Miksi vain naisille paasataan lastenteosta?
Deittisovellukset on pullollaan nelikymppisiä miehiä jotka vasta miettivät haluavatko lapsia. Moni mies herää vasta 40+ iässä siihen, että perhe voisi ehkä joskus olla kiva. Ei ymmärretä, että myös miehellä hedelmällisyys heikkenee ja lapsettomuuden syyt eivät suinkaan ole aina naisessa, vaan usein ne syyt löytyvät miehestä. Lisäksi mitä vanhempi on sitä vaikeampi on löytää lapsentekoiässä olevaa naista. Miehiä pitäisi yhtälailla valistaa miettimään perheellistymissuunnitelmia ajoissa, ei vasta keski-iän kynnyksellä.
Eri asia on sitten se, että moni mies tai nainen voi tahtomattaan olla nelikymppisenä vielä tilanteessa, että lapsentekoa vasta suunnitellaan. Moni on voinut toivoa lapsia jo pitkään, mutta ei ole ollut mahdollisuutta. Tämä on tietenkin eri tilanne.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Hmm... Mun mielestä tässäkin paasataan asiasta miehille?
Eikä ole ihan ainoa paikka missä tätä keskustelua olen nähnyt. Sinänsä hassua, että miehet ilmoittaa useammin syyksi lapsettomuudelleen kumppanin puutteen kuin naiset.
Mutta silti tää homma pitäisi siis miesten itsekseen hoitaa kuntoon?
Vai yksikseen hoitaa kuntoon. Niinkö täällä sanottiin? Ei, vaan pointti on se että syyllistys osoitetaan naisille, mutta miehet unohdetaan kokonaan. Syntyvyydestä keskusteltaessa on huomioitava sekä naiset että miehet. Kuinka usein miehiltä kysellään milloin hän aikoo hankkia lapsia ja miksei hän ole jo hankkinut lapsia? Tai kuinka usein syntyvyydestä keskusteltaessa puhutaan siitä, että myös miesten hedelmällisyys heikkenee ja lapsettomuuden syyt ovat yhtä usein miehessä kuin naisessa?
Vierailija kirjoitti:
Naiset voivat synnyttää lapsen itsekseenkin.
No onhan se mahdollisuus joo, mutta ei mikään patenttiratkaisu kuitenkaan. Keinohedelmöitys itselliseen äitiyteen voi maksaa kymppitonninkin, ja monet eivät halua olla yksinhuoltajia alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kitetytettynä omasta mielestäni:
Mies ei voi tietää haluaako lapsia, ennen kuin hänellä on nainen joka haluaa niitä miehen kanssa. Mitä mies voisi muuta kirjoittaa esim deittiprofiiliinsa? Ei mies voi lapsia saada ilman naista.
Ymmärrät väärin! Deitti profiilissa ei usein ole vaihtoehtoja asian oikeaan ilmaisuun. Jos minä laitan siihen että mietin vielä niin se ajaa pois ne jotka haluavat lapsia, jos laitan siihen että on lapsia ja haluan lisää lapsia niin kyllä se ajaa monet pois jotka eivät halua lapsia. Minulla kuitenkin on jo neljä lasta ja haluan olla avoin asian suhteen ja kuulostella kuinka nainen haluaa ja olen vielä valmis hankkimaan lisää lapsia. Mies 40v
Sinne profiiliin pystyy kyllä kirjoittamalla avaamaan tuon asian.
Jos haluaa esim tinderissä kirjoittaa hyvän bion ajatuksen kanssa niin voi olla että tuota asiaa joutuu supistamaan aika paljon. Ei sinne kovin pitkää tarinaa kuitenkaan sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kitetytettynä omasta mielestäni:
Mies ei voi tietää haluaako lapsia, ennen kuin hänellä on nainen joka haluaa niitä miehen kanssa. Mitä mies voisi muuta kirjoittaa esim deittiprofiiliinsa? Ei mies voi lapsia saada ilman naista.
Ymmärrät väärin! Deitti profiilissa ei usein ole vaihtoehtoja asian oikeaan ilmaisuun. Jos minä laitan siihen että mietin vielä niin se ajaa pois ne jotka haluavat lapsia, jos laitan siihen että on lapsia ja haluan lisää lapsia niin kyllä se ajaa monet pois jotka eivät halua lapsia. Minulla kuitenkin on jo neljä lasta ja haluan olla avoin asian suhteen ja kuulostella kuinka nainen haluaa ja olen vielä valmis hankkimaan lisää lapsia. Mies 40v
Sinne profiiliin pystyy kyllä kirjoittamalla avaamaan
Kyllä tuon asian saa sinne ilmaistua ihan parilla lauseella, ei vie sen enempää tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska naisten biologinen munakello pärähtää paljon aiemmin kuin miehellä. Kyselet ihan hölmöjä, ihan luonnollisesta ilmiöstä on kyse.
Passaajat haluavat että naiset eivät tee elämänsä virhettä ja jää lapsettomaksi. Ota se positiivisesti.
Lapsettomaksi jää myös moni mies joka mietiskelee asiaa liian pitkään. Mistä nämä miehet luulevat löytävänsä lapselle äidin jos lykkäävät asiaa keski-iän korville? Ei ole spermakaan enää mitään priimatavaraa silloin.
Vierailija kirjoitti:
Hauska ilmiö kyllä. Ollaan miehen kanssa veloja, ja miehelle ei ikinä kukaan ole asiasta sanonut mitään. Minua painostavat äiti, anoppi, veli, ystäväni ja pari työkaveriakin.
