Miksi vain naisille paasataan lastenteosta?
Deittisovellukset on pullollaan nelikymppisiä miehiä jotka vasta miettivät haluavatko lapsia. Moni mies herää vasta 40+ iässä siihen, että perhe voisi ehkä joskus olla kiva. Ei ymmärretä, että myös miehellä hedelmällisyys heikkenee ja lapsettomuuden syyt eivät suinkaan ole aina naisessa, vaan usein ne syyt löytyvät miehestä. Lisäksi mitä vanhempi on sitä vaikeampi on löytää lapsentekoiässä olevaa naista. Miehiä pitäisi yhtälailla valistaa miettimään perheellistymissuunnitelmia ajoissa, ei vasta keski-iän kynnyksellä.
Eri asia on sitten se, että moni mies tai nainen voi tahtomattaan olla nelikymppisenä vielä tilanteessa, että lapsentekoa vasta suunnitellaan. Moni on voinut toivoa lapsia jo pitkään, mutta ei ole ollut mahdollisuutta. Tämä on tietenkin eri tilanne.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikista ihmisistä vain ole vanhemmiksi. Silloin on ihan hyvä, että lapset jätetään tekemättä. Evoluutio hoitaa.
Itse tunnen muutaman vanhanpojan ja en pysty kuvittelemaan, että he huolehtisivat hetkeäkään yhdestäkään lapsesta. Ovat tottuneet siihen, että elämä pyörii oman navan ympärillä. Eivät osaa siivota, eivätkä laittaa ruokaa. Kaikessa ajattelevat vain itseään ja heiltä puuttuu täysin toisen ihmisen asemaan asettuminen ja tunnetaidot. Eivät he antaisi lapselle ruokaa tai vaihtaisi vaippaa, koska siinä sotkuu kädet. Eivät he hankkisi lapselle vaatteita, koska siihen kuluu rahaa. Lapsen kasvatus olisi heille huutamista ja hakkaamista. Itse ajattelen niin, että ehkä kaikkien ei ole tarkoitus lisääntyä.
Se on täysin ok olla haluamatta lapsia. Mutta jos lapsia haluaa, niin asian eteen kannattaisi tehdä jotain ennen keski-ikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ehkä hedelmällisyys heikkenee vanhemmiten mutta naisilla se loppuu kokonaan,siinä on se syy.
Kenen kanssa nämä keski-ikäiset miehet luulevat niitä lapsia tekevänsä?
No aika monelle se totuus valkenee kyllä kun naisseuraa etsivät. Livenä tai online. Eivät kenenkään kanssa. Joten ei tarvitse luulla mitään.
"Ok. Itsellä ainakin vähän särähti korvaan kun joku sanoi, että tämä sperman luovutus näkökulma olisi jotenkin "todella väärä" Mitä väärää siinä on?"
Siinö tiivistyy koko syntyvyyden ongelmien ydin, eli mies haluaa roiskia geneettistä materiaa ympäriinsä ottamatta vastuuta sen tuotoksista, koska se on ajatuksena kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikista ihmisistä vain ole vanhemmiksi. Silloin on ihan hyvä, että lapset jätetään tekemättä. Evoluutio hoitaa.
Itse tunnen muutaman vanhanpojan ja en pysty kuvittelemaan, että he huolehtisivat hetkeäkään yhdestäkään lapsesta. Ovat tottuneet siihen, että elämä pyörii oman navan ympärillä. Eivät osaa siivota, eivätkä laittaa ruokaa. Kaikessa ajattelevat vain itseään ja heiltä puuttuu täysin toisen ihmisen asemaan asettuminen ja tunnetaidot. Eivät he antaisi lapselle ruokaa tai vaihtaisi vaippaa, koska siinä sotkuu kädet. Eivät he hankkisi lapselle vaatteita, koska siihen kuluu rahaa. Lapsen kasvatus olisi heille huutamista ja hakkaamista. Itse ajattelen niin, että ehkä kaikkien ei ole tarkoitus lisääntyä.
Se on täysin ok olla haluamatta lapsia. Mutta jos lapsia haluaa, niin asian eteen kannattaisi tehdä jotain ennen keski-ikää.
Ei tunnekylmän vanhanpojan kannata. Hän tekee ihmiskunnalle palveluksen, kun jättää lisääntymättä.
