Eikö hiusten rasvoittumista hillitse mikään muu kuin hiusten sävyttäminen?
Eilen pesin hiukset ja hiuspohja pukkaa lisää rasvaa ja talia. Ihotyyppi on rasvoittuva joten harvempi pesuväli ei tule kysymykseenkään kun sitten sitä taliköhnää vasta kertyykin. Inhottaa kun nyt jo kutisee.
Kommentit (36)
Mulla auttaa kun laitan muotovaahtoa hiuspohjaan kun hiukset on vielä kosteet ja kuivaan pää alaspäin. Toinen on jos kiharran hiukset niin ei rasvotu samanlailla. Sit kuivashamppoolla voi ylläpitää vielä pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa kun laitan muotovaahtoa hiuspohjaan kun hiukset on vielä kosteet ja kuivaan pää alaspäin. Toinen on jos kiharran hiukset niin ei rasvotu samanlailla. Sit kuivashamppoolla voi ylläpitää vielä pidempään.
Niin joo ja hiustenpesussa shampoo 2 kertaa päänahkaan kunnolla ja hoitoaine vaan latvoille
Mulle koetti lääkäri tyrkyttää isotretinoiini-kuuria, kun kerroin peseväni hiukset joka aamu etteivät näytä rasvaisilta. Muuten ei iho-ongelmia ole. Mieluummin pesen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin joo ja hiustenpesussa shampoo 2 kertaa päänahkaan kunnolla ja hoitoaine vaan latvoille
Miksi kukaan laittaisi hoitoainetta juuriin?! Yhtä hyvä vinkki kuin "älä laita ruokaöljyä päänahkaan" - eihän kukaan tee niin muutenkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan laittaisi hoitoainetta juuriin?! Yhtä hyvä vinkki kuin "älä laita ruokaöljyä päänahkaan" - eihän kukaan tee niin muutenkaan!
Kuules, aika moni hieroo hoitoaineen tukkaan päänahkaa myöten.
Hoitoaineen jättäminen pois ja shampoopesuvälin pidentäminen.
Minullakaan ei ole auttanut mikään. Ei pesuvälin pidentäminen, ei myöskään kampaamon tai apteekin shampoot, ei sulfaatittomat, silikonittomat, hajusteettomat jne. Ei shampoopalat, saippuapohjaiset tai tavalliset. Yhtään mikään ei auta. Täytyy johtua siitä, että hiukset on niin hennot ja ohuet.
Käytän 2-3 kertaa vuodessa laadukasta, sellaista päänahkaa kuorivaa shampoota. Kuuriluonteisesti vain, sen pullon ajan. Päänahka puhdistuu sillä paremmin.
Mitä enemmän peset, sitä nopeammin rasvoittuvat.
Värjäys tai permis voi vähän auttaa. Voi silloin pestä joka toinen päivä. Ei ole poppaskonstia rasvoittuvaan hiusjuureen.
Ikä. Kuusikymppisillä harvoin rasvoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulle koetti lääkäri tyrkyttää isotretinoiini-kuuria, kun kerroin peseväni hiukset joka aamu etteivät näytä rasvaisilta. Muuten ei iho-ongelmia ole. Mieluummin pesen.
Ei Herrajjumala.
Vierailija kirjoitti:
70+ äidillä rasvoittuu vieläkin ja on rasvainen ihotyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoaineen jättäminen pois ja shampoopesuvälin pidentäminen.
Kas kun ei ole vieläkään tuo auttanut. Olen jo 55v.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rasvoittuu. Omalla isällä hiukset rasvoittui vielä 8-kymppisenä ja minä perin hänen hiusgeenit. Itse odotin vaihdevuosia ja hiusten harmaantumista innolla, että rasvoittuminen rauhoittuisi, mutta ei. Harmaat on ihan yhtä hentoja hiuksia kuin muutkin eikä hiuspohjassa ole mitään muutosta parempaan.
Ei oikein auta, tosiaan hiusta vähän karhentavat käsittelyt kuten värjäys, vaalennus tai permanentti auttavat, koska hius ei makaa niin kiinni siinä rasvaisessa päänahassa, eikä karkeammassa hiuksessa muutenkaan pieni rasva näy niin kuin lasimaisen sileässä. Tämä on mulla pääsyy värjätä hiuksia, en niin edes kaipaisi väriä, mutta kaipaan värin vaikutusta hiiuksen laitettavuuteen ja rasvoittuvuuteen.
Ei ole pakko värjätä. Silikonia ei saa olla tuotteissa tai öljyä. Ellei erikseen kosteuta päänahkaa. Osa shampoista (ja hoitoaine vai ilman) pitää pari kolme päivää hiukset ok, sitten uudelleen suihku jos saa sen.
Permanentti.