Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalisten keskiviikko

21.03.2007 |

Rohkenin aloittaa pinon, vaikka en ole ollut aktiivisesti keskusteluissa mukana, enkä niitä kovinkaan aktiivisesti seurannut... Heti aluksi: paljon, paljon onnea jo vauvansa saaneille!!

Mulla on armoton morkkis tänä aamuna, meijän vauva ei synny IKINÄ, kaikkien muitten syntyy, mutta ei tämä meijän vauva...

Rakenneultrassakin sanoivat, että ei pysy maaliskuun puoleen väliin mahassa, saat olla varma. Sit ramppasin sikiön koon vuoksi monta kertaa ultrassa, kunnes vkolla 36 ja 38 sikiön koko oli tipahtanut normaalikäyrille ja tehtiin päätös, että vauva saa syntyä sitten, kun syntyy. Sf-mittakin alkaa olla jo normaaleissa, ehkä vähän allekin keskikäyrän. Eli sen puolesta ei pitäisi mitään hätää olla. Mutta. Miksi tämä ei synny?! Oonko mää tosiaan niin huono tuleva äiti... plääääh!!! :' (

Utukka rv 41+2

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset tullu 2h 5min välein välillä vähemmänkin kuten 3 min. Soitin synnytys puolelle ja meikä lähtee menee. Koitahan möhkis lähtee myös. Mulla lima valunu lauantaista asti mutta nyt moro. Sattuuu.....

Nemotus

Vierailija
22/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että piristyit! Vielä ei oo merkkejä alkavasta synnytyksestä. Kävin just kävellen vaunujen kanssa kirpparilla ja Prismassa; kävelyvauhti oli kyllä sellasta rollaattorivauhtia =) Mutta on niin ihana ilma! Nyt kyllä tuntuu jaloissa ja vauva painaa alapäätä melkoisesti. Illalla ehkä taas supistelee =) Esikko syntyi rv 41+6 ja kakkonen 38+6, että jos nyt päästäis sitten vaikka lähelle laskettua aikaa? Eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka synnärillä tavataan! Onnea matkaan huomiselle; jos vaikka päättävät sitten käynnistää synnytyksesi!

Terkuin Blåbär

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutkin meneväiset.

Mulla ei ole mitään limoja tai muutakaan tullut kenenkään 4 edellisen kohdalla. Edelliset eivät ole edes laskeutuneet, mikä on mahdollistanut loppuun asti liikkumisen. Nyt on laskeutunut, mutta olen vain laiska kun en kehtaa liikkua. Mulla on sellainen talvifobia, etten tykkää yhtään kylmässä liikkua. Kesällä taas asun ulkona. Muiden kohdalla kun on supistukset alkanut niin on synnytyskin alkanut, piste. EI mitään ennakoivaa nipistelyä. Lri sano, että kaikki nipistely ja tuskailu enen h-hetkeä valmistaa tilanteeseen ja avaa lihaksistoa, mikä on poissa sitten siitä tositilanteesta!!! Että sehän on vain hyvä jos jotakin tapahtuu jo ennen la:a.

Mulla kaikki on aina alkanut nollasta ja vaikka ollut uudelleen synnyttäjä, ovat synnytykset sen vuoksi kestäneet suht kauan- jopa vuorokauden kaikkinensa. Eikä mikään synnytys ole päässyt käyntiin ennen rentouttavaa piikkiä/ oksitippaa, kun lihakset on haranneet vastaan.

Omalla kohdalla tilanne on nyt niin seesteinen, ettei osaa edes uskoa, että pian pitäisi kai ihan oikeasti jaksaa synnyttää, kestää sitä valtavaa kipuaaltoa mikä tulee kehoon ja ravistaa ja oksettaa oikein - kunnes saa puudutusta. Haloo missähän maailmassa minä olen ja elän. Pitäisi tällä keholla, koon ja näyn perusteella ainakin, tietää että on jokseenkin raskaana...

Eipä sitä paljoa muista itse synnytystapahtumasta. Ainakin viimeksi kyselin ponnistuksen aikana ja jälkeen tosi tyhmiä ja mietin, että aijaa tässäkö tämä 10 kk on nyt on, pitäisikö joltakin tuntua ja miltä pitäisi tuntua. JA kuitenkin oli jo neljäs. Olin ihan pöllö eikä oikein äidinvaistot heränneet kuten edellisten kohdalla. Minä olin pelännyt vauvan ja itseni kuolemaa niin paljon, etten silloinkaan osannut nauttia siitä syntymän uskomattomasta hetkestä.

