Kolmikuinen nukkuu yli viisikin tuntia päikkäreitä putkeen
Tämä ei varsinaisesti ole meille ongelma, hyvähän se on että tyttö nukkuu, mutta iltaunille mennäänkin sitten vasta yhdentoista aikaan ja aamulla herätään seiskan aikaan. Jossain vaiheessa varmaan pitäisi jollain keinolla alkaa lyhentämään päikkäreitä ja pidentämään yöunia.
Onko muilla tämmöisiä päivänukkujia? Oletteko, ja missä vaiheessa yrittäneet vaikuttaa vauvan rytmiin?
Tyttö vetelee nämä megapäikkärinsä aina ulkona ja äskenkin napasin vaunut sisälle viiden tunnin jälkeen jotta päästäisiin illalla edes johonkin aikaan nukkumaan... Tuolla se nyt ynisee ja heräilee...:)
T. Tyttösen äiti
Kommentit (5)
Meillä pian 3-kuinen ja välillä vetelisi ties miten pitkiä päikkäreitä, ellei herätettäisi. Joskus riittää 2 h unet, tyypillisimmin nukkuu 3 h, mutta useasti pidempäänkin. Jos menee yli 3 tunnin (tai riippuen omasta päiväohjelmastamme :) herättelemme. Herää kyllä helposti ja on ihan normaalihyvällä tuulella herätyksen jälkeen. Jos ed. yö on ollut huonompi, annetaan nukkua 4 tuntia, mutta senkin jälkeen herätetään. Joskus on kokeiltu antaa nukkua 5 tuntia, mutta se on syönyt seuraavan yön unia.
Yöunet normaalisti n. 00-11 (yksi syönti välillä).
Meillä tyttö reilu 5kk ja parhaimmillaan on nukkunut 6h päiväunet!
Tosiaan viime lauantaina kun siskoni oli vauvaa hoitamassa (olin laittanut tytön 10.30 ulos nukkumaan) olin antanut hänelle ohjeita että kun herää niin syötät sitä ja tätä... No palasimme menoiltamme puoli viiden aikaan ja siskoni oli tyttöä juuri ulkoa hakemassa. Oli kuulemma nukkunut koko ajan kun oltiin liikenteessä, eli sen 6h!! Kyllä hieman hirvitti. Mutta yöunille meni normaalisti 21 aikoihin ja yhdellä yöheräämisellä aamu kahdeksaan nukkui...
Itse olen kyllä hieman rajoittanut tuota nukkumista, jos meinaa näyttää siltä että neljä tuntia menee rikki, niin alan kärräämään vaunuja sisälle jotta heräilee. Jos antais olla niin varmaan nukkuis sillon pidempäänkin.
Jotta meillä kyllä kanssa melkoinen päiväunien nukkuja =)
Tosin monesti tulee välissä päiviä ettei nuku kun vajaa 2h päikkärit ja sitten mennään niillä yksillä unilla iltaan asti.
Ja meillä tosiaan tyttö nukkuu enää vaan ne yhdet päikkärit...
terv. eikku ja nelli 5,5kk
että tämä on ihan normaalia. Olkaamme siis iloisia että vauvelimme antavat meille omaa aikaa päivisin, eiköhän ne unet siitä sitten lyhene omaan tahtiin pikku hiljaa.
Tänään muuten nukkui ne reilu 5 h päikkärit ja nyt sitten odottelen (kello puoli 11) että nukahtais yöunille.. :) Tosin nyt kopassa hiljeni, taisi lopsahtaa silmät.
Hyviä öitä kaikille!
eli 10-15. Kun muut vauvat siirtyivät kaksiin päiväuniin, hänellä aina nuo yhdet pitkät ja klo 17 aikoihin ehkä torkahtaminen, yöunille klo 21 (heräsi noin klo 7). Ja tuo jatkui tosi pitkään.
meillä on ihan samanlainen pian kolmikuinen! Poika nukkuu päivällä viittä tuntia putkeen ja sen lisäksi muitakin unosia päivän aikana, menee illalla klo 21.30-23.00 yöunille ja nukkuu aamuseiskaan tahi kasiin.
Luulisin, että ihan normaali on pikkuisesi. Kun ei näin pienten unirytmiä kovin helpolla kai muuteta ;-).