Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuoleman jälkeen mitään? Mitä arvelette?

Vierailija
18.05.2025 |

Oon niin kyllästynyt tähän että itsellä menee huonosti ja muilla hyvin. Jos edes kuoleman jälkeen ei tarvitsisi olla huono osainen, kaikilla sama kohtalo. Ei mitään, tyhjyyttä. 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
42/56 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Menen taivaaseen.

Savuna ilmaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Hautajaiset

Vierailija
44/56 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän me muisteta vauva ajastakaan yhtään mitään mutta silti me oltiin olemassa. Joten ei voi varmuudella sanoa että kuolema olisi samanlaista kuin aika ennen syntymää. 

Vierailija
45/56 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paluu atomeiksi.

Vierailija
46/56 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan ei taivaaseen ainakaan. Eikä helvettiinkään. Uskon kyllä että johonkin kuolleet menevät. Toiseen ulottuvuuteen.

Vierailija
47/56 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei eroa pihalla kasvavista kasveista millään tavalla. Kun valkovuokkokukkayksilö kuolee ja sulkee viimeisen kerran teräslehtensä, niin samaa yksilöä ei koskaan enää ole olemassa. Joten miksi ihmisen kohdalla olisi toisin.

Vierailija
48/56 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleman jälkeen kuolleelle ei jää mitään. Ei yhtään mitään. Jäljelle jääneillä tutuille voi jäädä jotain, mut eipä muuta.

Vierailija
49/56 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei eroa pihalla kasvavista kasveista millään tavalla. Kun valkovuokkokukkayksilö kuolee ja sulkee viimeisen kerran teräslehtensä, niin samaa yksilöä ei koskaan enää ole olemassa. Joten miksi ihmisen kohdalla olisi toisin.

Kuulostaa hyvältä, sillä olen niin oksettava että mun ei edes kuuluisi olla olemassa, eikä koskaan olisi kuulunut olla.

Vierailija
50/56 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkikaa asiaa ja tehkää oma johtopäätös. Kirjoja löytyy kirjastosta, tietoa netistä. Kirkko on patavanhoillinen laitos. Nykytietoa löytyy kun etsii.

Minä jatkan elämääni kuoltuani. Synnyn maanpäälle uudestaan jos sieluni kehitys sitä vaatii. Muuten jatkan matkaa aina ylöspäin. 

Vierailija
51/56 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvelen, että tilanne on täsmälleen sama kuin ennen syntymää. Sitä vaan lakkaa olemasta olemassa.

Muistatko millaista oli ennen syntymää kun et varmaan muista siitäkään mitään, millaista oli kehittyä kohdussa tai olla alle vuoden ikäinen vauva? Silleen joo tila on varmaan kuoleman jälkeen sama, mutta ihan turha esittää että siitä tietäis yhtään mitään sen lisäksi

Vierailija
52/56 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun isäni kuoli tunsin voimakkaasti hänen läsnäolonsa. Hän kävi hyvästelemässä. Monet on kokeneet saman asian. Uskon siis että kuoleman jälkeen pääsemme läheistemme luo. Enkä ole edes uskovainen.

Vierailija
53/56 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti tai taivas. Jälkimmäiseen en pääse mokailujen takia,suurin osa menee helvettiin eri uskomustensa kanssa.

Vierailija
54/56 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa sielunvaellus, mihin uskon on geeniperimä.

Vierailija
55/56 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla ei. Jumalankieltäjillä, hedonisteillä, itsekkäillä, tapakristityillä ja nykyajan fariseuksilla eli eliitillä ja päättäjillä ei ole muuta odotettavaa kun ikuinen kuolema. 

Itse olen syntinen ja elän edelleen paheellisemmin kuin pitäisi. Mutta uskon Jeesukseen, joten tiedän jo meneväni taivaaseen. Ei kukaan pääse taivaaseen ja saa anteeksiantoa omilla meriiteillään, vaan uskomalla, oli sitten kuinka syntinen tahansa. 

"...mene, äläkä enää syntiä tee"

Eikö tuo ole selvä kehote elää vastedes paremmin, "tehdä parannus" elämäänsä?

Minä olen aina ihmetellyt näitä uskovia, jotka ovat sitä mieltä, että pelastuminen ei edellytä mitään ns. hyviä tekoja - parannusta, vaan uskoon riittää pelkkä usko. Minusta Jeesus tarkoittaa nimenomaan itsensä, elämänsä ja suhtautumisensa lähimmäisiin jne. muuttamista ja parantamista kehotuksellaan "Tehkää parannus". Ei hän sokeasti uskovia tarvinnut lammaslaumana peräänsä, vaan ihmisiä, jotka ovat todellakin valmiit jättämään kaiken - oman vanhan itsensä - ja seuraamaan Jeesuksen viitoittamaa tietä.

Nykyajan hedonistiset ihmiset eivät halua luopua mistään. Eivät synnistäkään - silti itsestään selvänä pitävät taivasoikeuttaan.

Vierailija
56/56 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kummallista kun sanotaan vainajan olevan taivaassa. Kirkossakin pappi sanoo ensin en siellä hän nyt on taivaan ilossa. Sitten rukouksessa sanotaan että viimeisenä päivänä Jeesus on sinut herättävä. Raamatussa sanotaan selvästi että kuolleet ovat kuolleita eivätkä tiedä mitään. Sekin sanotaan että vasta joskus Jeesuksen uuden tulemisen aikana ihmiset muistohaudoistaan herätetään. Osa katoaa ja osa elä ikuisesti paratiisissa maan päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi