Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, jatkaisitko tapailua jos saisit tietää että mies käy leipäjonossa?

Vierailija
18.05.2025 |

Oletetaan että olet jo pannut miehen kanssa joitakin kertoja. Eli suhde on aivan alussa.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi tapaus tällainen: Tapaamani mies kävi leipäjonossa. Hän valehteli siellä, että hänellä on 6 lasta taloudessaan, vaikka asuu yksin.

Jääkaappi pullisteli evästä ja pakastin myös. Vielä pyysi minua hakemaan kaupasta perunoita ja jauhelihaa, jotta tekisin hänelle ruokaa. En tietenkään hakenut.

Aivan älyvapaa äijä.

Mä tiedän eläkeläisen asuntosijoittajan, jolla myös omistusasunto,auto ja kesämökki ja hakee ruokaa monta kertaa viikossa ruokajonosta.

Onko se eläkeläinen yhtä älyvapaa, että sanelee sulle, että haepas hänelle ruokaa kaupasta ja tee valmista nenän eteen? Valehteleeko se eläkeläinen ruokajonossa, että hänellä on 6 huollettavaa taloudessaan?

Vai miksi lainasit tuota kommenttia edellä? Jatkaisitko tapailua sen kanssa, jos ootte pannut jo?

On minusta vähän samanlaista huijausta kuin se että väittää että on kuusi lasta vaikkei ole. Ei siis liittynyt tuohon ruoanlaittopyyntöön, vaan siihen että hakee ruokaa vaikka se on tarkoitettu köyhille eikä hän ilmeisestikään ole köyhä. En tiedä onko pieni eläke, mutta on vuokratuloa. Yleensä jos on pieni eläke niin ei ehkä ole varaa autoon.

Vierailija
62/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi tapaus tällainen: Tapaamani mies kävi leipäjonossa. Hän valehteli siellä, että hänellä on 6 lasta taloudessaan, vaikka asuu yksin.

Jääkaappi pullisteli evästä ja pakastin myös. Vielä pyysi minua hakemaan kaupasta perunoita ja jauhelihaa, jotta tekisin hänelle ruokaa. En tietenkään hakenut.

Aivan älyvapaa äijä.

Mä tiedän eläkeläisen asuntosijoittajan, jolla myös omistusasunto,auto ja kesämökki ja hakee ruokaa monta kertaa viikossa ruokajonosta.

Jos hän on varakas ja on koko ikänsä maksanut tunnollisesti veronsa Suomeen niin ei minusta edes paheksuttavaa kun miettii miten paljon veroja on maksanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö hän leipäjonoon bussissa pummilla, vai omalla tuoreella Mersulla.

Vierailija
64/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa jo: ruokajonoissa ei rikkaita käy. 25 vuotta vanha 500 eurolla ostettu Mersu ei tee kenestäkään rikasta vaan vielä köyhemmän. Hänellä on auto, koska asuu kaukana jakopaikasta. Kaukana on halvempi asua.

T. Jakaja

Kerran ruokajonossa yks ukko sanoi toiselle voittaneensa kenossa jonkun kymmenen tuhatta muistaakseni. Sen verran kauan sitä perkasivat, että totta puhui. Katsoin ällistyneenä,  kun ukko vaan meni jonoon.

On siellä rikkaampiakin. Ei kymppitonni kauaa riitä jos sitä alkaa kuluttamaan. Joudut sairaalaan kuukaudelsi niin äkkiä on parin tonnin lasku 

Vierailija
65/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa jo: ruokajonoissa ei rikkaita käy. 25 vuotta vanha 500 eurolla ostettu Mersu ei tee kenestäkään rikasta vaan vielä köyhemmän. Hänellä on auto, koska asuu kaukana jakopaikasta. Kaukana on halvempi asua.

T. Jakaja

Kerran ruokajonossa yks ukko sanoi toiselle voittaneensa kenossa jonkun kymmenen tuhatta muistaakseni. Sen verran kauan sitä perkasivat, että totta puhui. Katsoin ällistyneenä,  kun ukko vaan meni jonoon.

On siellä rikkaampiakin. Ei kymppitonni kauaa riitä jos sitä alkaa kuluttamaan. Joudut sairaalaan kuukaudelsi niin äkkiä on parin tonnin lasku 

Itse en menisi jos tilillä olisi satanenkin.

Vierailija
66/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Jakaja

Itse menen ja sijoitan säästyneet raha. Katso pörssikursseja samalla kun syön vanhentuneita leipiä X-tra mehun kanssa. Joku päivä minä sitten elän osinkotuloilla

Vierailija
67/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos käytäis samassa jonossa niin voisi rupatella mukavia siinä odotellessa eli ei minkäänlaista ongelmaa. 

Vierailija
68/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Jakaja

Etkö vaikka leipäjako olisi vieressä ja eläisit pitkittyneesti (sairauden takia) köyhyysrajan alapuolella?

Vierailija
69/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä vaatteita siellä on?"

Ota yhteys asuinseurakuntasi diakoniatoimeen. Kysy sieltä. Miesten vaatteita liikkuu todella vähän, koska ne yleensä käytetään loppuun.

