Apua. En nukkunut yhtään viime yönä. Pyörin vain hereillä.
Meinasin nukahtaa, mutta uni ei vain tullut.
Edellisenä yönä nukuin ihan hyvin ja nukuin pitkään eilen yli klo 12.
Jostain syystä ei vain väsyttänyt yöllä ja olin virkeä. Nyt väsyttää vähän, mutta ei mitenkään hirveästi. Pelkään, että olen sekoamassa. Jos en saa ensi yönäkään unta
Kommentit (17)
Jotkut kärsii unettomuudesta vuosia, 10 vuotta tai 20 vuotta.. Ja nukkuu 2-3 tuntia päivässä tai usein ei ollenkaan...
Et kuole, vaikka et nukkunut. Et kuole, vaikka et nukkuisi ensi yönäkään. Ota rauhassa. Uni ei tule jos stressaat. Viimeistään pöpilässä nukut.
Sitä sanotaan unettomuudeksi. Sen takia ei kannata menettää yöuniaan.
Moneltako olet menossa töihin tänään?
Työtön voi nukkua koska haluaa joten lissun lässyn luu,mene töihin ja nuku vaikka siellä.
Saatat nukkua mikrounia tietämättäsi . Siksi jos kärsii unettomuudesta ei kannata nousta auton rattiin
Vierailija kirjoitti:
Työtön voi nukkua koska haluaa joten lissun lässyn luu,mene töihin ja nuku vaikka siellä.
En pysty enää nukahtaa tähän aikaan.
Eiköhän tämä päivä mene valveilla.
Ap
Apua mulla loppui kaljat,eilen vielä oli kaljaa,mistä nyt saan kaljaa kun kaljarahat on loppuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pysty enää nukahtaa tähän aikaan.
Eiköhän tämä päivä mene valveilla.
Ap
No niin mullakin. Unirytmi päin sekaisin kun tulin reissulta
Minulla kämppä alkaa jo lämpenemään ikävästi
Mulla lähes aina su-ma yö huonosti nukuttu tai uneton. Syynä työ.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähes aina su-ma yö huonosti nukuttu tai uneton. Syynä työ.
Myöskin se pikku juhliminen sekoittaa unirytmiä,tulee viikonloppuna joskus valvottua pitempään.
En minäkään. Tulin juuri yövuorosta. Olen aina kärsinyt unettomuudesta, tai siis paremmin sanottuna epäsäännöllisestä unirytmistä. Siksi kolmivuorotyö sopii minulle mainiosti.
Minulla oli nukahtamisvaikeuksia jo lapsena. Aikuisena ravasin hakemassa apua, sain vahvoja unilääkkeitäkin, joita ei siis todellakaan kannata ottaa. Yksi viisas lääkäri sitten sanoi, että ole vain stressaamatta. Valvot kun valvot ja nukut kun nukut, ota vaikka päiväunet jos tuntuu siltä.
Stressasin silti niin kauan kun kävin aamutöissä. Nyt kolmivuorotyössä vihaan edelleen aamuvuoroja, jopa yövuorot sopivat minulle paremmin. Iltavuoroissa ollessa nukun univelkoja pois. Herään usein vasta vähän ennen töihin menoa.
En koskaan nuku monta tuntia kerrallaan. Nelisen tuntia on maksimi, jonka pysyn unessa. Sit vaan yritän rentoutua ja nukahtaa uudestaan. Vaikka tekisi mieli katsoa kelloa ja laskea paljonko aikaa on herätykseen.
Ihmiset eivät ole vielä kovin kauan eläneet kulttuurissa, jossa pitää herätä kello viisi lypsämään lehmät tai mennä seitsemäksi teollisuustyöhön. Ennen piti olla valppaana yölläkin petoeläinten ja muiden vaarojen varalta. Minä väitän, että tämä kymmeneltä nukkumaan ja kuudelta ylös rytmi ei ole ihmiselle luontainen.
Vierailija kirjoitti:
Moneltako olet menossa töihin tänään?
Toistan kysymyksen kun meni ilmeisesti ohi, moneltako olet menossa töihin?
Onko vaikea tai vaarallinen työ? Unettomuus voi aiheuttaa vaaratilanteita. Keskustele esimiehesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kämppä alkaa jo lämpenemään ikävästi
Moneltako lähdet töihin?
se pelko varmaan pitääkin sinut hereillä