Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalisten keskiviikko

21.03.2007 |

Rohkenin aloittaa pinon, vaikka en ole ollut aktiivisesti keskusteluissa mukana, enkä niitä kovinkaan aktiivisesti seurannut... Heti aluksi: paljon, paljon onnea jo vauvansa saaneille!!

Mulla on armoton morkkis tänä aamuna, meijän vauva ei synny IKINÄ, kaikkien muitten syntyy, mutta ei tämä meijän vauva...

Rakenneultrassakin sanoivat, että ei pysy maaliskuun puoleen väliin mahassa, saat olla varma. Sit ramppasin sikiön koon vuoksi monta kertaa ultrassa, kunnes vkolla 36 ja 38 sikiön koko oli tipahtanut normaalikäyrille ja tehtiin päätös, että vauva saa syntyä sitten, kun syntyy. Sf-mittakin alkaa olla jo normaaleissa, ehkä vähän allekin keskikäyrän. Eli sen puolesta ei pitäisi mitään hätää olla. Mutta. Miksi tämä ei synny?! Oonko mää tosiaan niin huono tuleva äiti... plääääh!!! :' (

Utukka rv 41+2

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten aloitukset kahteen kertaan, jatketaas tätä kun Utukka ehti jo kirjoitella ja osasi taitavasti linkittää, toisin kuin allekirjoittanut...

Tänään onkin sitten äksön-päivä, tulee vanhimman tytön kummitäti Oulusta vierailulle ja mun äiti tulee yökylään varmuuden vuoksi kun huomenna on se polikäynti. Jossain välissä pitäis kammata naama ja kohentaa kuontaloa, käydä kaupassa, tehdä ruokaa ja jotain hyvää kahvin kera...Oliskos muuten ideoita? ;)

Neuvolassa kävin maanantaina ja terkka oli sitä mieltä, että " anna niitten ottaa se pois torstaina." Mie oon kyllä aatellu että tuun huomenna ihan kokonaisena vielä kotiin, jos vaan annetaan eli vauva voi suht hyvin. Painoa oli tullu 300g ja sf-mittakin hyppäs alakäyrien alapuolelta alakäyrälle,jipii! Ens maanantaina seuraavan kerran...

Nuo muksut ei enää aamuisin ookkaan niin unisia ku ennen, nuorin heräs tänään jo 5.15 ja siitä asti vauhti päällä. Pitäis varmaan vähän sekottaa rytmejä että mamma sais rauhallisen aamuhetken :)

Mutta nyt kaurapuuro kutsuu!

-N4- +3 +Dumbo rv39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeasti väki vähentynyt tosi paljon! Kaikki on jossain nyytteineen, paitsi eräät ;)

Mulla oli aika karsee yö, kun välillä supisteli kipakamminkin ja heräsin pissalle miljoona kertaa (ainakin!). Mua vähän ahdistaa, kun supparit on välillä niin voimakkaita, että mietin jo lähtöä mutta sitten ne loppuvat tai hiipuvat. Kyllähän Ne Oikeat sitten kait tuntee, mutta monesti mietin että entäs jos ei. Ts. mulla eka synnytys kun oli nopee ja nyt tarttis lähtee välittömästi kun on tosi kyseessä, niin välillä tulee fiilis etten lähde sitten tarpeeksi ajoissa.

Mulla olis tänään lääkäri ja katsotaan kohdunsuun tilanne. Hyvä niin, kun sitä ei ole aika päiviin kukaan katsonutkaan.

Pitää varmaan mennä laittamaan teevesi päälle ja ottaa kupillinen teetä, ennen kuin alkaa mikään pääkipu. Kumman riippuvainen sitä onkaan kaikista piristeistä ;).

Ja kohta vois pakkautua uloskin kun ulkona on ihan kivannäköinen ilma.

Edelleen toivotan jaksamisia kaikille!!! Kyllä me tästä selvitään ;-D.

telma + vaavero 39+0

ps. esikoinen syntyi siis 39+0, heti aamusta eli tää on selkeesti nyt pari tuntia myöhäisempi tyyppi ;-D

Vierailija
4/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vaivaako synnytystä edeltävä masennus muitakin?

Minä ainakin täällä roikun, oksettavaa keltaista limaa valuu ja mahaan koskee, mutta muuta ei tapahdukkaan, liikkuminen ja tekeminen on tosi vaikeeta kun mahaan koskee niin paljon... Supistelee epäsäännöllisesti, eikä muutenkaan kunnollisesti,

Miehelläkin nousi taas kuume, taitaa olla poskiontelotulehdus ja terveyskeskukseen ei pääse läpi, taitaa olla muutkin tässä kaupungissa kipeenä. Näinköhän tuo ukko pääsee mukaan synnyttämään.

