Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni käyttää masennuslääkkeitä?

Vierailija
18.05.2025 |

Lääkkeet ei auta masennuksen juurisyihin, silti joku 500 tuhatta käyttää Suomessa. 

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän siksi koska olen riippuvainen niistä. Olen nyt 38-vuotias ja minulle kirjoitettiin masennuslääkettä ekan kerran kun olin 17-vuotias. Olen yrittänyt lopettaa lääkkeet monta kertaa, mutta fyysiset viekkarit ovat ihan hirveät. Nyt olen onnistunut puolittamaan annoksen hitaasti reilun vuoden aikana. Haluaisin tietää millanen olen ilman lääkkeitä koska olen syönyt niitä koko aikuisikäni tähän mennessä. 

Vierailija
2/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lääkäreille lääkefirmat ovat maksaneet että näihin humeisiin suuri joukko suomalaisista laitetaan käyttäjiksi, ja eroon ei pääse. Ei onneksi yhtään klääkäreiden omaatuntoa kolkuta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Työttömyys, eristäminen, köyhyys, ei voi harrastaa, vattuilu ja syyllistäminen hallituksen taholta. Eikä näille mitään voi vaikka kuinka äänestäisi, kun valehtelevat ja kelkkansa kääntävät valtaan päästyään. Kansan syöjät. 

Vierailija
4/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on hyvä testauttaa laajemmalla joukolla, se hyödyttää avuksi lääkkeiden kehittämisessä. 

Vierailija
5/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu!

Vierailija
6/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mien tää sun persettä kutittaa?

Vierailija
7/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni käyttää seuraavista syistä:

Omatoiminen syy-seuraussuhteiden hallitsemattomuus:

- ei huolehdita kunnollisesta syvästä 7,5-8 tunnin+ unesta ja oikeasta unirytmistä

- ei huolehdita stressinhoidosta

- ei liikuta riittävästi 

- ei huolehdita tavallisista sosiaalisista suhteista, koska eristäytyminen on kierre joka voimistaa matalaa mielialaa

- ei huolehdita oman mielenterveyden hoidosta: puhuta tunteista, asioista ja hankaluuksista, ilmaista itseä erilaisin tavoin, jotta tunteet saadaan purettua ulos eikä patoutumaan sisäänpäin

- alkoholin ja muiden päihteiden käyttö aiheuttaa masentuneisuutta

Puheterapian sijaan, voi suunnata:

keholliseen keho-mieli ilmaisuun,

- luontoo, lemmikkien pariin, tehdä jotakin käsillä

- tuottaa hyvää mieltä toisille jolloin omat murheet asettuvat mittasuhteisiinsa.

Vierailija
8/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse käyttää mitään lääkkeitä, koska ne on monessa tapauksessa yksi syy ongelmaan.

Syitä tietysti on myös monia muita ja tässä muutama mitä tulee mieleen, alkoholismi, vanhemmat jotka eivät ole kiinnostuneita mitä heidän lapsensa touhuaa, harrastusten ja koulutusmahdollisuuksien puute, yhteiskunnan eriarvoistuminen yms.

Vierailija
9/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetaitojen puute, lääkkeet ei paranna sitä

Vierailija
10/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeitä syödään muuhunkin kuin pelkästään masennukseen. Ovat monikäyttöisiä.

Vierailija
11/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmiston äänestämiseen pitää olla syy,siksi.

Vierailija
12/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä ketjussa kukaan pahasti masentunut? Onko Ap?

Vierailija
13/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkauden puute. Ihminen näivettyy rakkauden puutteesta. Tosin jos ei koe saavansa rakkauta, voi aloittaa antamalla rakkautta toisille, välittämällä, olemalla hellä.

Eikä haittaa vaikkei olisi edes ihmisiä lähellä, rakkautta ja hellyyttä voi antaa vaikka lemmikille, tai luonnon eläimille, linnuille, vaikka antamalla ruokaa tai pesänrakennusainetta. 

Jos ei ole luontoa ympärillä, voi aloittaa vaikka kasvista. Hankkia viherkasvin ikkunalle.

Jos ei ole aitoa kasvia, voi aloittaa harjottelemalla vaikka tekokasvilla?!

Aina voi rakastaa.

Vierailija
14/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuslääkkeitä syödään muuhunkin kuin pelkästään masennukseen. Ovat monikäyttöisiä.

Muuta ei kirjoiteta niin ovathan ne silloin monikäyttöisiä. Ketipinoria kirjoitetaan ahdistukseen ja unettomuuteen. Kumpaankaan sitä ei saisi käyttää mutta suomen lääkärit ovat ihan puoskareita lääkkeiden kanssa. 

Vierailija
15/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys, rakkauden puute, ystävien puute, läheisten puute, pahat asiat menneisyydessä, erakoituminen, ahdistus, masennus, itsemurha-ajatukset, paniikkihäiriö jne....

Vierailija
16/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä hoito linjaa, että milloin niitä syödään :) Pahinta hulluutta on lääkitä lapset, kun ei vielä tiedetä mihin lääkintä johtaa tulevaisuudessa.

Vierailija
17/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta ei kirjoiteta niin ovathan ne silloin monikäyttöisiä. Ketipinoria kirjoitetaan ahdistukseen ja unettomuuteen. Kumpaankaan sitä ei saisi käyttää mutta suomen lääkärit ovat ihan puoskareita lääkkeiden kanssa. 

Kivoja pitkiä lounaita lääkefirmojen kanssa, ja varsinkin käypähoitoa tekevillä lääkäreillä, eli turha odottaa että hoito olisi hyvää, sen tärkein piirre on tuoda rahaa lääkefirmnoille.

Vierailija
18/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor ei juurikaan auta ahdistukseen. Olantsapiini auttaa paremmin. Ketipinor on ihan turvallinen lääke unettomuuteen, kunhan ei käytetä isoja annoksia.

Vierailija
19/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeissä on se hyvä/huonopuoli, että ne ehkäisevät itsemurhia. Tosin se antaa sitten väärän kuvan siitä kuinka onnellisia olemme verrattuna esim. 80-lukuun, kun itsemurhia tehtiin enemmän.

Todellisuudessa olemme onnettomia, mutta lääkkeet pitävät meidät hengissä.

Vierailija
20/72 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tukema kuntoutuspsykoterapia voi maksaa noin 5060 euroa viikossa. Monilla ei ole varaa tähän. Lääkkeet paljon halvempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi