Miksi vain naisille paasataan lastenteosta?
Deittisovellukset on pullollaan nelikymppisiä miehiä jotka vasta miettivät haluavatko lapsia. Moni mies herää vasta 40+ iässä siihen, että perhe voisi ehkä joskus olla kiva. Ei ymmärretä, että myös miehellä hedelmällisyys heikkenee ja lapsettomuuden syyt eivät suinkaan ole aina naisessa, vaan usein ne syyt löytyvät miehestä. Lisäksi mitä vanhempi on sitä vaikeampi on löytää lapsentekoiässä olevaa naista. Miehiä pitäisi yhtälailla valistaa miettimään perheellistymissuunnitelmia ajoissa, ei vasta keski-iän kynnyksellä.
Eri asia on sitten se, että moni mies tai nainen voi tahtomattaan olla nelikymppisenä vielä tilanteessa, että lapsentekoa vasta suunnitellaan. Moni on voinut toivoa lapsia jo pitkään, mutta ei ole ollut mahdollisuutta. Tämä on tietenkin eri tilanne.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kitetytettynä omasta mielestäni:
Mies ei voi tietää haluaako lapsia, ennen kuin hänellä on nainen joka haluaa niitä miehen kanssa. Mitä mies voisi muuta kirjoittaa esim deittiprofiiliinsa? Ei mies voi lapsia saada ilman naista.
Ymmärrät väärin! Deitti profiilissa ei usein ole vaihtoehtoja asian oikeaan ilmaisuun. Jos minä laitan siihen että mietin vielä niin se ajaa pois ne jotka haluavat lapsia, jos laitan siihen että on lapsia ja haluan lisää lapsia niin kyllä se ajaa monet pois jotka eivät halua lapsia. Minulla kuitenkin on jo neljä lasta ja haluan olla avoin asian suhteen ja kuulostella kuinka nainen haluaa ja olen vielä valmis hankkimaan lisää lapsia. Mies 40v
En tiedä ymmärsinkö väärin? Voi toki olla
Tarkoitin kuitenkin juuri tuota, että mies voi olla halukas/ kykenevä moneen vaihtoehtoon, jos kumppanilla on sama tavoite. Mutta jos nainen ei ota mieheen kontaktia / tai torjuu miehen kontaktin jonkin kompleksisesti ilmaistun lapsiasian takia, ei asiasta synny edes keskustelua. Vaikka olisi kyse tuosta että treffipalvelussa ei ole "oikeaa" vaihtoehtoa.
Joten ei synny lapsiakaan jos joku niitä vielä olisi halunnut. Eikä synny parisuhdettakkaan jos joku jo lapset tehnyt, tai lapsettomana onnellinen ei ota kontaktia tuon avoimeksi jättämisen takia.
Kun ketju alkoi ärsyynnyksestä +40v miehiä kohtaan jotka eivät ilmaise kantaansa lapsiin. Ymmärrän mitä ryhmää haetaan. Mutta ei sen takia kannata heittää lasta pesuveden mukana pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan miehet on aika helppoja puhua lasten tekoon. Varsinkin 30v+
Jos siis ensin olette osoittaneet, että haluatte perheen, ja sille ukolle ei ole jäämässä pelkkä siementäjän ja lompakon rooli vauvakuumeen laskettua. Eli näyttöjä tasapainoisena kumppanina olosta löytyy edes jonkin verran?
Minulla ei ole mitään motivaatiota "puhua" ketään lasten tekoon. Haluan lapsia vain sellaisen miehen kanssa joka itse haluaa niitä. Meillä on täysin eri maailmankuva ja arvot jos pitää kolmikymppistä ukkoa vielä "puhua".
Äh. En tiedä ymmärrätkö tahallaan väärin. Mutta puhuminen tarkoittaa lähinnä juuri sitä, että kerrot vähän itsestäsi ja arvoistasi, ja miten homma on ajateltu toteuttaa. Aika moni mies on valmis ryhtymään isäksi, jos kokee että hänellä on arvostava ja tukeva kumppani.
