Mistä löydän S-PAPPA ja S-hCG-B-V viitearvot? Ja mitä niistä pitäisi ymmärtää?
Mulla oli
s-pappa arvo 407 mU/l
s-hcg-b-v arvo 211 ug/l
Otettu rv 10+5. (Tosin ovulaatiotestin kun tein niin sen mukaan ehkä vasta 9+5.)
Ekaa ultraa ei ole vielä ollut.
Mitä noista arvoista pitäisi ymmärtää? Vähänkö ylipäänsä ärsyttää, että nuo tulee Kantaan näkyviin ja siinä se - ei mitään selitettä kun viitearvojakaan ei ollut. Olen koittanut googlata ja voiko noissa nyt sitten olla jotain häikkää? Ilmeisesti joo voi olla, mutta voiko joku viisaampi kertoa?
Kommentit (5)
Sen neuvon annan, että niitä ei oikeesti kannata lähteä itse tulkitsemaan. Mulla oli s-pappa-arvo surkea Googlen mukaan ja olin ihan hysteerinen. No onneksi sain pian yhteyden lääkäriin, joka selitti, että ivf-hoidoilla alkunsa saaneilla vauvoilla arvot ovat usein ns. huonot, mutta kaikki menee kuitenkin hyvin. Terve tyttö syntyi ja istukka toimi moitteettomasti koko raskauden ajan!
Juu, ihan naurettavaa että ne tulokset tulee näkyviin ja sitten saa miettiä itsekseen, että mitähän ne tarkoittaa...
Keskiviikkona mulla on neuvolalääkäri ja ilmeisesti siellä myös ultrataan, ehkä hän osaa jotain kertoa...
Ap
Vaikka vauva-palstalta saakin vastaukset kaikkiin mahdollisiin ongelmiin ja kysymyksiin, tähän ei saa vedenpitävää vastausta. Ei, vaikka joskus tätä samaa on jo aiemminkin täältä kyselty; vanha nosto siis.
Sikiöseulonta- asiat ovat äitiysneuvolan osaamisalaa.