Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi tyhmyyteni, mutta olen useaan otteeseen

Vierailija
20.03.2007 |

ihmetellyt miksi tällä palstalla lähihoitajan ammatti on joku vitsin aihe? Mitä alempiarvoista tuossa ammatissa on? Enemmän minua hävettäisi tunnustaa olevani joku hyödytön strippari.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

, (53)

Vierailija
2/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono itsetuntoa ja ovat kyllästyneet omiin työtehtäviinsä. Saavat siitä sitten nääs sitä oman arvon tuntoa eli egoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävät lähihoitajien tekevän työtä, joka oikeasti on tärkeää. Turkulainen lähihoitaja ja ylpeä molemmista.

Vierailija
4/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat saavat saman ryöpytyksen niskaansa, samoin lääkärit, jotka eivät kuulemma tiedä lääketieteestä senkään vertaa kuin maallikkopotilaat. -maisteri

Vierailija
5/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska palkka kyllä.

Vierailija
6/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lähihoitajakouluun pääsee kuka tahansa ja yleensä sinne menevät ne, joilla ei ole mahdollisuuksia muualle. Paremmin pärjäävät hoitoalalle haluavat hakeutuvat ylemmille koulutusasteille suoraan. Toisin sanoen, se on vähän yksinkertaisten ihmisten koulutus. Tämä ikävä totuus.

Vierailija
7/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkieni parhaita oppilaita hakee muuten juuri lähihoitajakoulutukseen.

Vierailija
8/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on kummallinen. Lyhyellä oppimäärällä valmistuu 0-100-vuotiaiden " asiantuntijoita" . Kunta voi ottaa lähihoitajan esim. päiväkotiin pätevänä työntekijänä, vaikka tämä olisi erikoistunut mielenterveys ja päihdepuoleen. Kyse on työelämän tarpeisiin räätälöidystä yleiskoulutuksesta. Siksi arvostuksen puute.

Vierailija
9/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päässyt päiväkotiin töihin koska olen suuntautunut sairaanhoito- ja huolenpitoon. Pitää olla suuntautunut lapsiin ja nuoriin. Eli ei se ihan niin mene mitä sanoit.

Vierailija
10/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti, kunhan joku on vahtimassa, ettei kakarat ja mummot karkaa ovesta jokeen tai auton alle.

Vierailija
11/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin siksi, että tekevät arvokasta työtä (johon minusta ei ollut).

Aito, ammattimainen lähihoitaja on enemmän kuin painonsa arvoinen kullassa.

Vierailija
12/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllähän ne arvokasta työtä tekee, ovatpahan nyt vaan joka tapauksessa vähän b-luokan kansalaisia. Kuka tahansa pystyisi tuohon työhön älynahjojensa perusteella, henkinen kantti onkin toinen juttu. Itse en esim. voi olla sairaiden, vanhojen tai vammaisten kanssa samassa tilassa, joten en tosiaan pysyisi tuohon työhön.

Vierailija
13/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, minä olen molempia.. Lähihoitaja ja strippari :) Siis kaksinkertainen luuseri?

Vierailija
14/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä oli tiukka karsinta ja koko päivän mittaiset pääsykokeet psykologisine testeineen! Matikkaan tyssäsi minulla. En saanut pariakaan laskutoimitusta oikein testissä.

Vierailija
15/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeiden taso voi varmaan heitellä eri paikoissa mutta Jyväskylässä ei ole ihan iiseimmästä päästä mielestäni kokeet.

t:19

Vierailija
16/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että kodinhoitajaksi ei muu kelpaa kuin lähäri! hih hih. Käsittääkseni kodinhoitopalveluja voi tarjota kuka tahansa! Ja voi teitä, jollette edes lähärikouluun pääse.. Te olette vissiin luusereiden luusereita :)

Vierailija
17/28 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen lähihoitajien kanssa joka päivä. Arvostan kokeneiden lähihoitajien ammattitaitoa ja ammatillisuutta. Sairaalamaailmassa kun ollaan, henkilökuntapula on tosiasia ja onhan meidänkin osastolla käynyt kääntymässä jos jonkinlaista tapausta, kaikista vaan ei ole siihen työhön meidän osastollamme. Ja ihan sama juttu se on muuallakin. Toiset osaavat homman tai oppivat sen ja ovat rautaisia ammattilaisia, toisille taas voi lämpimästi suositella jonkun muunlaista työtä. Eli lähihoitajat tekevät tärkeää työtä ja varmasti jokainen heistä, joka on työn päivänä syntynyt, löytää oman paikkansa.

Kummallista tällainen toisten aliarviointi ihan pelkän koulutuksen perusteella. Vai antaako tämä nimettömänä kirjoittelu vain liian hyvän mahdollisuuden kaiken kärjistämiseen ja oman pahan olon tänne purkamiseen?

Vierailija
18/28 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tarkistapa tietosi. Lukuisat ammatit edellyttävät juuri lähihoitajan koulutusta. Siksi se on valittava.

Luokkieni parhaita oppilaita hakee muuten juuri lähihoitajakoulutukseen.

vaativat peruskoulutukseksi lähihoitajan koulutuksen?!

Vierailija
19/28 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi puistotuttava oli hakemassa lähihoitajakoulutukseen. Se on kuulemma helppo tapa saada ammatti itselleen. Tuntuu että joka toinen vastaantuleva äiti on ammatiltaan lh.

Vierailija
20/28 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös ylioppilas. Mietin kauan mille alalle menisin, mutta en vain ratkaisua keksinyt. Lähihoitajakouluun menin vain " välivaiheena" , mutta huomasin sen olevan juuri mun ala! Ja olen todella tyytyväinen. Päivääkään ei ole tarvinnut olla työttömänä ja usein soitellaan jopa kahteen paikkaan töihin samanaikaisesti. Asuntokin on pian jo maksettu.

Harkitsin kaupallista alaa, esim. tradenomin koulutusta, mutta onneksi en sinne mennyt. Kaverini sieltä valmistuneena kiroavat, kun työpaikkaa ei tahdo löytyä mistään ja joutuvat kaupan kassalle merkonomien kanssa.