Ihana, että nuo vauvan jo saaneet eivät ole meitä unohtaneet! Kannattaa varmaan aloittaa pino vauvapuolelle, eiköhän sinne kirjoittelijoita löydy, kyllä minäkin sinne sitten joskus tulen!

Paljon supistuksia kaikille!

möhkis ja tiitiäinen 39+5

Vierailija
5/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksenne;

Aloitin sitten tonne vauvapuolelle pinon nimellä MAALIT 2007, kun sitä oli kaipaillut jo jokunen ja itsekin pohtinut asiaa. Laiskuuttani odotellut, että joku muu sen aloittaisi. ;)

Täällä odottaa pyykkishow ja nuo äippävaatteet on hävitettävä äkkiä pois silmistä. Eilen koin järkytyksen, kun aamusuihkun jälkeen pikkareita olin kaapista ottamassa ja käteen osui nuo ihan järjettömän kokoiset mammapikkarit. Revin kaikki mammakuteet sen jälkeen kaapista alas ja tänään pakkaan ne sitten kellariin säilöön. Josko niitä vielä parin vuoden päästä tarvitsisi.. ;) Toivoa ainakin jaksetaan, että näitä pieniä ihanuuksia vielä siunaantuisi. Josko ehtis vielä ottaa Leannan kiinni.. :D

Vaavin kanssa kaikki tosi hienosti ja siksipä en nyt teitä enempiä kiusaa niillä jutuilla. Alkaa ne pinnat olla jo loppu varmasti aika monella siihen nyytin odottamiseen. Tsemppiä likat! Ei mene enää pitkää aikaa ja jokainen päivä voi hyvinkin olla se päivä. :)

Papu ja Hermanni 6pv

Vierailija
6/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla supisteli, muttei mitenkään kovin voimakkaasti! Nukkumaan mennessä oli tosi vaikeaa löytää mukavaa asentoa ja varsinkin alkuyö meni vessassa rampatessa. Meilläkin aamu alkoi jo kuuden kieppeillä eli väsyttää taas!

Tänään on varmaan pakko raahautua ulos, kun aurinko paistaa täydeltä terältä. Jos jaksaisi lykätä kakkosta vaunuissa (esikko tarhassa) sen päiväunien aikana ja käydä vaikka vähän shoppailemassa. Siinäpä plussaa tälle päivälle...

Number4, katsoin tuolta esittelyjen puolelta, että meillä sattuu olemaan sama laskettu aika ja minä olen kans tulossa synnyttämään LKS:aan!

Blåbär 39+3

Vierailija
7/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen irtos sitten limatulppa.Ekaa kertaa mun odotuksissa niin selkeästi.Kahden aikoihin päivällä iso verensekainen klöntti ja siitä asti on nyt sellaista paksua,hyytelölimaa tullut lisää.Silti heräsin supistuksetta aamulla omasta sängystä(esikko alkoi veren sekaisella vuodolla joka ilm tulppaa ja sitten vesien tihkumisella,nopeasti vuodon alettua ja kolmannesta samanmoinen kokemus)Pettyneenä!

KYSYMYS!

Mitenkäs yhdyntä,onko luvallista=)limatulpan mentyä??

Supistuksia tulee ja menee.Välillä sattuu välillä ei!

Pää särkee ja huono yö takana.

Nyt taikina nousemassa ja odottelen ystävää tyttärineen kylään.

L+5+ plääh,39+5 tai 40+1,miten vaan,yhtä turhautunut...

Vierailija
8/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pistäytymään ja valamaan uskoa teihin kaikkiin jotka vielä odotatte kovasti omaa vauvaanne. Minä jos kuka tiedän että odottavan aika on todella pitkä, varsinkin kun jää viimeiseksi tälläkin palstalla =( Olin siis vihon viimeinen helmikuinen ja onneksi sain täällä teidän maaliskuisten seurassa edes viimeiset odotushetkeni ajan purkautua, muuten olisi ollut tosi tylsää ja ahdistavaa. Silloin kun vielä vauva oli masussa niin tuntuivat minuutit tunneilta ja tunnit päiviltä ja päivät kuukausilta jne.... Nyt meidän vauva on jo viikon ikäinen ja aika lentää siivillä. Aamulla kun herää niin tuntuu ettei päivän aikana ole ehtinyt juuri mitään tehdä kun ilta jo saapuu =)

Koittakaa sinnitellä viimeiseen saakka, ihan oikeasti, kyllä se on sen arvoista!