Monelle Miehelle kysymys on edelleen aika vanhanaikaisesti siitä, että tulee tunne että nyt pitäisi olla ne elättäjän raamit kunnossa. Moni nainen hämmästyy kuinka vahvassa vielä miehillä on se ajatus, että perhe pitää miehen elättää. Ja jos ei siihen kykene, niin ei siihen kannata ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
Syynä lapsettomuuteen iäkkäämmillä on munasolun ikääntyminen tai miehen siittiöiden vähyys. Lapsettomuus voi johtua niin miehestä kuin naisestakin. 25 % tapauksista lapsettomuus johtuu naisesta ja 25 % miehestä.
Yllä oleva on Ovumian sivuilta.
Tämä. Miksei tästä puhuta enemmän vaan aina tuntuu olevan oletus, että syy löytyy naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voi tietää haluaako lapsia, ennen kuin hänellä on nainen joka haluaa niitä miehen kanssa. Mitä mies voisi muuta kirjoittaa esim deittiprofiiliinsa? Ei mies voi lapsia saada ilman naista.
Ymmärrät väärin! Deitti profiilissa ei usein ole vaihtoehtoja asian oikeaan ilmaisuun. Jos minä laitan siihen että mietin vielä niin se ajaa pois ne jotka haluavat lapsia, jos laitan siihen että on lapsia ja haluan lisää lapsia niin kyllä se ajaa monet pois jotka eivät halua lapsia. Minulla kuitenkin on jo neljä lasta ja haluan olla avoin asian suhteen ja kuulostella kuinka nainen haluaa ja olen vielä valmis hankkimaan lisää lapsia. Mies 40v
Sinne profiiliin pystyy kyllä kirjoittamalla avaamaan tuon asian.
Vierailija kirjoitti:
Miehen näkökulma:
Sperman luovuttaminen sairaaloille tai hedelmöityshoitoja tuo monia etuja sinulle. Ensinnäkin, se tarjoaa mahdollisuuden auttaa lapsettomia pareja, joille lasten saaminen ei ole luonnollisesti mahdollista. Tällainen teko voi olla äärimmäisen merkityksellinen ja tuoda iloa ja toivoa niille, jotka kamppailevat hedelmättömyyden kanssa.
Luovutuksella on myös tärkeä rooli lääketieteessä. Sperman avulla voidaan edistää tieteellistä tutkimusta ja kehittää uusia hedelmöityshoitoja, mikä auttaa tulevaisuuden potilaita. Tämä tekee sperman luovuttamisesta arvokkaan panoksen terveydenhuollon kehitykselle.
Sinulle itsellesi luovuttaminen tarjoaa myös henkilökohtaisia hyötyjä. Luovuttajalle tehdään perusteellisia terveystestejä, joihin sisältyy tutkimuksia sekä tarttuvien tautien että perinnöllisten sairauksien osalta. Tämä voi antaa SINULLE tärkeää tietoa omasta terveydentilasta, jota hän ei ehkä muu
Kävin luovuttamassa 2013. Tiedustelun jälkeen siitä tuliko jälkeläisiä kuulemma tuli. Saa nähdä ottavatko yhteyttä joskus 2020 seutuun. Odotan jo kovasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen näkökulma:
Sperman luovuttaminen sairaaloille tai hedelmöityshoitoja tuo monia etuja sinulle. Ensinnäkin, se tarjoaa mahdollisuuden auttaa lapsettomia pareja, joille lasten saaminen ei ole luonnollisesti mahdollista. Tällainen teko voi olla äärimmäisen merkityksellinen ja tuoda iloa ja toivoa niille, jotka kamppailevat hedelmättömyyden kanssa.
