi pyrkiä ratkaisemaan. Seksi on osa hyvää parisuhdetta, ei mitkään irrallinen mekaanien toiminto, kuten siivoaminen, pyykinpesu tai auton tankkaus, vaan seksiin liitty parisuhteessa tarpeeksi hyvä henkinenkin yhteys, ja jos suhde voi huonosti, niin usein se vaikuttaa sitten siihen intiimipuoleenkin. Toki vaikka muutenkin vaikea elämäntilanne voi joskus vaikuttaa.
Eli jos ongelmana on "seksin vähyys", niin parisuhdeongelmiin tai muihin elämän ongelmiin, pitää tarttua rohkeasti ja puhua syvällisemmin suhteen asioista, ja kuunnella puolin ja toisin, missä se varsinainen vikakohta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aika läpinäkyvä provoinesi, tiedäthän? Olen pahoillani, mutta kukaan nyt ei lähde miesvihakiihotukseesi. Oletko harkinnut terapiaa, miehille on myös ryhmäterapiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat varmaan viattomia uhreja? Tutkimuksen mukaan naiset ovat kiinnostuneita ukkomiehista. Mikäli mies on kelvannut jollekin naiselle, niin hänessä on "pakko olla jotain hyvää". Näin naiset ajattelevat.
"Huvittavinta tässä oli, että vanhemmat aina jaksoivat opettaa, että valehdella ei saa.
- sama"
Jep, lapsille opetetaan, ettei saa valehdella, mutta "lapsia suojellakseen" itse valehtelevat. Pikemminkin omaa egoaan suojellakseen. No, osa oikeasti aikuiseksi kasvamista onkin ymmärtää, että omat vanhemmatkin ovat vain tavallisia ihmisiä, jotka voivat olla kuinka sekopäisiä tahansa. Jos ei heiltä ole saanut hyviä eväitä elämään, on aikuisena kasvatettava itse itsensä.
Onkohan saastainen kiertokulli nussinut paljaalla ja sinulla on sisaruksia, joista et tiedä 🤔
Säästä äitiäsi, ellei hän itse ota asiaa puheeksi. Äitini rupesi enne kuolemaansa puhumaan asioista, joka sai isän epäilemään. Monien vaiheiden jälkeen teetimme isyystestin, jossa selvisi, että yhdellä lapsella oli eri isä. Toivoimme, että äiti olisi pysynyt sitten hiljaa loppuun asti. Isän viimeiset vuodet olisivat olleet paljon parempia, kun olisi vain saanut rauhassa surra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kerro. Siitä ei koituisi kenellekään mitään hyvää. Ja kuten sanottua, voi olla, että äitisi kuitenkin tiesi, se on heidän välisensä asia.
Nyt tämä taakka vaan on ap:n harteilla, jota hän ei varmaankaan ole halunnut ottaa. Kaivaa koko loppuelämän se tieto.
Minulla on onneksi muita ihmisiä kenen kanssa jakaa tämä tieto. Ja itse ajattelisin, että samassa jamassa haluaisin tietää totuuden, mutta nyt äidille kertominen tuntuukin enemmän turhalta ja julmalta. t.ap
Kenellehän sitten meinasit kertoa? Ei ole kauhean kivasti tehty, jos äitisi useampi läheinen tai hänet tunteva tietää, mutta hän itse ei, jonka elämää asiaa kuitenkin pääasiassa koskee.
Miksi ajattelet että äitisi ei haluaisi tietää, jos itsekin hänen asemassan haluaisit? Vai tuntuuko se nyt vain itsellesi helpommalta, jos et kerro. Itse kokisin, jos läheiseni ei kertoisi tuollaista isoa asiaa minulle, niin hän pettäisi pahasti luottamukseni.
Ymmärrän, että läheisiään haluaa säästää surulta ja kurjilta asioilta, mutta tuollaisten isojen asioiden pimittäminen on kuitenkin vähän eri asia. Tosiasioit se kertomatta jättäminen ei kuitenaan muuta, ja silloin antaisi toisen elää valheessa. Onko se reilua?
Miksi ihmeessä ihmiset on yleisesti sitä mieltä, että parempi elää valheessa loppuun asti? Minä haluan aina tietää totuuden, oli se sitten kuinka epämiellyttävä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan saastainen kiertokulli nussinut paljaalla ja sinulla on sisaruksia, joista et tiedä 🤔
Todennäköisesti on. Toivottavasti eivät pariudu keskenään toisistaan tietämättä.