Minulle on vain kaksi miestä kertonut, että häntä painostetaan ulkopuolisten taholta hankkimaan lapsia (toinen antoi periksi oman äitinsä lapsenlapsirenkutuksen mieliksi, toinen ei) ja molemmat olivat italialaisia.
Tämä ongelma koskee lähinnä urakeskeisiä ihmisiä.
No naisethan syntyvyyttä kontrolloivat. Naisen keho, naisen vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm... Mun mielestä tässäkin paasataan asiasta miehille?
Eikä ole ihan ainoa paikka missä tätä keskustelua olen nähnyt. Sinänsä hassua, että miehet ilmoittaa useammin syyksi lapsettomuudelleen kumppanin puutteen kuin naiset.
Mutta silti tää homma pitäisi siis miesten itsekseen hoitaa kuntoon?
Vai yksikseen hoitaa kuntoon. Niinkö täällä sanottiin? Ei, vaan pointti on se että syyllistys osoitetaan naisille, mutta miehet unohdetaan kokonaan. Syntyvyydestä keskusteltaessa on huomioitava sekä naiset että miehet. Kuinka usein miehiltä kysellään milloin hän aikoo hankkia lapsia ja miksei hän ole jo hankkinut lapsia? Tai kuinka usein syntyvyydestä keskusteltaessa puhutaan siitä, että myös miesten hedelmällisyys heikkenee ja lapsettomuuden syyt ovat yhtä usein miehessä kuin naisessa?
Kyse on enemmän kyllä asenteista ja tahtotilan puutteesta kuin heikentyneestä hedelmällisyydestä.
Mut ku mä haluun vaan rellestää voimaantuneena viiskymppiseksi asti!
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Ja sitä syyllistävää keskusteluakin ylläpitävät lähinnä naiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei nainenkaan voi omin päin alkaa yrittää lasta, jos kumppani on vielä 35-vuotiaana lapsisuunnitelmista sitä mieltä, että joojoo mutta ei vielä, ehkä sitten parin vuoden päästä (mutta älä nyt kuitenkaan jätä mua, sanoinhan että kyllä me sitten joskus...).
No eikö se paasaaminen menisi vähän hukkaan esimerkiksi 30-40 vuotiaalle peräkammarinpojalle, joka ei ole päässyt pitämään naista edes kädestä kiinni?
Asun toisella puolella Suomea sukuuni nähden, veljeni asuu toisessa maassa. Kun lähipiiri, entiset naapurit ja äidin ystävät kyselevät minun kuulumisia äidiltäni, he kysyvät aina onko minulla miestä ja lapsia. Veljästäni kysytään vaan, että miten hänellä menee siellä ulkomailla. Ei ikinä, että onko sillä naista ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nainenkaan voi omin päin alkaa yrittää lasta, jos kumppani on vielä 35-vuotiaana lapsisuunnitelmista sitä mieltä, että joojoo mutta ei vielä, ehkä sitten parin vuoden päästä (mutta älä nyt kuitenkaan jätä mua, sanoinhan että kyllä me sitten joskus...).
Tarkalleen ottaen nainen voi hankkia lapsen yksin ilman mitään miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska liian monet miehet ja osa naisistakin yhä ajattelee, että lapset ovat vain naisen tuotoksia ja naisen vastuulla.
Näin ajattelee myös vanha mies kun ei enää heikkolaatuisilla sukusoluillaan edes kykenisi huonolaatuisesta lapsestaan huolehtimaan. Hän myös itse etsii omaishoitajaa itselleen.
1. Heikkolaatuinen sperma tarkoittaa sitä, että mottipäitä per millilitra on vähän, ei sitä, että ne olisivat jotenkin huonompia.
2. "Heikkolaatuisilla" tai minkään muunkaan -laisilla sukusoluilla ei huolehdita yhtään mistään.
3. Miehellä on aina pillu mielessä, ei omaishoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisten biologinen munakello pärähtää paljon aiemmin kuin miehellä. Kyselet ihan hölmöjä, ihan luonnollisesta ilmiöstä on kyse.
Passaajat haluavat että naiset eivät tee elämänsä virhettä ja jää lapsettomaksi. Ota se positiivisesti.
Mutta jos miehet haluavat alkaa harkita asettumista ja lapsia vasta 40-50v iässä niin keiden kanssa niiden synnytysikäisten naisten tulisi perhettä perustaa?
4-kymppisten miesten. Näillä on talous ja muut asiat kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se mahdollisuus joo, mutta ei mikään patenttiratkaisu kuitenkaan. Keinohedelmöitys itselliseen äitiyteen voi maksaa kymppitonninkin, ja monet eivät halua olla yksinhuoltajia alusta asti.
No miksei sitten hanki perhettä toisen naisen kanssa? Sitähän te meille naisettomuutta valitteleville miehillekkin aina tarjoatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkalleen ottaen nainen voi hankkia lapsen yksin ilman mitään miestä.
Jostain ne sukusolut vaan ilmestyvät. Ei kuitenkaan mieheltä? Ihmisen kloonaaminen olisi myös mahdollista, mutta tietääkseni kiellettyä.
Mikäli mies ei niitä sukusoluja louvuttaisi, niin ei niitä klinikalta saisi. Tietysti sitä miestä ei näy eikä kuulu joten voi leikkiä ettei sitä ole olemassakaan.