Mutta tällaisia lätinöitä nyt. Päivän jatkeet.

Vierailija
24/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo meinasin, että eikö Nemotus häivy jo kiireen vilkkaa ;-D. Kuulosti ihan siltä, että kantsis mennä...

Minä kävin lääkärissä. Kohdunkaula on pehmeä, sitä on vähän reunoja jäljellä ja kohdun suu on auki 2cm. Eli ei mitään kummempaa. Lekuri sanoi, että kyllä vauva alhaalla jo on, mutta ei nyt pää ainakaan näkyny ;). Meinas, että voi mennä muutama päivä hyvinkin ennen kuin mitään tapahtuu. Ja meinas, että lääkärikäynti voi joskus käynnistää synnytyksen eli mitä vaan voi nyt tapahtua. Mä en usko mihinkään synnytyksiin ennen kuin jotain oikeasti tapahtuu.

Mä olin NIIN varma, että tää tulee ennen rv39 mutta ei sitten. Toisaalta hyvä näin, koska miehen vanhemmat ovat reissussa ja meidän lapsenhoitoapu on ruhtinaallisempaa vasta kun tulevat takaisin perjantaina. Ja mies on koittanut tehdä nyt sen verran töitä (rahaa taloon) että voi pitää isyyslomaa vähän pidempään kun vauva tulee (käytännössä siis ehkä max 1½ vkoa -hehheh).

Mun pitäis varmaan hetkeks mennä sohvalle makaamaan, sen verran uuvuttaa kun päikkärit jäi väliin. Tosin lapsi varmaan kohta herää uniltaan eikä mun tartte sitten enää nukkua.

Jaksamistajaksamistajaksamistajaksamista ja kertaa miljoona :)

Vierailija
25/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemiä Nemotukselle ja Evelle!

Ihana kuulla että lähtöjä tulee, antaa toivoa ittellekkin! Yhtä kärvistelyä kun tää on..

Kolomonen kävi ilahduttamassa viestillään ja loi myös uskoa että eiköhän se tästä vielä iloksi muutu ihan meillä jokaisella :)

Omassa olossa ei erityistä, ruskeää vuotoa niukasti alushousuissa, mitä lie, voisko olla tulppaa?

Neuvolassa kävin myöskin, kaikki ok. Sf oli kasvanut 34:stä 35:een. Omasta mielestä tuo maha ei kuitenkaan ole niin kovin iso ja muutkin sanoneet samaa mutta sf mitta kuulostaa kyllä isolta.

Toivo elää ensi viikonlopun suhteen, silloin luvattu tänne aurinkoa ja lähemmäs 15 asteen lämpöä, olisko ihanaa jos vauva päättäis tulla silloin ja olis jo niin keväistä.. Alkaa olla kevättä rinnassa. Rinnoista puheenolleen onko teillä millaisia tuntemuksia? Mulla välillä kihelmöi ja pistelee ja sitä alkumaitoo tulee myös välillä tipoittain ja välillä valuu enemmänkin. Olisko se hyvä enne että toi imetyspuoli onnistuis ihan mukavasti..hope so.

Päiväunet tekis mieli ottaa mut sen jälkeen on vaan niiin pöhnässä ettei tiedä viittiskö. Jaksuja kaikille!

Lilia 39+2

Vierailija
26/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Pieni" poika syntyi 19.3 klo:11.02. 3900g ja 53 cm, py 36 cm. Raskausviikkoja oli kasassa 40+5.

Synnytys ei ollut ihan sitä mitä olin " suunnitellut" . Vauhtia ja vaarallisia tilanteita oli ihan liikaa mun kestokyvylle. Kerron sitten myöhemmin kunhan kotiudun. Tänään olen vasta ensimmäistä kertaa jalkeilla ilman apua, eli aika huonoon kuntoon menin (verta menetin aika paljon).

Lopputulos on kuitenkin se mikä on tärkeintä. Poika on maailmassa ja voi hyvin. Lääkärintarkastuksessa kaikki oli kunnossa. Poika on vallan kauhea imemään; tyhjentää niin tissit kuin maitopullotkin ja vielä haluaa tutin jälkiruuaksi :)

Jaksamisia kaikille vielä kärvisteleville. Lohdutuksen sanaksi; kyllä se pian syntyy! Onnea tulevaan synnytykseen ja isot onnittelut kaikille vauvansa saaneille!!!