Seurakunnat jakavat lahjoitettua tavaraa, joten on hyvin sattumanvaraista, mitä on tarjolla ja missä. Me neulottiin ruokajonossa huomaamillemme viluisille tumppuja ja sukkia ja annoimme ne vaivihkaa joululahjaksi seuraavalla viikolla kun he tulivat taas jonoon. 

Seurakunnan jäsenyyttä ei kysellä. Jokainen on lähimmäinen.

Nyt alkoi kiinnostamaan. Osaatteko tehdä sellaiset sormikkaat missä on huppu joka kääntyy kämmenselälle?

Villaset tämmöset maksoi Tallinnan sadamarketissa kympin.

Eikö tuo yksi väittänyt että niitä tehdään käsin?

Vierailija
70/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan älyvapaa äijä.

Jos hän on varakas ja on koko ikänsä maksanut tunnollisesti veronsa Suomeen niin ei minusta edes paheksuttavaa kun miettii miten paljon veroja on maksanut.

Ruokajono ei ole yhteiskunnan vaan uskonnollisen yhteiskunnan. Sitä mietin etta maksaisiko sitten kymmenykset tuloistaan heille?

Vierailija
71/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan älyvapaa äijä.

Yhteiskunnan toimeentulotukea ei voi hyvätuloinen nostaa, vaikka kuinka olisi maksanut veroja. Ei voisi ruokaakaan hakea ruokajonosta, jos olisi jokin helppo keino seuloa apua tarvitsevat. Esim. seurakunnan jouluapua saa vain kirjallisella selvityksellä tuloista ja omaisuudesta.

Vierailija
72/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olis pannu, jos suhde aivan alussa.

Leipäjono asia riippuu, siitä että miksi mies siellä käy.. ja mikä on oma tilanteeni.

Elämäntapatyötöntä en halua, enkä miestä joka piheyttään käy leipäjonossa.

Mä olen vapaaehtoisena ollut monet kerrat kasseja jakamassa, että kaikenlaista on eteentullut.

Vierailija
73/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä vaatteita siellä on?"

Ota yhteys asuinseurakuntasi diakoniatoimeen. Kysy sieltä. Miesten vaatteita liikkuu todella vähän, koska ne yleensä käytetään loppuun.

Seurakunnat jakavat lahjoitettua tavaraa, joten on hyvin sattumanvaraista, mitä on tarjolla ja missä. Me neulottiin ruokajonossa huomaamillemme viluisille tumppuja ja sukkia ja annoimme ne vaivihkaa joululahjaksi seuraavalla viikolla kun he tulivat taas jonoon. 

Seurakunnan jäsenyyttä ei kysellä. Jokainen on lähimmäinen.

Nyt alkoi kiinnostamaan. Osaatteko tehdä sellaiset sormikkaat missä on huppu joka kääntyy kämmenselälle?

Villaset tämmöset maksoi Tallinnan sadamarketissa kympin.

Nämä Tallinnassa myytävät oli tehtaassa valmistettuja. 

Vierailija
74/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäjono asia riippuu, siitä että miksi mies siellä käy.. ja mikä on oma tilanteeni.

Mä olen vapaaehtoisena ollut monet kerrat kasseja jakamassa, että kaikenlaista on eteentullut.

Tarkoitatko pihiyttään leipäjonossa kävijällä hyvätuloista tai työssäkäyvää ?

Vierailija
75/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Jakaja

Kyllä käy. Meillä eräs herra on paikkakunnan suurimpia työnantajia ja tehnyt tiliä kummosesti vuosikymmeniä. Nimi löytyy syksyisin lehdestä.

Hän ajaa sillä mersullaan (ei uusin, mutta tuore) tänne tapaamispaikkaan aina "sattumalta", kun jakopäivä on.

Sormet täynnä isoja sinettisormuksia, kultavitjaa kaulassa ja ranteissa.

Sen verran kuitenkin luimistelee, että jättäytyy jonossa viimeiseksi. Aina on hänkin jotain viemisiä kuitenkin saanut.

Silloin kun oli EU kasseja jaossa, niin oli häpeilettömästi ekana. Niitä kun oli runsaasti ja kaikille riitti vielä parin viikonkin päästä.

Vapaaehtoinen

Vierailija
76/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
77/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko pihiyttään leipäjonossa kävijällä hyvätuloista tai työssäkäyvää ?

Kyllä.

Toki työssäkäyväkin voi olla vähävarainen.

Vierailija
78/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi tuoda mullekki !

Vierailija
79/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan älyvapaa äijä.

Olikohan tyyppi Konalan jauhelihamies? 🤯 Onneksi ei sattunut mitään vakavampaa. 

Vierailija
80/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään 40v. tapailumiehen mutsi maksoi sen puhelinlaskun. Kehui vielä että hyvä kun ei itse tarvitse maksaa omaa puhelinlaskuaan! En voinut uskoa mitä kuulin, lopetin tapailun. 

Ei helvetti :'D