Luovutuksella on myös tärkeä rooli lääketieteessä. Sperman avulla voidaan edistää tieteellistä tutkimusta ja kehittää uusia hedelmöity
En tiedä, en ole sanonut mitään sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Voin kyllä miehenä sanoa että edelleen naiset tykätkää niistä miehistä ja ottakaa selvää haluaako mies niitä lapsia vai ei ja kaikki muutkin asiat. Olen 40v mies ja minulla on 4 lasta, mietin vielä haluanko lisää, se riippuu kumppanista, jos nainen haluaa, olen siihen valmis ja täysillä mukana, jos ei halua niin minulla on jo neljä, jotka riittävät. Ei esim tinderissä ole vaihtoehtoa tälläisen ilmaisuun. On vain. Miettii vielä, on lapsia haluaa lisää, ei halua lapsia, ei ole lapsia ei halua lapsia. Jos on niin tyhmä itse ettei halua keneenkään tutustua ottaakseen selvää, niin saa olla yksinään.
Onhan siellä vaihtoehto asian ilmaisuun. Sinne pystyy ihan vapaamuotoisesti kirjoittamaan itsestään ja omista toiveistaan, ei ole mikään pakko olla niiden valmiiden vaihtoehtojen varassa vaan tekstiin voi kyllä tarkentaa tilannettaan. Mikä tässä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kyllä miehenä sanoa että edelleen naiset tykätkää niistä miehistä ja ottakaa selvää haluaako mies niitä lapsia vai ei ja kaikki muutkin asiat. Olen 40v mies ja minulla on 4 lasta, mietin vielä haluanko lisää, se riippuu kumppanista, jos nainen haluaa, olen siihen valmis ja täysillä mukana, jos ei halua niin minulla on jo neljä, jotka riittävät. Ei esim tinderissä ole vaihtoehtoa tälläisen ilmaisuun. On vain. Miettii vielä, on lapsia haluaa lisää, ei halua lapsia, ei ole lapsia ei halua lapsia. Jos on niin tyhmä itse ettei halua keneenkään tutustua ottaakseen selvää, niin saa olla yksinään.
Onhan siellä vaihtoehto asian ilmaisuun. Sinne pystyy ihan vapaamuotoisesti kirjoittamaan itsestään ja omista toiveistaan, ei ole mikään pakko olla niiden valmiiden vaihtoehtojen varassa vaan tekstiin voi kyllä tarkentaa tilannettaan. Mikä tässä on ongelma?
Moni lukee pelkän otsikon? Eikö tossa juuri kannustettu naisia tykkäämään ja ottamaan selvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä vaihtoehto asian ilmaisuun. Sinne pystyy ihan vapaamuotoisesti kirjoittamaan itsestään ja omista toiveistaan, ei ole mikään pakko olla niiden valmiiden vaihtoehtojen varassa vaan tekstiin voi kyllä tarkentaa tilanne
Miksei asiaa voi kirjoittaa sinne profiiliin, niin siellä se on saman tien näkyvissä ja kaikki osapuolet säästyvät todennäköisemmin turhalta vaivalta ja tykkäykset kohdentuvat oikein?
Todella hyvä kysymys. Naiset eivät tule yksinään raskaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvä kysymys. Naiset eivät tule yksinään raskaiksi.
Itsellinen äitiys on lisääntymään päin, eikä ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne profiiliin pystyy kyllä kirjoittamalla avaamaan tuon asian.
Mitäs pitää kirjottaa että saa naiset innostuu seksi harrastamisesta ilman mitään tarkoitusta tehdä yhdessä muuta. Jos laittaa "etsin seksiseuraa" ei saa yhtään mätsiä ja jos laittaa että "etsin pitkää suhdetta" saattaa saada mätsin muttei seksiä.
M40
Vierailija kirjoitti:
Olet kehitysvammainen.
Toisekseen, ihan sama asia se on naisenkin kohdalla. Ei nainen voi lapsia saada ilman miestä.
Hmm... Mun mielestä tässäkin paasataan asiasta miehille?
Eikä ole ihan ainoa paikka missä tätä keskustelua olen nähnyt. Sinänsä hassua, että miehet ilmoittaa useammin syyksi lapsettomuudelleen kumppanin puutteen kuin naiset.