Rimma ja poika 2 vrk

Vierailija
27/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meitä on nyt sitten kuusi elikkä meidän tyttö syntyi 19.3 klo 6.39 rv 40+4, tytölle oli kertynyt kokoa aika reilusti 4625g, 54cm ja myssy 37.5cm.

Ultran mukaan piti olla jotain 4 kg tietämillä. Mutta nyt olemme kotona.

Tulen kirjoittelemaan paremmalla ajalla enemmän, nyt odotan vanhempia lapsukaisia kotiin....

Kaksosmamma1 ja Elli-tyttö 2 pv

Vierailija
28/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimmalla on taitanut olla hurja synnytys, onneksi kuitenkin poika voi hyvin! Toivottavasti olosi kohentuu nopeasti, tuuhan kertomaan kuulumisia, kunhan jaksat!

Kaksosmammalla oli tosiaan ollut " pieni" tyttö :)

tv: möhkis, perästä tullaan!

Vierailija
29/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Rimmalle,Titylille ja kaksosmammalle oikein paljon pienokaisista!!

Evelle ja Nemotukselle oikein hyvää " työpäivää" !!!!

Ja minäkin siis edelleen täällä.

Mullakin on ollut noita menkkakipuja melkein joka päivä,mut oikeita supareita ei kuulu.Eilen tosin oli koko päivän liitokset todella kovilla ja käveleminen ja autossa istuminen oli täyttä tuskaa!

Viime yönkin sain taas nukkua yhteen putkeen ilman mitään reissuja siinä välissä.

Poika rupee kans käymään kuumana kun sitä pikkasta ei rupee kuulumaan.Ihana kun noin kovasti nyt odottelee kun viel vähän aikaa sitten ei vauvasta välittänyt ollenkaan.

Nyt jää kyl näin lyhyex kun ei tapahdu mitään.

Plussiakaan ei tälle päivälle ole kertynyt.

Hanan rv39+4

Vierailija
30/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Rimmalle ja Kaksosmammalle!! Ja tsemppiä synnärille lähteneille!!

Mun eiliset limatulpat ja säännölliset supistukset on muisto vain! Supparit loppu kutakuinkin kokonaan aamuyöllä ja tänään on tullut yhteensä ehkä 5-6 supistusta. Hiukan jotain rusehtavaa vuotoa on ollu mutta siinä kaikki. Tässä sitä siis taas ollaan, lähtöruudussa. No, ei mun pää vielä hajoa mutta eilen ehti jo vähän innostua ja luulla että synnytys vois olla käynnistymässä. Jaksan silti toivoa että tämä lähtee itsellään etenemään enkä joudu mihinkään käynnistykseen. On tässä vielä aikaa!

Jotain tekemistä pitäis keksiä... ei toi ulkoilu yhtään huvita, on se sen verran tukalaa touhua tän vatsan kanssa.

Despelote, 40+3

Vierailija
31/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelle ja Nemotukselle tsemppiä.

Saanko mä tulla tänne vielä " valittamaan" ? Mua meinaan jännittää ihan kamalasti se pojan leikkaus. Ihan solmussa oon...

Onneksi poika on kuitenkin jo yli neljän kilon. Viimeksi oli 4170g ja 52,7cm.

Paljon jaksuja vielä odottaville :)

Vierailija
32/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla vauvauutisia, onnea hurjasti kaikille vauvautuneille!

Voimia duppiksen vauvalle tulevaan leikkaukseen!!!!

Blåbär 39+3

Vierailija
33/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se leikkaus hyvin menee!

Uskon kyllä että jännittää, mun poika oli kuukauden kun joutui pieneen leikkaukseen ja mä olin aivan paniikissa. Onneksi leikkaus oli pian ohi ja mä pääsin heti heräämöön pojan viereen.

Vierailija
34/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEIPPA!

Meidän poika syntyi 1.3.07 klo 8.36. Painoa oli 4080g ja pituutta 51cm. " Pitkäaikaisen perätilan" vuoksi hän syntyi suunnitellulla sektiolla 9 päivää ennen laskettua aikaa.

Eli nyt sitten varmaankin siirtyilen pois täältä odottavien " osastolta" ... Olen ollut aktiivisena lukijana, en niinkään paljoa ole kirjoitellut. Tukea ja apua olen kyllä saanut, kun ongelmia on ilmennyt. Kiitos siis kaikille avusta ja onnea loppu odotukseen!!