Keksikää itsellenne vaikka väkisin jotakin tekemistä, jos kykenette niin peskää ikkunat, käykää kirjastossa, vaihtakaa kukille mullat ja kierrelkää vaikka kirppiksellä etsiskelemässä jotakin ihania pikku vaatteita...Viimeiset viikot olivat ainakin mulle tosi tuskallisia ja joka paikkaan särki ja yöllä ei saanut nukuttua, onneksi nuo vaivat loppuivat kuin seinään vauvan synnyttyä, joten muistakaa että ei sitä raskautta ikuisuutta kestä (vaikka siltä välillä tuntuukin)!

Ei näistä mun sepustuksistani ole teille varmastikaan mitään hyötyä, mutta olette kyllä ajatuksissani! Tsemppiä kaikille niille jotka " joutuvat" käynnistykseen asti odottelemaan! Tuolta helmikuisten synnytystarinoista voitte käydä lukemassa mun käynnistyskokemukseni, josta jäi tosi hyvät muistot!

T.kolomonen+typy 1vko 1pv

Vierailija
9/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole jaksanut oikeen käydä pinoutumassa mutta nopeesti lukenut aina teidän kuulumisia..

Yhtenä täälläkin vielä ja voin sanoa että tunnelmat Leannan kanssa on just ja tasan samat!!!

Mä olen niin kipeä että istuminen on tuskaa ja jatkuvasti supistelee, paikat avautuu sillain hitaasti, aina on auennut lisää kun käyn näytillä mut supistukset vain katoavat!! Yöt menee valvoessa ja vauva on jo todella tuossa alhaalla, kävely on myös todella hankalaa mulla painaa molemmin puolin persauksen päältä nuo issias hermot ja jalat puutuu :/

Käynnistellään loppu viikosta jos ei nyt itsekseen tästä lähde tänään-huomenna.

Palailen sitten varmasti kun vauva on syntynyt ja tämä tilanne on ohi, nyt tuntuu etten varmaan jaksa tässä loppu viikkoon enää tulla.

Leannalle toivon nyt supistuksia alkavaksi kun olet sen tulpan sieltä saanut jo veks ;)

Ja siitä seksistä niin ei mulle ole ainakaan sanottu että enää ei saisi ja paikat on kuitenkin auki 3-4cm ja en tiedä onko limatulppaa..

Sinna 41++++++++++++++++++

Vierailija
10/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...poika kasvaa ja voi hyvin. Rytmit on hieman hukassa, kun pju nukkuu päivällä jopa neljän tunnin unia putkeen ja öisin sitten syö tiheämmin. Turhia poju ei huutele, vaikka masukipuja näyttäis olevan.

Olen lueskellut tekstejänne, mutta oma vointi on hieman huono, tai ei nyt niin " huono" , mutta väsynyt kuitenkin, etten ole jaksanut kirjoitella isompia. Liekkö se neljän päivän supistelu jakso vienyt kaikki voimat. Ihmiset säikähtää, kun ne tulee käymään, kun olen niin valkoinen :/ Kyselevät, että repesinkö pahastikkin. Hemppaa ei oo mitattu sitten synnytyksen ja vuoto on välillä toivottoman runsasta, tosin muistelen, että ekastakaan se ei sitten kestänyt kuin parisen viikkoa.

Eilen kävin jo pojun kans ulkosalla, ajattelin sen hieman piristävän, mutta sainkin mahan kipeäksi itseltäni. Onneksi mies on kotona vielä pari viikkoa ja onkin tehnyt meillä kaikki kotihommat ruuista siivoukseen asti :)

Mutta nyt joku vaatii ruokaa ja huomiota itselleen :)

t. punkeli ja poju 9pv

Jaksamista kaikille vielä odottaville, ja älkää pästäkö itseäänne näin väsyneeksi jo ennen synnytystä (ne 4 päivää supistuksia)!!!

