Löytyykö täältä äitiä jolla kohdunsuu auennut jo...
Aikaisilla viikoilla?Mulla nyt 15+4 ja kohdunsuu ulkopuolelta auennut mutta onneksi sisältä kiinni.
Tulin juuri lääkäristä,mahdollisuudet kuulemma 50/50 että kaikki sujuu normaalisti ihan sinne synnytykseen asti.
Oon nyt ihan peloissani ja itkuinen ja toivon vain että viikot kuluisivat nopeasti!!!!!!!!!
Kommentit (4)
ei minullakaan ihan vielä noilla viikoilla, mutta kipeitä supistuksia oli viikolta 24 alkaen. Viikolla 25 menin äitipolille kun tuntui, että vauva syntyy heti, niin huomattiin et olin auki 1,5 cm ja kalvorakko pullotti. Samointien jouduin vuodelepoon pääalaspäin, ei edes vessalupaa ollut. viikolla 27+4 syntyi pienen pieni vauva. Vaikeuksien kautta kaikki meni hyvin. Nyt olen uudelleen raskaana rv 14+1 ja supistuksia joka päivä. Olen jatkuvassa seurannassa ja minulle ollaan laittamassa lankaa noin parin viikon päästä. Viime tarkastuksessa ei vielä ollut muutoksia kohdunsuulla, mutta luulempa että nyt saattaa jo ollakin. Toivottavasti ei kuitenkaan vielä niin paljon että lanka saadaan laitettua. En tiedä onka tästä sinulle mitään apuja, mutta koita jaksaa maata ja pidä jalkoja aina vähän ylempänä kuin muu vartalo, niin kohdunsuulle ei tule painetta.
Mulla on siis ollut supisteluja ja sen vuoksi olen ollut edelliset 2 viikkoa sairiksella.ma ja ti(puolipäivää) olin töissä ja sieltä sitten naistenklinikalle tarkastus käynnille ja siellä tosiaan eilen huomattiin että supistuksest olivat
saaneet pahoja aikaan.
nyt ihan koko päivän ollut sängyssä eikä ole supistellut.
Kiitos vinkistä että pidän ylävartaloa ylempänä.
Olen itsekin miettinyt että miksi eivät puhuneet siitä lankahommasta mitään.Kun ei ole 2orv rikki niin tuntuu että kohdellaan kuin ei edes olisi raskaana.
Teen mitä vain että vauva masussa pysyy.
Tämä on kolmas raskaus eikä moista ongelmaa oo aiemmin ollut ja ed.raskauskin oli 7v sitten.
Meillä tosin kävi niin, että rv 27 todettiin sen kanavan olevan häviämässä ja ylhäältä aukeamassa, jonka vuoksi vietinkin tuossa juuri 7 viikkoa sairaalassa lepohoidossa. Aluksi en saanut käydä edes vessassa, sen jälkeen vain vessassa ja maanantain pääsin osastolla liikkumaan. Eilen - siis torstaina tuli 34 vkoa täyteen ja pääsin kotiin lepäilemään. Tällä hetkellä kanavaa on 2cm jäljellä pehmeä ja reilun sentin auki, mutta vauvan pää painaa ja kypsyttää tilannetta koko ajan. Vauva siis täysin laskeutunut.
Jos olisin tajunnut hakea saikkua heti, kun selkäkivut ja supistukset alkoivat, niin olisin ehkä selvinnyt kotonakin, mutta tämä nyt vain kävi näin. Nyt odotellaan milloin vauva vain päättää syntyä. Alitajuisesti olen osannut laskea vauvan selviytymismahdollisuuksia jo rv 23 lähtien, mutta en kyllä ikinä ymmärtänyt sen olevan todellinen uhkakuva!
Voimia odotteluun!
Pirpaliina ja poika rv 34+1
Ei ihan noin aikaisilla viikoilla, mutta tässä miten meillä kävi. Viikolla 26 oli lääkäri ja silloin kohdunsuu auki 1.5cm ja lyhentynyt2:sta 3:een. Jouduin sairaslomalle, mutten vuodelepoon, piti ottaa vain rauhassa. Supistukset alkoivat säännöllisinä rv29, menin naistenklinikalle ja tilanne oli juuri sama kuin sinulla eli sisäsuu kiinni ulkosuu auki, jolloin jouduin osastolle vuodelepoon. Tästä vajaa kaksi vuorokautta ja vauva syntyi. Mulla tosin oli näitä supistuksia, en tiedä onko sulla, mitkä vauhdittivat synnytystä. Toivon todella, että vauvasi pysyy mahassa matkassa vielä pitkän tovin. Kovasti tarrasukkia :)