Vierailija
35/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Blåbär ja Möhkis :)

Se täytyy kyllä sanoa, että vaikka jännittää ihan kamalasti niin odotan kumminkin hirmusti sitä leikkauksen jälkeistä aikaa. Nyt ei meinaan poju ole juurikaan muuten hereillä, kuin sen mitä ruokailuun menee. Ootellaan kovasti, että poika vähän virkistyisi. Ja tietenkin se, ettei toisella olisi paha olla.

Ihan pakko kertoa muuten: Poika tuossa erään kerran hihitteli unissaan. Ihan mainiota, kun yhtäkkiä alkoi kuulumaan pientä naurua ja käytiin katsomassa, niin siinä se uinaili mahtavan leveä hymy huulillaan :)

Vierailija
36/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain on, ettei tämä neitokainen synny ikinä, kun ei edes supistele, vaikka tuota keltaista liimavuotoa (yökYök) on tullut jo useamman viikon ajan .. Ja nukunkin sika hyvin ... Ja tänäänkin lenkkeillyt, käynyt kaupassa ja raahannut kamat sieltä, olen ollut kyläilemässä .. Mutta No supistuksia !!! Ihme masu .. huoh ! No vointi ja olo siis hyvät ja siinähän sitä plussaa on ihan tarpeeksi, mutta kyllästyttää ja pitkästyttää tämän ison masun kanssa eläminen :-// Saisi jo syntyä ...

Paljon onnea vauvan saaneille !!!

Duppiksen pojalle ja Duppikselle ja koko perheelle paljon onnea tulevaan leikkaukseen ja olette ajatuksissa ! Leikkaus menee aivan varmasti hyvin ! Ja ei ihme, jos jännittää ..

Onkohan Leanna jo synnyttämässä ??

Mitenköhän meidän tappi voi, tietääköhän Tappertin ystävä mitään uusinta uutta, eli olisiko päässyt jo kotiin ? Toivottavasti kaikki hyvin !

Täällä siis ollaan ja odotetaan t. emmi rv-39+3

Vierailija
37/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon tsemppiä supistusten kiusaamille ja muuten vaan kärvisteleville! Duppikselle peukkuja, nuo unihihitykset on varmaan merkki siitä, että kaikki menee hyvin:)

Onneksi sunnuntaina siirrytään kesäaikaan! Meän kaksvuotias, niinku näemmä monen muunki lapsukaiset, on siirtäny oman kellonsa jo viime viikolla, joten herätykset tulee aamusin pahimmillaan puol seittemältä, joka meän perheelle on turhan aikasin. Nyt ku vielä muuten ois mahollista nukkua suht kokonaisia öitä...

Hassua, että osa maaliskuisista suunnittelee jo ristiäisiä pääsiäiselle! Itte ku oon tässä pohiskellu, että eivät taia pääsiäispyhinä ruveta käynnistelemään, jos tämäki raskaus menee viikolle 42. Olo on kyllä ihan erilailla raskas ku sillon, jos se nyt mitään tarkottaa. Tänäänki kaupunkikävelyllä masu kovetteli vähän väliä ja välillä tuntuu, niinku pää putois justiinsa alapäästä läpi. Alaselkää kolottaa ja muutamana päivänä on ollu semmonen selittämätön huono olo, joka kai ainaki osittain johtuu turvotuksesta, jota oli viikossa tullu 1,5 kiloa. Supistuksia ei kuitenkaan tuu ku sen viitisen päivässä niinku tähänki asti.

Ollaan kovasti koitettu sopia menoja ja ohjelmaa tuleville päiville, ettei menis pelkäksi oottamiseksi. Eilen sain jopa hyvään vaiheeseen työpöyän tyhjentämisen, joka on oottanu tekijäänsä esikoisen syntymästä lähtien! Toisaalta ootan jo kärsimättömänä vauvan tapaamista, toisaalta on haikee olo siitä, että nämä voi olla mun koko elämän viimiset päivät raskaana, ku kahesta lapsesta on ollu puhe. Liikkeet masussa on niin ihania, vaikka kaverilla alkaa nyt olla sen verran voimaa, että välillä tuntuu koko äiti heiluvan masun mukana.

Udidi ja Dumbo rv 39+4

P.S. On pitäny jo monesti kysyä Number4:lta, mistä teiän Dumbo on saanu nimensä? Meillä tää lähti siitä, että niskapoimu-ultrasta saaussa kuvassa kaverilla näyttäis olevan ihan valtavat korvat.