Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö joku veteen keitettyä kaurapuuroa? Miten pystytte?

Vierailija
18.05.2025 |

Eikö ole todella köyhä ruoka? Miten saatte siitä maistuvaa?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön joka aamu. Maustan puuron pelkällä suolalla. Minulla ei ole paino-ongelmia vaan vyötärö löytyy edelleen.

olen 52v.

Vierailija
42/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aloittanut syömään kaurapuuroa 55-vuotiaana, kun teen etätöitä. Laitan melkeimpä enemmän pakastemustikoita ja -vadelmia joukkoon kuin itse puuroa. Se menettelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aloittanut syömään kaurapuuroa 55-vuotiaana, kun teen etätöitä. Laitan melkeimpä enemmän pakastemustikoita ja -vadelmia joukkoon kuin itse puuroa. Se menettelee.

Jatkan: niin, teen puuroni isoista hiutaleista.

Vierailija
44/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin syön, koska olen iso ja rohkea. Lisään puurooni rasvatonta raejuustoa. puolukkahilloa tai -survosta, sekä rasvatonta maitoa. Joskus ripautan annokseeni vielä kaneliakin, naminami,

Vierailija
45/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aina veteen keitettyä kaurapuuroa. Maailman parasta ruokaahan se on. Suolaa pitää olla, mutta ei tietenkään mitään tönkkösuolattua. Minä voisin kysyä, että miten joku voi syödä maitoon keitettyä kaurapuuroa, koska sitä mä en voi syödä. En kuitenkaan kysy, koska makuja on monia.

Vierailija
46/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän syömiseen lusikkaa. Kannattaa sinunkin kokeilla. Puuroa lusikkaan, suu auki, lusikka suuhun, suukiinni, nielaisu. Toistetaan kunnes puurolautanen on  tyhjä.

Sulta unohtu juoma(olut) ja välihuikka(jallu) toistetaan kunnes pullo/tölkit on tyhjiä.

Vierailija
47/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Luomihiutaleet, merisuola ja höysteeksi lehmäntissivoin sijaan kookosöljyä.

Vierailija
48/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa on itse asiassa aika vaikea tehdä, jos on ronkeli niin kuin minä. Mittaan mutu-tuntumalla hiutaleita, jotka pitää olla valmistajan x hiutaleita. Hiutaleet laitan kylmään veteen, rouhaisen vähän merisuolaa mukaan, annan veden kuumeta riittävästi (en anna kiehua)  ja vispaan vispilällä puuron kypsäksi noin pari minuuttia. Sen jälkeen se saa seistä hetken ja sitten syön marjakiisselin kanssa. 

Olen tämän saman neuvonut kaurapuuroa vihaaville ihmisille ja osa on saanut juuri vispaamalla sekä välttämlltä liikaa kiehuttamista puurosta edes siedettävän syötävän. 

Hiutaleissa kannattaa oikeasti olla tarkka. Niissä on eroja. Pikakaurahiutaleetkin toimivat, jos ne tuntuvat suussaparhailta.

Kaurapuurosta saa kamalan, jos sen päästää kokkareiseksi tai joka hiutale tuntuu suussa.

Vierailija
49/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman voita, niin maistuu hyvältä.

Turkkilainen jugurtti on myös hyvä kyytipoika.

Vielä marjoja jugurtin lisäksi, niin herkkuaamiainen on valmis!

Jugurtti ei mene  kaurapuuron kanssa minulla ollenkaan. Maistuu pilaaantuneelta puurolta.

Maito on parasta ja voi, marjat myös sokerilla

Vierailija
50/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Luomihiutaleet, merisuola ja höysteeksi lehmäntissivoin sijaan kookosöljyä.

Miksi pitää mainta MERIsuola, ihan samanlaista se muukin suola on,  98 % natriumkloridia

Kookosrasva on rasvoista epäterveellisin rasvahappokoostumukseltaan

Vierailija
51/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakaurahiutaleet veteen ja sitten mikroon, lopputulos on kuin tapettiliisteriä, hyi helvata. Isoja täysjyvä hiutaleita ja vettä kattilaan ja puolen tunnin haudutus ja voisilmä tai sokeria, nam.

Vierailija
52/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, ei maitoa puuroon keitettäessä tai syötäessä. Maito on pahaa.

Aina teen kaurapuuron veteen ja syön useimmiten voisilmän kanssa. Niin ihan parasta.

Vierailija
53/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittamalla suolaa ja ison voisilmän. Ja  käyttämällä luomuhiutaleita. 

Vierailija
54/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää mainta MERIsuola, ihan samanlaista se muukin suola on,  98 % natriumkloridia

Kookosrasva on rasvoista epäterveellisin rasvahappokoostumukseltaan

Kookosrasvaa ei pidäkään käyttää. Kookosöljy sitä vastoin on terveellistä.

Vierailija
55/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo mauton kumimainen tofu itse asiassa on?

Soijapavuista tehtyä. Katsoin videon sen valmistuksesta. Sitä voi tehdä kotioloissakin. Eilen paistoin siivuina pannulla keskilämmössä kuivaksi, jolloin se imee maustekastikkeen kohtalaisesti.

Vierailija
56/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset syöny pienestä mikrossa tehtyä kaura tai neljän viljan puuroa; hiutaleita ja vesi, ei edes suolaa. Jotain mangososetta/soppaa tms lisukkeeksi. 

Itse teen myös mikrossa, laitan vaan vettä ja hiutaleita. Valmiiseen lisään vähän suolaa (en aina) ja syön pelkästään tai jonkun kanssa. Hyvin menee kun tottuu..ei kaiken edes tarvi aina olla niin hyvää. Syö vaan et saa ravintoa. 

Vierailija
57/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lusikalla onnistuu. 

Vierailija
58/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset syöny pienestä mikrossa tehtyä kaura tai neljän viljan puuroa; hiutaleita ja vesi, ei edes suolaa. Jotain mangososetta/soppaa tms lisukkeeksi. 

Itse teen myös mikrossa, laitan vaan vettä ja hiutaleita. Valmiiseen lisään vähän suolaa (en aina) ja syön pelkästään tai jonkun kanssa. Hyvin menee kun tottuu..ei kaiken edes tarvi aina olla niin hyvää. Syö vaan et saa ravintoa. 

Kun ovat tarpeeksi isoja niin tekevät itse aamupuuronsa. Hyvin menee teinipojallekin tuolla tyylillä. Maapähkinävoita vähän sekaan tms. Kananmunaa paistetaan usein lisäksi.

Vierailija
59/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastemarjoja, hunajaa ja maitoa päälle. 🤪

Kardemummajauhetta ja kanelijauhetta puuroon niin toimii.

Vierailija
60/73 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu ja hyvältä maistuu. Vähän raejuustoa, marjoja ja pähkinöitä joukkoon niin kevyesti jaksaa lounaaseen.