Työttömät eivät halua töihin - Tapahtuma-alalla huutava työvoimapula
Töitä olisi heti tarjolla, ei tarvita alan kokemusta.
Kommentit (231)
Järkkäriksi ei ole mtään asiaa ilman turva-alan koultuksia.
No mene ap töihin vai maksetaanko tuosta trollaamisesta?
Laita linkki niin haetaan porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Tästä kun oli yhdessä lehdessä juttu, niin siinä tapahtuma-alan yrittäjä sanoi, että korona-aikana väkeä lähti pois ja hankki muuta duunia. Ja nämä eivät nyt välttämättä tuosta vain pystyisi palaamaan takaisin hommiin, koska tekninen kehitys alan jutuissa menee niin lujaa vauhtia eteenpäin.
Että semmosta.
Eivätkö halua töihin. No, mut siis kun vaikuttaa siltä, ettei tuonne nyt ihan kylmiltään voi mennäkään!
ÖÖÖÖÖÖÖ!
Työtön ei kelpaa, vaan pitää olla alan huippunimi, joka tulisi töihin 10e tuntipalkalla, määräaikaisella 0-h työsopparilla, joka on myös osa-aikainen, kausityö ja keikkatyö.
Eli työnanataja ei maksa majoitusta, matkakustannuksia, päivystysajan palkkaa silloin kun töitä ei ole. Olet työtön kun keikkoja ei ole.
Harrastuneisuutta täytyy olla eli kaikki vapaa-aika on käytettävä soihen, että opiskelet uusia laitteita ihan ilman palkkaa.
Repsis kopsis heissulivei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuma alalle töihin kahdeksi-kolmeksi päiväksi ja menee tuet koko kuukaudelta. Mieti ap miksi tuollainen "työ" ei houkuttele. Festarityöläisille ei usein makseta edes palkkaa vaan pääsevät ilmaiseksi festareille.
Valetta. Työttömyystuessa on suojaosa palkkatöille, eikä sen ylittyessäkään ansiosidonnainen lopu kuin seinään
Kelan mukaan olet joko töissä tai työtön. Kolmen päivän palkalla ei elä kuukautta ja tuet on katkolla vähintään kuukauden jos käyt päivänkin töissä. Oikeasti työtön jää tappiolle kaikissa lyhyissä muutaman päivän töissä.
Suomessa on minimipalkka 2200e sen alle en tee mitään töitä. On velvollisuus odotella lakossa että palkat nousee ja saadaan perustulo.
Harva työpaikka on niin lähellä että sinne pääsisi fillarilla.
Julkisia ei ole, autoa en viitsi pikkuhomman takia hankkia.
Lähdenpä heti tapahtuma alalle hommiin.
Laitatko osoitteen tulemaan?
En pärjää missään saan joka paikasta potkut
T.Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja palkka on? Ja varmasti on kokopäivätyö ympäri vuoden?
Työttömällä ei ole varaa valita, silloin otetaan vaikka 5 tuntia viikossa työ jossa palkka 2€/h.
Olet väärässä. Olen elävä esimerkki, että on vara valita. Nyt sua harmittaa 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minkälaisia töitä tarkalleen?
Esim. roudari
Eikö olisi jotain parempaa duunia minulle?
Vierailija kirjoitti:
Helteet tulossa ja mulla on matka Puolaan kesäkuussa.
Mä puolestani Italiaan. Ja kun palaan, siitä pari viikkoa, niin kolme viikkoa Euroopassa. Ei jouda kenenkään kiusattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on selkäkipuja, ois liian rankkaa. Oon hoitanut lepäämällä sohvalla ja kipukoukulla. En kyllä pystyis roudaamaan mitään. Saattais fibromyalgiakin pahentua.
Kelpaako sinulle koordinaattorin työ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuma alalle töihin kahdeksi-kolmeksi päiväksi ja menee tuet koko kuukaudelta. Mieti ap miksi tuollainen "työ" ei houkuttele. Festarityöläisille ei usein makseta edes palkkaa vaan pääsevät ilmaiseksi festareille.
Valetta. Työttömyystuessa on suojaosa palkkatöille, eikä sen ylittyessäkään ansiosidonnainen lopu kuin seinään
Kelan mukaan olet joko töissä tai työtön. Kolmen päivän palkalla ei elä kuukautta ja tuet on katkolla vähintään kuukauden jos käyt päivänkin töissä. Oikeasti työtön jää tappiolle kaikissa lyhyissä muutaman päivän töissä.
Tämäpä se. Ei todellakaan kannata tarjoutua muutaman tunnin keikkatyöhön, jossa ensinnäkin matkakulut vievät suuren osan palkasta ja sitten saa odotella työttömyystukia tavallista pidempään.
Itsellä loppui juuri ansiosidonnainen (1200 e netto) ja hain reilu viikko sitten työmarkkinatukea. Käsittelyaika uudessa hakemuksessa on n. 20 päivää. Onneksi sentään minulla on säästöjä ja eläkeläismieheni saa n. tonnin eläkettä kuukaudessa. Yli kuusikymppisenä ja rytmihäiriöistä kärsivänä en kyllä mitään roudarihommia edes ole hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Hyppää nyt jo roskapönttöön ap🥱...
Se oli jo täynnä 😂
Mä tulen vaikka huomenna töihin. Olen työtön kunnes omat työt jatkuvat elokuussa (kausityö, joka vuosi sama). Vähintään 1500€/kk. Työpaikka niin, että pääsen autolla tulemaan eli n. 20km päässä. Työterveys ja vakuutukset kunnossa.
Ota yhteyttä, meitä kiinnostuneita on paljon ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minkälaisia töitä tarkalleen?
Esim. roudari
Onko tämä se Roudari Roope ja Hengari Hertta juttu?
Roudarin hommat on sellaisia että teinit menee tekemään sitä palkatta niin saavat ilmaiset liput. En ole työtön, mutta serkku harrasti tätä paljon ja tekee välillä vieläkin vaikka on jo 50+.
On se kumma kun työttömät eivät hommaa joka ikistä korttia ja joka alan ammattitaitoa heti seuraavana työttömyyspäivänä. Pulaa on mutta eivät viitsi päivässä kouluttautua mihinkään, laiskoja ovat mokomat. Kyllä pitäisi olla heti pätevä järkkäri tai lääkäri ja jos on kokovaatimuksia esim. järkkäriksi niin pitää ymmärtää kasvaa jos on liian pieni.
Mitä töitä? Stripparin töitä? Vai kaljahanan vääntäjän töitä? Säälisin työkavereitani ja pomoani, jos minut noihin hommiin palkattaisiin.
Nainen, 53 v., yhteiskuntatieteiden maisteri, ei työtön