Vierailija
11/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on maaliskuuta jäljellä , vielä tulee huhtikuun päiviä, vielä voin löytää kärsivällisyyttä, kunnes synnytys kohtaa....tjoo. Vti on edelleen ja ummetus myös. Kefexiniä ja laxoberonia, lakuja ja mysliä- siinäpä meitsin rohdokset. Mulla ei muuten koske mihkään, ei supusta eikä sipistä ei nipistä eikä pistä. Ei koske päähän eikä mihinkään. Vähän jkv paljon läskiolo ja sillee, mutta siin kaik. Pitänee ruveta etsimään maalien lista, että eikö siellä ollut enää ketään la:lla 13.3 jälkeen, kun popula katoaa???

Nyt on vauvan sänky laitettu, pinnasänky on tosin täynnä vielä muuttotavaraa ja pohjakin on edellisen jääljiltä vielä alhaalla. Mun pitäis mennä ostamaan kaksosrattaat, mutta en uskalla jos käy niin ettei vauva elävänä synnykään.

Jollakin oli ollut aika dramaattinen synnytyskokemus vaikka ei isosta vauvasta ollutkaan kyse. Omalla kohdalla vavi voi olla iso - ainakin vatsan koosta päätellen- ja kyllä se pelko kuolemasta on nyt ihan todellinen ja olemassa päivittäin. En uskalla oikein nauttia näistä raskauspäivistä kun on jo yli ja kokoarvio tehty aikaa sitten.

Plussia vois silti etsiä:

+ koti on ihana, uus vaalea puhdas avara tilava kaupungissa rauhallisella asuinalueella

+ kevät tulee ja kesä

+ olo hyvä

+ seksiäkin tekis mieli

+ jos sen spinaalin synnytyksessä sais niin se olis hyvä kans

+ suklaa, lakut, salmiakki kaikki hyvä on hyvää

+ jos maitoa tulis niin kilot lähtis

+ lantionpohjan lihaksisto on palautunut ainakin 4 edellisen kohdalla entiselleen, toivottavasti nytkin

+ minussa oli joskus jotain nättiä ( nyt en oikein enää tiedä)

+ 4 ihanaa ja rasittavaa lasta, joiden merkityksenymmärtää vasta kun alkaa oikein syvällsiesti miettimään

+ mies on ihana, häneen voi rakastua uudelleen ja uudelleen

Päivät jatketta säädyille.

Vierailija
12/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edelleenkään mitään supisteluja, tai ei ainakaan mitään sellaista selkeää. Esikon kanssa tiesi, kun supistelut alkoi ja jatkui, että tämä on nyt sitä.

Päätin aamulla jopa lähteä tutustumaan Sokoksen 3+1 päivän tarjouksiin, jos reipas shoppailu ja kävely toisivat supisteluja - ei mitään! Enkä edes ostanut yhtään mitään! Mikään ei kiinnostanut ja kun vauvallekin on jo edelliseltä ja sukulaislapsilta ja muutenkin hankittuna pieniä vaatteita, en edes jaksanut katsella mitään. Itselleni en uskaltanut katsella myöskään mitään, kun ei pysty kuitenkaan sovittamaan eikä sitten palauttamaankaan.

Päivän plussia:

+ tulipahan käveltyä ja ulkoiltua heti aamusta

+ ilma näyttää taas ihan lupaavalta, jos vaikka iltapäivällä saisi taas olla esikon kanssa ulkosalla ja nauttia kevätsäästä

+ pakkasesta otettu suklaaleivos odottaa jälkiruokana :)

Olis kyllä ihanaa, jos vauva ymmärtäisi tulla edes tällä viikolla, niin tulevat kummitkin ehtisivät hänet nähdä ennen kuin muuttavat ulkomaille, ristiäisiin kun eivät kuitenkaan pääse :(

Huomenna olisi taas neuvola ja sen jälkeen pitäisi varmaan varata yliaikakontrolliin aika, ens viikolle. Harmittaa, kun ei ole lekuria ollut 36-viikon jälkeen, niin ei tiedä lainkaan onko paikat yhtään auenneet tai mikä on tilanne. Meillä kun ei neuvolassa hoitajat sisätarkistusta tee lainkaan, eikä mulla ole ns. omaa gyneä, jolla olisin voinut käydä. No, yliaikaiskontrollissa toki katsovat ja voisivat sitten ronkkia oikein kunnolla, että synnytys lähtis siitä sitten käyntiin, kuten esikon kanssa kävi.