Tuon ikäluokan ihmiset eivät välttämättä ole solmineet mitään rakkausliittoa alkuunkaan, ei kannata sekaantua kun ei se kuollut mies siitä enää muuksi muutu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi ja en itse haluaisi tuossa kohtaa tietää. Jos mies olisi elossa, niin olisi mahdollisuus keskustella asiasta mutta tuo aiheuttaa vain vihaa ja kysymyksiä, joihin ei saa koskaan vastauksia.
Tai sitten se vastaa moneen kysymykseen, joita vaimo on pohtinut vuosien varrella.
Koko ajan pelkkää panettelua sen puolesta, että salailua pitäisi jatka ja pettäjää suojella vielä kuolemansa jälkeenkin. Sairaita olette.
Voihan sen kertoa, mutta tuskin naista kiinnostaa, kun ei ole kiinnostaneet aiemmatkaan pettämiset.
Salasuhde ja hairahdus on aika eri asia kuin kymmeniä vuosia jatkunut kaksoiselämä.
Tuskin kukaan mieskään haluaisi mennä hautaansa tie
Ap kirjoitti: "Lisäksi oli lukuisia muita naisia, minkä olinkin arvannut jo nuorena. Työmatkoja ja pitkiä työiltoja oli paljon. Äitini on joko tiennyt ja päättänyt olla hiljaa, tai tiennyt ja sulkenut asian mielestään." Eli liuta "hairahduksia", joista äitinsä jo tiennyt. Siitä huolimatta päättänyt jäädä suhteeseen. Mitä tämä viimeisin salasuhde nyt enää 84-vuotiasta kiinnostaisi, kun äijäkin on jo mullan alla. Jos nyt ylipäänsä tästäkään hairahduksesta on edes ollut pimennossa.
Ai miksi totuus siitä, miten asiat on olleet, ei kiinnostaisi? Eikö sinua kiinnosta, ja jos ei, niin miksi ei? Kyäl suurinta osaa todellakin kiinnostaa.
Taitaa olla muille vain helpompi lakaista asia maton alle, mutta omalle kohdalle sattuessa ajattelee sitten kuitenkin toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarpeen kertoa. Mutta ota huomioon, että äitisi saattaa tietää ja ajatella samalla lailla, että ei halua kertoa teille lapsille.
Ex-miehelläni oli useita sivusuhteita (joista yksi pidempi) avioliittomme aikana. En kertonut näistä suhteista ikinä kenellekään (enkä aio kertoa). Eli jos joku ulkopuolinen saisi tietää asiasta, niin hän saattaisi ajatella, että en tiedä mitään, koska en ole puhunut asiasta.
Miksi ?
Miksi kertoisi omia yksityisasioitaan?!
Kaikki ei ole niin varttihulluja että tarvitsee kaikki asiat puhua.
Demarit varsinkin hyviä valehtelemaan
Ihan varmasti näin tapahtui sinulle. Keksikää nyt parempia provoja jo.
Ihana voimaantunut vahva mies elänyt elämäänsä täysillä?
Sopisi roolimalliksi nykymiehille.
--
Näin olisi kirjoitettu jos olisi ollut pettäjänainen. Pienellä pillun reiällä.
"Ai miksi totuus siitä, miten asiat on olleet, ei kiinnostaisi? Eikö sinua kiinnosta, ja jos ei, niin miksi ei? Kyäl suurinta osaa todellakin kiinnostaa.
Taitaa olla muille vain helpompi lakaista asia maton alle, mutta omalle kohdalle sattuessa ajattelee sitten kuitenkin toisin."
Minä haluan tietää kaiken, mutta vanhemmissa ikäluokissa on paljon näitä, jotka ennemmin sulkevat silmänsä/lakaisevat epämukavat asiat maton alle. Minäkin sain lapsena luunapista, kun erehdyin ääneen kyseenalaistamaan vanhemman puolisovalinnan. Ap:n äiti on jo ilmeisesti tiennyt lukuisista aiemmista pettämisistä ja jatkanut kuitenkin elämäänsä ko. miehen kanssa. Voihan hänelle tästäkin salasuhteesta kertoa, mutta en tiedä, mitä lisämerkitystä se elämään toisi.
Mutta äiti ja toinen nainen voivat selvittää välejä, se olisi kauan kaivattua, kenties molemmille. Mies on voinut pelata samaa peliä molempien kanssa, niin usein käy. Yhdelle valehdellaan yhtä, toiselle toista. .Joo, mä lähden, oon jo jättäny sen. Samoin isälläsi voi olla lehtolapsia, joista äitisi ei tiedä, tai on saattanut saada anonyymejä kirjeitä tms.