Naisilla jotekin korostuu terveysasioissa se lisäämtymiskyky. Jos on hormoneissa häikkää, heti lääkäri varmistaa että oliko lapsentekohaaveita. Jotkin lääkitykset on sellaisia, ettei ne sovi raskaana oleville ja taas täytyy selvittää, että onko lapsihaaveita. Röntgentutkimuksia vartenkin täytyy selvittää, onko raskaana. Minulta kysyttiin ekan kerran tätä 12 vuotiaana, kun jouduin röntgeniin (!). Ylipäätään raskaus vaikuttaa, miten mitäkin sairautta tai vaivaa hoidetaan. Miehillä ei vastaavaa taida olla kuin vasta jossain syöpähoidoissa. Miehet ei (valitettavasti) ole hirveästi poissa töistä lasten takia, joten työnantajat ei ehkä utele perheestä niin herkästi kuin naisilla, vaikka laitontahan se toki on. Minua henk.koht ihmetyttää AINA kun joku kysyy lapsihaaveista. Asia on minulle (27v naiselle) aivan täysin vieras, kaukainen asia. Ihan kuin minulta 12 vuotiaana kysyttiin, että olenko raskaana, tuntuu tuo kysymys edelleen todella kummalliselta ja absurdilta jopa. Odotan sitä päivää, kun sukujuhlilla joku kysyy veljeltäni että joko olet jonkun naisen laittanut paksuksi. Ei varmaan kysytä. Mutta naiselta kysytään takuulla tietyn iän kohdalla, milloin niitä lapsia alkaa tulemaan. Huoh.
Syynä lapsettomuuteen iäkkäämmillä on munasolun ikääntyminen tai miehen siittiöiden vähyys. Lapsettomuus voi johtua niin miehestä kuin naisestakin. 25 % tapauksista lapsettomuus johtuu naisesta ja 25 % miehestä.
Yllä oleva on Ovumian sivuilta.
Voin kyllä miehenä sanoa että edelleen naiset tykätkää niistä miehistä ja ottakaa selvää haluaako mies niitä lapsia vai ei ja kaikki muutkin asiat. Olen 40v mies ja minulla on 4 lasta, mietin vielä haluanko lisää, se riippuu kumppanista, jos nainen haluaa, olen siihen valmis ja täysillä mukana, jos ei halua niin minulla on jo neljä, jotka riittävät. Ei esim tinderissä ole vaihtoehtoa tälläisen ilmaisuun. On vain. Miettii vielä, on lapsia haluaa lisää, ei halua lapsia, ei ole lapsia ei halua lapsia. Jos on niin tyhmä itse ettei halua keneenkään tutustua ottaakseen selvää, niin saa olla yksinään.
Vierailija kirjoitti:
"Ok. Itsellä ainakin vähän särähti korvaan kun joku sanoi, että tämä sperman luovutus näkökulma olisi jotenkin "todella väärä" Mitä väärää siinä on?"
Siinö tiivistyy koko syntyvyyden ongelmien ydin, eli mies haluaa roiskia geneettistä materiaa ympäriinsä ottamatta vastuuta sen tuotoksista, koska se on ajatuksena kiva.
No tämä tapahan on vallan mainio juuri sellaiselle miehelle joka ei halua vastuuta kantaa? Tosin heillä on usein vientiä ihan luomusarallakin enemmän mitä tylsemmillä tyypeillä. Jotka velvollisuuden tunteesta tai ihan luonnostaan nauttisivat vastuun kannosta. Heille ei välttämättä ole tarjolla siihen tilaisuutta.
Kitetytettynä omasta mielestäni:
Mies ei voi tietää haluaako lapsia, ennen kuin hänellä on nainen joka haluaa niitä miehen kanssa. Mitä mies voisi muuta kirjoittaa esim deittiprofiiliinsa? Ei mies voi lapsia saada ilman naista.
Vierailija kirjoitti:
Voin kyllä miehenä sanoa että edelleen naiset tykätkää niistä miehistä ja ottakaa selvää haluaako mies niitä lapsia vai ei ja kaikki muutkin asiat. Olen 40v mies ja minulla on 4 lasta, mietin vielä haluanko lisää, se riippuu kumppanista, jos nainen haluaa, olen siihen valmis ja täysillä mukana, jos ei halua niin minulla on jo neljä, jotka riittävät. Ei esim tinderissä ole vaihtoehtoa tälläisen ilmaisuun. On vain. Miettii vielä, on lapsia haluaa lisää, ei halua lapsia, ei ole lapsia ei halua lapsia. Jos on niin tyhmä itse ettei halua keneenkään tutustua ottaakseen selvää, niin saa olla yksinään.
Hyvin avattu. Monella varmaan sama tilanne
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voi tietää haluaako lapsia, ennen kuin hänellä on nainen joka haluaa niitä miehen kanssa. Mitä mies voisi muuta kirjoittaa esim deittiprofiiliinsa? Ei mies voi lapsia saada ilman naista.
Tottakai mies voi tietää, haluaako lapsia. Mitä nyt taas. Paljon on sinkkumiehiä, jotka haluaisivat olla isiä. Pelottavaa, jos joillain miehillä ei ole mielipidettä tai toiveita elämälleen, ennen kuin nainen sen heille antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisten biologinen munakello pärähtää paljon aiemmin kuin miehellä. Kyselet ihan hölmöjä, ihan luonnollisesta ilmiöstä on kyse.
Passaajat haluavat että naiset eivät tee elämänsä virhettä ja jää lapsettomaksi. Ota se positiivisesti.
Mutta jos miehet haluavat alkaa harkita asettumista ja lapsia vasta 40-50v iässä niin keiden kanssa niiden synnytysikäisten naisten tulisi perhettä perustaa?
No niiden jotka haluavat perustaa perheen, eli 40-50.