Tsemppiä kaikille muillekin odottajille, päivä kerrallaan, ei tässä muu auta.

salminakki 40+6

Vierailija
13/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hermoraunio. Supistellu on sunnuntaista ja olen ihan rikki ja poikki! Vauva jyllää mahassa niin että silmissä mustenee, ku käy kipeesti! Mulla jo viides raskaus, eikä ikänä ole näin kauaa supistellu ilman että olis tosi kyseessä. Viime sunnuntaihin vointi oli mitä loistavin, ei supistellu ei mitään. Kävin pitkillä kävelylenkeillä päivittäin, eikä supistellu yhtään. Sit se autuus loppu sunnuntain lenkin jälkeenh murmur. Kävin viel maanantaina lenkillä 5km, joka jäi ehken mahan kanssa vimoseksi. Mulla kohdunsuu katottu viimeksi 29 viikolla. Ei vika lekuril katottu ku meinas etku ei o supistellu ni tuskin mitään on tapahtunu. Sinä sinnakohan se olit joka olet 4.lle auki, onksul tullu mitään limoja, meinaan et voisinkohan olla milläänlailla auki ko noit supistuksia ollu kuiten jo sunnuntaista ja väliin aika koviakin. Mulla vauva tosi ylhäällä,niinku aikasemmatkin.. Voiskohan tota mennä synnärille ja ilmottaa et oon jo niin poikki et ei jaksa olla kotona! Miltä se muuten tuntuu ku vauva laskeutuu jo ennen ponnistusvaihetta :)? -zemmar 41+1

Vierailija
14/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAROITUS tämä on Vali vali vali valitus viesti!!!

Heräsin kymmenen aikaan ja siitä asti ollut hirveät mennkakivut päällä. Välillä tuntuu et taju lähtee. Supistuksia on tullut joskus ja jouluna eli ei säännöllisesti. Koirat sain kuiten kunnialla käytettyä mutta vaikka sää olisi kiva en uskalla yksin kävelemään lähteä. Vaikka tuskimpa minä vielä synnyttämään lähden. Vaikka eilen neuvolassa sanoikin et vauva on kiinnittynyt ja on alhaalla. No onhan noita kuultu ennenkin. Sit kun se supistus tulee tuntuu et koko kohtu repee ja hikeä puskee päälle. Säännöllistyis niin kehtais soittaa kättärille!!! Olen syönyt tänään pienen kupin muroja mutta laukkounut vessassa isommalla hädällä jo kolmesti! Te kokeneemmat konkarit voiko tämä tietää lähtöä?????? kun näin ensimmäistä odottaessa olen ihan pihalla. AUTTAKAAA!!!

Jos hiukan positiivisuutta kuiten eli kolme lussaa

+koirat on olleet tänään extra ihania

+ei tarvii tehdä ruokaa kun eilistä jäi jäljelle

+sain imuroitua ja pestyä lattiat (vaikka koskeekin joka paikkaan)

no siinähän ne sit olikin, enempää ei irtoa.

Salminakki:Minullakaan ei ole ollut viikon 35 jälkeen lääkäriä ja omaa gyneä ei ole niin en tiedä missä tilassa minulla on tällä hetkellä kohdun tilanne. Neuvolassa sanoin et haluisin lääkärille, niin tuumasi vain että mitä sillä tiedolla teet. Jos se on auki niin se on auki ja loputkin aukee ihan omine aikoineen kun aika on!! Oli niin täyttävä vastaus. No tottahan se on mutta olishan se kiva tietää ja ehkä se tutkimus voisi auttaa synnytystä edentymään kuitenkin kun mennään jo yli ajalla. Mutta ei sitten niin ei sitten.

Mutta kivaa päivää kaikille ja koitetaan kestää tämä loppuaika kaikesta huolimatta!! Vaikka malttamattomia olemmekin!

PS. Nyt supistuksia tulee noin 5min välein mutta kuitenkin nää alkaa hyytyä kuten maanantaina ja eilenkin kävi. Minulle käy samoin kuin möhköfantille =) Joskos painimme samassa sarjassa =)

Nemotus rv 40+6

Vierailija
15/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ni siis tarkotin et ku mulleiole näkyny minkäänmoisia limoja ym,niin aattelin et voinkohan silti olla auki etes vähän. Zemmartaas

Vierailija
16/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin tuo Blåbärin viesti!!! Ei täällä taidakaan muita pyöriä jotka suuntaavat LKS:aan synnyttään ja vieläpä samana päivänä laskettu aika! Mikä sattuma, ihmeiden aika ei ookkaan ohi! Onkos sulla Blåbär yhtään hajua että voisko mennä yli tai ali la:n? Että jospa vaikka sairaalan kolkoilla käytävillä törmätään... Mie meen huomenna tosiaan sinne polille ja jos ei käynnistetä niin varmasti miekkonen pyrkii tulemaan vasta huhtikuun puolella!