Mutta silti tää homma pitäisi siis miesten itsekseen hoitaa kuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kehitysvammainen.
Toisekseen, ihan sama asia se on naisenkin kohdalla. Ei nainen voi lapsia saada ilman miestä.
Sukusoluja on halukkaille ja maksukykyisille riittävästi tarjolla. Eli onnistuu halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
"Ok. Itsellä ainakin vähän särähti korvaan kun joku sanoi, että tämä sperman luovutus näkökulma olisi jotenkin "todella väärä" Mitä väärää siinä on?"
Siinö tiivistyy koko syntyvyyden ongelmien ydin, eli mies haluaa roiskia geneettistä materiaa ympäriinsä ottamatta vastuuta sen tuotoksista, koska se on ajatuksena kiva.
Näköjään niitä naisia silti riittää niille roiskijoille. Miksiköhän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikista ihmisistä vain ole vanhemmiksi. Silloin on ihan hyvä, että lapset jätetään tekemättä. Evoluutio hoitaa.
Itse tunnen muutaman vanhanpojan ja en pysty kuvittelemaan, että he huolehtisivat hetkeäkään yhdestäkään lapsesta. Ovat tottuneet siihen, että elämä pyörii oman navan ympärillä. Eivät osaa siivota, eivätkä laittaa ruokaa. Kaikessa ajattelevat vain itseään ja heiltä puuttuu täysin toisen ihmisen asemaan asettuminen ja tunnetaidot. Eivät he antaisi lapselle ruokaa tai vaihtaisi vaippaa, koska siinä sotkuu kädet. Eivät he hankkisi lapselle vaatteita, koska siihen kuluu rahaa. Lapsen kasvatus olisi heille huutamista ja hakkaamista. Itse ajattelen niin, että ehkä kaikkien ei ole tarkoitus lisääntyä.
Se on täysin ok olla haluamatta lapsia. Mutta jos lapsia haluaa, niin asian eteen kannattaisi tehdä jotain ennen keski-ikää.
Ei tunnekylmän vanhanpojan kannata. Hän tekee ihmiskunnalle palveluksen, kun jättää lisääntymättä.
Minua ihmetyttää, kuinka tuollaisia viestejä edes kehtaa kirjoittaa, saati julkaista. Tosin anonyymillä palstalla mikään ei ole väärin. Eikö se niin mene?
Mitäs pitää kirjottaa että saa naiset innostuu seksi harrastamisesta ilman mitään tarkoitusta tehdä yhdessä muuta. Jos laittaa "etsin seksiseuraa" ei saa yhtään mätsiä ja jos laittaa että "etsin pitkää suhdetta" saattaa saada mätsin muttei seksiä.
M40
Sinä olet sitten väärässä paikassa. Etsi sellainen, jossa haetaan vain seksiseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ehkä hedelmällisyys heikkenee vanhemmiten mutta naisilla se loppuu kokonaan,siinä on se syy.
Kenen kanssa nämä keski-ikäiset miehet luulevat niitä lapsia tekevänsä?
No aika monelle se totuus valkenee kyllä kun naisseuraa etsivät. Livenä tai online. Eivät kenenkään kanssa. Joten ei tarvitse luulla mitään.
Niin. Kieltämättä siinä kun parisenkymmentä vuotta etsiskelee tuloksetta kumppania perheen perustamista varten, niin hitaampikin mies ymmärtää että eihän tästä mitään tule. Mutta se on Elämää.
Niissä mestoissa joissa miehet oikeasti päättää lasten teosta asiat on monin verroin enemmän perseestä. Joten ei tässä oikeen valittaakkaan voi. Hoitaa ne asiat joita voi muuttaa, ja hyväksyy ne joita ei voi.
Minulla ei ole mitään motivaatiota "puhua" ketään lasten tekoon. Haluan lapsia vain sellaisen miehen kanssa joka itse haluaa niitä. Meillä on täysin eri maailmankuva ja arvot jos pitää kolmikymppistä ukkoa vielä "puhua".