Eikö hiusten rasvoittumista hillitse mikään muu kuin hiusten sävyttäminen?
Eilen pesin hiukset ja hiuspohja pukkaa lisää rasvaa ja talia. Ihotyyppi on rasvoittuva joten harvempi pesuväli ei tule kysymykseenkään kun sitten sitä taliköhnää vasta kertyykin. Inhottaa kun nyt jo kutisee.
Kommentit (36)
Pesuvälin pidennys ei kyllä lopeta tai vähennä rasvaisuutta, vaikka se aina näissä keskusteluissa vinkiksi annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa kun laitan muotovaahtoa hiuspohjaan kun hiukset on vielä kosteet ja kuivaan pää alaspäin. Toinen on jos kiharran hiukset niin ei rasvotu samanlailla. Sit kuivashamppoolla voi ylläpitää vielä pidempään.
Niin joo ja hiustenpesussa shampoo 2 kertaa päänahkaan kunnolla ja hoitoaine vaan latvoille
Miksi kukaan laittaisi hoitoainetta juuriin?! Yhtä hyvä vinkki kuin "älä laita ruokaöljyä päänahkaan" - eihän kukaan tee niin muutenkaan!
Kuules, aika moni hieroo hoitoaineen tukkaan päänahkaa myöten.
Eikös se hoitoaine latista päänahassa ainakin pitkät hiukset? Ymmärrän miesten lyhyet hiukset, joihin ei voi laittaa hoitoainetta vain latvoihin.
Vierailija kirjoitti:
Pesuvälin pidennys ei kyllä lopeta tai vähennä rasvaisuutta, vaikka se aina näissä keskusteluissa vinkiksi annetaan.
Itsellä se on toiminut. Ennen pesin hiukset joka toinen aamu. Nyt pesen 2 kertaa viikossa, eikä hiukset näytä lainkaan rasvaisista. Voisin nykyään pestä 4-5 päivän väleinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa kun laitan muotovaahtoa hiuspohjaan kun hiukset on vielä kosteet ja kuivaan pää alaspäin. Toinen on jos kiharran hiukset niin ei rasvotu samanlailla. Sit kuivashamppoolla voi ylläpitää vielä pidempään.
Niin joo ja hiustenpesussa shampoo 2 kertaa päänahkaan kunnolla ja hoitoaine vaan latvoille
Miksi kukaan laittaisi hoitoainetta juuriin?! Yhtä hyvä vinkki kuin "älä laita ruokaöljyä päänahkaan" - eihän kukaan tee niin muutenkaan!
Kuules, aika moni hieroo hoitoaineen tukkaan päänahkaa myöten.
Eikös se hoitoaine latista päänahassa ainakin pitkät hiukset? Ymmärrän miesten lyhyet hiukset, joihin ei voi laittaa hoitoainetta vain latv
Latistaa, mutta ei tässä sitä kysytty. Ihmiset eivät vain aina ymmärrä ohjeita tai tee niiden mukaan. Ja joillekin tietysti myös sopii ohjeista poikkeava käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä se on toiminut. Ennen pesin hiukset joka toinen aamu. Nyt pesen 2 kertaa viikossa, eikä hiukset näytä lainkaan rasvaisista. Voisin nykyään pestä 4-5 päivän väleinkin.
No joillakin se sitten toimii. Minulla ei toimi. Jos yritän pidentää pesuväliä, niin päänahkaa alkaa kutittamaan ihan hirveästi ja sehän ei kyllä ole terveellistä, että raapii päänahkan verille. Myös näppyjä, tukkeumia alkaa tulla. Kuivashampoo kutittaa mulla myös.
Ruokavalio vaikuttaa jonkinverran hiusten rasvoittumiseen. Myöskin hiustenpesutavat. Päänahka tulee pestä hyvin. Vettä kuuluu juoda 1,5 - 2 litraa päivässä. Ihmisen painosta riippuen.
Jos hiustyyppi on rasvoittuva niin ei siihen varmaan mitkään poppakonstit auta. Pesu miedolla shampoolla päivittäin ja latvoihin hoitoainetta jos on pidemmät hiukset. Olin kampaajalla tetissä ja sanoi että lyhyet, helposti rasvoittuvat hiukset eivät välttämättä tarvitse hoitoainetta. Kannattaa myös vaihtaa tyynyliina pari kertaa viikossa. Kampaamoissa on myös herkälle päänahalle soveltuvaa shampoota, muistaakseni Wellan Sp-sarjassa, kallista mutta riittoisaa. Samoin The Body Shopin inkiväärishampoo on ainakin ollut hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen ihan samaa, mutta ei auta yhtään rasvoittumiseen. Tuntuu tosiaan, että jatkuvasti saisi olla pesemässä hiuksia. Mahtaako ilmanlaatu olla niin "saastaista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun hiukset ei edes olleet kovin rasvoittuvat, jos pystyit pesemään joka toinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun hiukset ei edes olleet kovin rasvoittuvat, jos pystyit pesemään joka toinen päivä.
Tämä. Mun on pestävä vieläpä aina aamuisin, koska jos pesen illalla, niin hiukset ovat tyvestä likaiset heti aamulla.
Jos on hirveän lyhyet hiukset, se rasvoittuminen rasvoittaa heti sen ekan sentin sieltä hiuspohjasta alkaen ja olo on sen mukainen. Pitemmillä hiuksilla se rasvoittuminen on siellä ensimmäisessä ja toisessa hiussentissä eikä näy eikä tunnu ihan niin näkyvästi kun sitä hiusta on enemmän.
Käsittelyt kuivaavat päänahkaa joksin aikaa. ei pelkkä permanentti vaan myös tuo värjäys. Jos se on toimiva keino, miksi sitä ei sitten käyttäisi.
Otsahiuksia voi pestä muuta päänuppia useamminkin ja antaa mahdollisuuden pidentää pesuväliä päivällä tai kahdella. Käytin tätä konstia nyt talven aikana kun se rasvaisuus näkyy ensin tässä otsahiuksistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joillakin se sitten toimii. Minulla ei toimi. Jos yritän pidentää pesuväliä, niin päänahkaa alkaa kutittamaan ihan hirveästi ja sehän ei kyllä ole terveellistä, että raapii päänahkan verille. Myös näppyjä, tukkeumia alkaa tulla. Kuivashampoo kutittaa mulla myös.
Käytät vääränlaista sampoota. Osta ensin vaikka Aco-shamppota apteekista, että saat päänahkasi tervehtymään.
E-pillerit. Söin vuosia ja pystyi jopa viikonkin olemaan pesemättä hiuksia. Rasvoittuminen oli erilaista, pystyi laittamaan hiuksia ilman että näyttivät likaisilta. Lopetin pillerit viisi vuotta sitten. Päänahka alkoi rasvoittumaan ja haisemaan nopeasti. Eikä hiuksia saa laitettua mitenkään, roikkuvat rasvaisina. Hiukset pitää nykyään pestä joka toinen päivä.
Laita joku rasvaa imevä paperi hiusjuureen ja pyyhi rasvat pois.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän peset, sitä nopeammin rasvoittuvat.
Sanotko kuivasta ihosta kärsivälle myös, että pese niin perkuleesti, niin iho alkaa tuottaa enenmmän rasvaa.
Niin minäkin. Ei tarvitse enää kärsiä huonoista hiuspäivistä, ostaa kuivashampoita ja muotoilulaitteita eikä peittää hiusten likaisuutta kampauksilla. Helppoa!