Hihhei,tää piristy niin että lähtee nyt siivoileen!

-N4- +3 +Dumbo rv39+3

Vierailija
17/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs rupee matkimaan :), yritä nyt sä edes synnyttää ;). Ne supparit kun loppuu muutaman kerran niin, se alkaa syödä miestä.. ja vielä kun niitten jäljiltä jää jatkuva kipu, suosittelen siis lämpimästi kerralla synnyttämistä :D.

Vierailija
18/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

....ajattelin kirjoottaa. Parisen tuntia tässä supistellu nyt oikein urakalla ja edellisiin verrattuna oikein kipeitäkin. Jospa nyt pääsis " töihin" . Johan tässä on odotettu ja perjantaina ois käynnistys edessä,mikäli nämä taas loppuvat tähän. Istuminen hieman hankalaa...joten jatkampa kävelyä.....mikäli ei kuulu tänään enää mitään,tiedätte missä olen =).

Eve ja pojan napero 41+3 ( 42+6)

Vierailija
19/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetisti tätä limaa voi valua tuolta alakerrasta? Eikö sen pitäis jossain vaiheessa loppua vai kehittyykö sitä koko ajan lisää??

Vierailija
20/37 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tulossa jälleen kerran valitusviesti, suojautukaa!!

Jos kuitenkin aloittaisi tälläi pehmeesti ja koittaisi keksiä edes muutaman plussan:

+ Kun viimein nukahdin, nukuin tosi hyvin

+ Eilen tehtyä pizzaa on vielä jäljellä ja taidan sitä maistaa palasen

+ Tänään tulee Greyn anatomia =)

Ja sitten siihen valitukseen. Soitin tänään neuvolaan aikaa tälle viikolle, kun ei sitä viime viikolla antanut, kun ajatteli että käynnistetään ilman muuta. No neuvolantäti oli ihan ihmeissään että eikö vauva ole vielä tullut, ja vielä enemmän ihmeissään kuullessaan että eivät ole edes yrittäneet käynnistää. Sappihapot olivat olleet 14, normaaliarvo on 6, eli ihan selvästi kuitenkin koholla ja kysyi sitten että olinko jo siksi kun ne tulokset tulivat maanantaina äippäpolille ehtinyt lähtemään sieltä. Ja kerroin sitten että eiväthän ne edes pyytäneet mua sinne vaan ihan puhelimen välityksellä hoidettiin sekin asia sitten viimein kun sain ne kiinni, ja ne vaan sanoivat että oli vielä turvallisella alueella. Ja sitten se oli vielä enemmän ihmeissään, ja kyseli että liikkuuhan vauva varmasti vielä hyvin (onneksi liikkuu), kun yleensä ei päästetä raskaushepatoosia kärsiviä yli lasketun ajan. Sanoi sitten soittavansa vielä neuvolalääkärille ja kysyvänsä siltä että mitä nyt oikein tehdään, kun silloin viime viikolla se neuvolalääkärikin oli ollut ihan varma että käynnistetään. Sain ajan neuvolaan huomiselle, saas nähdä mitä kertoo mulle sitten. Ihmetyttää kylllä tosi kovasti noitten erittäin ristiriitaiset mielipiteet, kun kerran neuvolasta on kaikki sitä mieltä että pitäis käynnistää, ja sairaalassa puhettakaan siitä. Toki sairaalassa nämä asiat varmasti tietävät, mutta silti.

Viime yö, huoh. Valvoin taas noin 3 tuntia raapien itseäni ennenkun uni vei viimeinkin voiton. Sitten kun viimein nukahdin niin nukuin kyllä onneksi ihan hyvin. Mutta en jaksais enää tätä raapimista, enenenenen. Vauvakin mylläsi yöllä aikas reippaasti ja teki jotain toooosi ikävää, tökki siis jälleen joillain sukkapuikoilla tota alapäätä, kumpa vaan ymmärtäisi tulla sieltä pihalle.

zemmar (jos muistin nimimerkin oikein); Kaikilla ei käsittääkseni tule mitään limoja laisinkaan, kun multa katsottiin viimeksi tilanne, olivat paikat tosi pehmet, vauva ihan alhaalla ja kiinnittynyt, olin sormelle auki ja kohdunkaula lyhentynyt. Ja sen jälkeen kahden päivän päästä meni vasta limatulppa.

sohvi84 40+1