Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä löydän S-PAPPA ja S-hCG-B-V viitearvot? Ja mitä niistä pitäisi ymmärtää?

Vierailija
18.05.2025 |

Mulla oli

s-pappa arvo 407 mU/l

s-hcg-b-v arvo 211 ug/l

Otettu rv 10+5. (Tosin ovulaatiotestin kun tein niin sen mukaan ehkä vasta 9+5.)

Ekaa ultraa ei ole vielä ollut.

Mitä noista arvoista pitäisi ymmärtää? Vähänkö ylipäänsä ärsyttää, että nuo tulee Kantaan näkyviin ja siinä se - ei mitään selitettä kun viitearvojakaan ei ollut. Olen koittanut googlata ja voiko noissa nyt sitten olla jotain häikkää? Ilmeisesti joo voi olla, mutta voiko joku viisaampi kertoa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vauva-palstalta saakin vastaukset kaikkiin mahdollisiin ongelmiin ja kysymyksiin, tähän ei saa vedenpitävää vastausta. Ei, vaikka joskus tätä samaa on jo aiemminkin täältä kyselty; vanha nosto siis.

Sikiöseulonta- asiat ovat äitiysneuvolan osaamisalaa.

Vierailija
2/5 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlella löyti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen neuvon annan, että niitä ei oikeesti kannata lähteä itse tulkitsemaan. Mulla oli s-pappa-arvo surkea Googlen mukaan ja olin ihan hysteerinen. No onneksi sain pian yhteyden lääkäriin, joka selitti, että ivf-hoidoilla alkunsa saaneilla vauvoilla arvot ovat usein ns. huonot, mutta kaikki menee kuitenkin hyvin. Terve tyttö syntyi ja istukka toimi moitteettomasti koko raskauden ajan! 

Vierailija
4/5 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ihan naurettavaa että ne tulokset tulee näkyviin ja sitten saa miettiä itsekseen, että mitähän ne tarkoittaa...

Vierailija
5/5 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona mulla on neuvolalääkäri ja ilmeisesti siellä myös ultrataan, ehkä hän osaa jotain kertoa...

Ap