Nuoret naiset eivät halua vanhaa miestä lastensa isäksi muuta kuin erittäin harvoissa tapauksissa.
Ja tämä on hyvä asia. Miesten siittiöiden perimä on heikentynyt siinä vaiheessa. Samalla tavalla heillä kumuloituu solunjakautumisessa mutaatiot (muutokset). Ja se keski-ikäisen ottanut parikymppinen "pääsee" sitten miehensä omaishoitajaksikin keski-ikäisenä, kun on saanut hoidettua vasta lapset aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisten biologinen munakello pärähtää paljon aiemmin kuin miehellä. Kyselet ihan hölmöjä, ihan luonnollisesta ilmiöstä on kyse.
Passaajat haluavat että naiset eivät tee elämänsä virhettä ja jää lapsettomaksi. Ota se positiivisesti.
Mutta jos miehet haluavat alkaa harkita asettumista ja lapsia vasta 40-50v iässä niin keiden kanssa niiden synnytysikäisten naisten tulisi perhettä perustaa?
No niiden jotka haluavat perustaa perheen, eli 40-50.
Tämä juuri on se ongelma, josta ei puhuta halaistua sanaa. Realistisesti ajatellen parikymppisille naisille pitäisi toitottaa, että etsi tuplasti itsesi ikäinen mies, jonka kanssa sinulla ei ole luultavasti mitään yhteistä ja joka kuukahtaa pois reilusti ennen eläkeikääsi. Kuulostaisi mielipuoliselta, mutra näinhän se on, jos kolmekymppinen mies pitää vielä itseään jonain nuorena hulivilinä. Oikeasti elämme ihan puberteettiyhteiskunnassa, jossa teini-ikä jatkuu keski-ikään. Jotain maksutonta ehkäisyä tarjotaan nuorille, joka sinänsä on hyvä, mutta 25-vuotiaskin lasketaan "nuoreksi", mikä on sulaa hulluutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai mies voi tietää, haluaako lapsia. Mitä nyt taas. Paljon on sinkkumiehiä, jotka haluaisivat olla isiä. Pelottavaa, jos joillain miehillä ei ole mielipidettä tai toiveita elämälleen, ennen kuin nainen sen heille antaa.
Ei nainen niitä mielipiteitä anna. Mutta lähtökohta on, että jos miehellä ei ole naista. Niin hänellä ei ole lapsiakaan. Joten tarvitaan nainen jonka KANSSA mies tuntee haluavansa lapsia, ja nainen niitä alkaa myös miehen kanssa tehdä. Harva mies haaveilee pelkistä lapsista. Lähinnä perheestä taitavat haaveilla.
Jos sellaista naista ei ole eikä löydy, niin ainoa keino miehen saada biologisia lapsia on luovuttaa sukusolujaan.
Oman kokemukseni mukaan miehet on aika helppoja puhua lasten tekoon. Varsinkin 30v+
Jos siis ensin olette osoittaneet, että haluatte perheen, ja sille ukolle ei ole jäämässä pelkkä siementäjän ja lompakon rooli vauvakuumeen laskettua. Eli näyttöjä tasapainoisena kumppanina olosta löytyy edes jonkin verran?
Edes niitä naisia ei kiinnosta, mitä miehet lapsen teosta ajattelevat.
Pelottavan moni mies tuntuu elävän harhassa, että he voivat venyttää perheen perustamista huoletta. Heiltä unohtuu se, että aniharva nuorempi nainen haluaa alkaa tehdä lapsia keski-ikäisen miehen kanssa. Pariutuminen tapahtuu yleensä omaa ikää lähellä olevien kesken. Lisäksi lapsettomuuden syyt ovat yhtä usein miehessä kuin naisessa. Syynäys on vaan totuttu kohdistamaan naisiin. Siittiöiden laatu heikkenee myös.
Sitten on tämä Niinistö-harha. Eli koska Niinistö sai lapsen seitsemänkymppisenä on se mahdollista minullekin. On kuitenkin vähän eri asia olla joku Matti Seinäjoelta kuin Sauli Niinistö. Nuo tapaukset ovat muutenkin niin harvinaisia, että on itsepetosta nojata niihin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät väärin! Deitti profiilissa ei usein ole vaihtoehtoja asian oikeaan ilmaisuun. Jos minä laitan siihen että mietin vielä niin se ajaa pois ne jotka haluavat lapsia, jos laitan siihen että on lapsia ja haluan lisää lapsia niin kyllä se ajaa monet pois jotka eivät halua lapsia. Minulla kuitenkin on jo neljä lasta ja haluan olla avoin asian suhteen ja kuulostella kuinka nainen haluaa ja olen vielä valmis hankkimaan lisää lapsia. Mies 40v
Istuminen on tehnyt nykymiehistä vähäsiittiöisiä.
"En minä sitä mahdottomaksi väittänytkään, vaan harvinaiseksi."
Ok. Itsellä ainakin vähän särähti korvaan kun joku sanoi, että tämä sperman luovutus näkökulma olisi jotenkin "todella väärä" Mitä väärää siinä on?