Kuinka moni ihminen välittää sinusta oikeasti?
Kun lapseni olivat pieniä, halusi sukulaiset kuulua heidän elämäänsä. Nyt täysi-ikäisinä kukaan ei oikeasti ole kiinnostunut miten heillä menee, paitsi minä, äiti.
Minusta taas välittää tosissaan vain lapseni ja isäni, mitä nyt muistisairaudeltaan enää kykenee.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Koira välittää se riittää.
ELUKOITA!!!!!!!!!!!
Olen kyllä paljon tekemisissä ihmisten kanssa aika ajoin. En oikein tiedä välittääkö kuinka moni. Tosin varmaan useampi välittäisi jos olisin itse siihen antanut luvan. Tietyistä syistä elän aika rakentamissani suojamuureissa.
Vaikea sanoa. Olen hieman erakko luonne. Kai niitä muutama on. Elämä ei oo menny kuin Strömsösä. Ja miessuhteet viä huonommi.. Ja en pysy laskuissa mukana montako kertaa mut on toivotettu tervemenoa helvettii...
No huumori on silti jäljellä. Onneks. Nykyään toisten mielipiteet jätän omaan arvoon. En elä heidän elämää. Vaan omaani.
En etsi mitään ulkopuolisesta sitä elämän täyttymystä. Sain tarpeeksi näistä ihmmisuhde peleistä. Ei kiinnosta.
Nautin elämästä sillä miten voin. Pienistä asioista. Suuria kun ei paljon ole.
Taide ja kulttuuri on lähellä sydäntä.
Se on hyvä. Mullakin on kissa se varmaan eniten minua tarttee. Ihmiset on välillä todella vaikeita käsittää. Varsinkin kun kiltteyttä on käytetty hyväksi. Sillo tekee muurin itsensä ympärille. Välillä se voi vähän rapistua. Kunnes huomaa että taas tuli petetyksi ja rakentaa uudestaan muurin entistä korkeammalle.
Paljon on hyväksikäyttäjiä sukulaisissakin jotka tekeytyvät ystäviksi. En luota kehenkään.
Huomenta. 🍀
Koen, että välittäviä läheisiä on
juuri sopiva/riittävä määrä.
Ystäväkiintiöni on tavallaan täynnä,
en koe kaipaavani lisää. Pidän hyvää
huolta 'porukastani'. Keski-ikäistymisen
myötä muutumme yhä kriittisemmiksi ja
ekstrotkin tyypit vähemmän sosiaalisiksi.
tämän olen havainnut. Meidän mittamme
alkaa ikäänkuin olla täynnä 'typeryydestä',
ylipäätään toleranssimme kuunnella
yhtään diipadaapaa madaltuu
huomattavasti vuosien karttuessa.
Kyynisyytemme lisäntyy.
Naiivius on jokaiselta poissa
40-45 tultua mittariin.
[Oikea sana minun tapauksessani olisi harvoin käytetty ilmaisu ambivertti, vaikka tapaan kuvata itseäni introksi].
Hyvää huomenta.
🙏
Moni, mies, lapset, vanhemmat, ystävät ja minä itse
Otsikossa kysytään että moniko IHMINEN välittää sinusta ja jotkut luettelevat lemmikkejään..
Vähän määrittelykysymys. Mutta sanon 10, omat vanhempanikin kun ovat vielä elossa.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta. 🍀
Koen, että välittäviä läheisiä on
juuri sopiva/riittävä määrä.
Ystäväkiintiöni on tavallaan täynnä,
en koe kaipaavani lisää. Pidän hyvää
huolta 'porukastani'. Keski-ikäistymisen
myötä muutumme yhä kriittisemmiksi ja
ekstrotkin tyypit vähemmän sosiaalisiksi.
tämän olen havainnut. Meidän mittamme
alkaa ikäänkuin olla täynnä 'typeryydestä',
ylipäätään toleranssimme kuunnella
yhtään diipadaapaa madaltuu
huomattavasti vuosien karttuessa.
Kyynisyytemme lisäntyy.
Naiivius on jokaiselta poissa
40-45 tultua mittariin.
[Oikea sana minun tapauksessani olisi harvoin käytetty ilmaisu ambivertti, vaikka tapaan kuvata itseäni introksi].
Hyvää huomenta.
🙏
Samoja ajatuksia, mutta kyynisyyden lisääntyminen on harmi juttu. Pitäisi yrittää säilyttää jotain sinisilmäisyyttä ja toivoa kuitenkin tässä elämässä. Kyyniset ihmiset on helposti raskaita ja negatiivisia, ja sellaista ei tarvita yhtään enempää tähän maailmaan.
54v-ambivertti
Minulla on pari lasta j muutama lapsenlapsi, mutta tuskin kukaan heistä välittää minusta. Olen täysin tarpeeton, he eivät enää tarvitse apua lastenhoitoon ym töihin. Joskus tarvisin apua, mutta en edes uskalla pyytää apua. Yritän selvitä ja onneksi monenlaista apua voi ostaa, toistaiseksi on eläke riittänyt, kun elää hyvin vaatimattomasti. Toisinaan menee monta viikkoa etten ole puhunut kenenkään kanssa. Muutama vuosi sitten oli vielä naapureita joiden kanssa puhuin, mutta ikävät juorut alkoivat levitä ja nyt en uskalla olla puheissa kenenkään kanssa. Olen varma, että olen yksi niistä vanhuksista, jotka löydetään hajun perusteella tai harakka lauma tekee kaamosta selvää pihalla.
Ptkäaikainen miesystäväni ja yksi siskoistani, he myös tietävät todellisen minäni. Äitikin välittää tavallaan, mutta hän ei tunne minua sellaisena kuin olen.
Kuusi ihmistä välittää eli kolme lastani, miesystäväni, tätini ja paras ystäväni, jonka kanssa on takana 34 vuoden ystävyys.
Vierailija kirjoitti:
Välitän itse itsestäni.
niin,v i t t u a k o minä muista piittaamaan,kun muutkaan ei muista minua..ei tipu perintöjä eikä muitakaan yhteydenottoja..
Minulle vastannut
kaima-ambivertti, sinulle:
Kyllä. Lapsenkaltaisena sydämeni
> haluan ja aion pitää näin
yhä näin keski-ikäisenäkln.
Kyynisyys on raskasta
kantajalle itselleenkin. 🍀🙏💛
Uskoisin että ainakin 4 ihmistä. Olin lentokoneessa lentämässä ja kun laskeuduin kaikilta heiltä oli tullut viesti että olenko jo perillä.