Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perintökiistat osoittavat, että raha on ihmisille tärkeintä

Vierailija
18.05.2025 |

Sellainen ihminen on, kun pitää valita rahan ja ihmissuhteiden välillä.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisiaan ei voi valita. Kaikille ei satu voittoarpa niiden osalta.

Tämän ymmärrän, mutta monilla ollut ainakin ulospäin läheiset välit perintöön saakka.

Itse en esim. ole tekemisissä sisarukseni kanssa josta en pidä. Tosin en tule hänen kanssaan taistelemaan perinnöstä, aivan sama minulle. 

Vierailija
22/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo valmiiksi riitainen perikunta ei saa edes perukirjaa valmiiksi ilman taistelua. Ei, vaikka tuolloin ei edes jaeta vielä mitään, eikä ole harmaita aavistusta, onko edes mitään jaettavaa. Kyse on vasta siitä, mitkä on kuolinpesän velat ja varat, lain edellyttämä selvitys, kirjanpidollinen toimenpide. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin rahaa menee edellä sukulaiseen, jonka kanssa ei ole muutenkaan missään yhteydessä. 

Vierailija
24/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo valmiiksi riitainen perikunta ei saa edes perukirjaa valmiiksi ilman taistelua. Ei, vaikka tuolloin ei edes jaeta vielä mitään, eikä ole harmaita aavistusta, onko edes mitään jaettavaa. Kyse on vasta siitä, mitkä on kuolinpesän velat ja varat, lain edellyttämä selvitys, kirjanpidollinen toimenpide. 

Onhan se jännittävä, ja mahdollisesti kipeäkin paikka. Kyllähän siinä tulee selväksi se, että minkä verran sitä jaettavaa on, ja kiinteistä syntyy jonkinmoinen käsitys arvosta. Joka voi tietysti kiinteistöjen tai huoneistojen kohdalla olla myös väärä sikäli, että realisoinnin hetkellä arvo on vielä pienempi. 

Mutta se on tietysti ihmisen pienuutta, että ei siihen omaisuusluettelon tekoon pysty. 

Vierailija
25/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan kosto ja valta ovat ihmisille tärkeintä. Raha on vain väline.

En minä mitään kosta vaan haluan vain osuuteni kuten kuuluukin. 

Miksi sinulle kuuluisi automaattisesti minkäänlaista osuutta vainajan omaisuudesta ? 

Vierailija
26/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse olen jo tehnyt periaatepäätöksen, että lahjoitan vanhempieni perinnön sellaisen hyväntekeväisyyteen, jonka tavoitteena on auttaa vähävaraisia perheitä. Luonnehditaan sitä, vaikka hallituksen vastaiseksi konkreettiseksi teoksi.

Olet ilmeisesti hyvätuloinen. Mulla ei ollut varaa tuollaiseen hyvätekeväisyyteen vaan otin osuuteni perinnöstä. Tänä vuonna saan siitä tuloja yli 80 000 euroa (kaupat jo allekirjoitettu) ja kyllä tuo raha tulee käyttöön. Toki verot pitää maksaa tuosta pois. Lisäksi investoin 10 000 euroa, että saan lisää tuloja tulevaisuudessa. 

Vierailija
27/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että perinnönjako sujuisi veljeni kanssa sopuisasti. No ei. Hän uhkasi jopa käräjäjillä vaikka annoin oikeasti hänelle perinnöstä enemmän.

Olipa melkoinen yllättävä kokemus. Niin ja siinä meni myös välit.

Vierailija
28/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulle kuuluisi automaattisesti minkäänlaista osuutta vainajan omaisuudesta ? 

No totta kai kuuluu vähintään lakiosa. Kuka kusipää tekee lapsia tähän maailmaan ettei edes perintöä halua jättää. Syytön minä olen, että tänne synnyin. 

Vierailija
29/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että perinnönjako sujuisi veljeni kanssa sopuisasti. No ei. Hän uhkasi jopa käräjäjillä vaikka annoin oikeasti hänelle perinnöstä enemmän.

Olipa melkoinen yllättävä kokemus. Niin ja siinä meni myös välit.

Meillä meni välit, kun en suostunut siihen, että toinen saisi enemmän vaan halusin, että jaetaan kaikki tasapuolisesti. No toisella meni tuosta herneet nenään ja laittoi välit poikki. 

Vierailija
30/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän vuoksi oma tavoitteeni on, että kuolinpesäni arvo on sellainen, että kulut saadaan maksettua ja jokaiselle kuolinpeäsn osakkaalle jää muutama satanen vaivanpalkkaa.

Vierailija
31/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se pahuus rahasta synny, kyllä ennen rahaakin on tehty erittäin pahoja asioita perheenjäsenille ja muille läheisille.

Ihmiskunnan alkuajoista lähtien on ollut käytössä jokin rahaan verrannollinen vaihtokaupan väline.

Vierailija
32/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kenen sisarus ruvennut yllättäin hankalaksi perinnönjaossa, tuliko tämä teille täysin yllätyksenä tai nyt kun katsotte taaksepäin tunnistatteko jotain merkkejä, että näin voisi käydä? 

Vierailija
33/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse olen jo tehnyt periaatepäätöksen, että lahjoitan vanhempieni perinnön sellaisen hyväntekeväisyyteen, jonka tavoitteena on auttaa vähävaraisia perheitä. Luonnehditaan sitä, vaikka hallituksen vastaiseksi konkreettiseksi teoksi.

Olet ilmeisesti hyvätuloinen. Mulla ei ollut varaa tuollaiseen hyvätekeväisyyteen vaan otin osuuteni perinnöstä. Tänä vuonna saan siitä tuloja yli 80 000 euroa (kaupat jo allekirjoitettu) ja kyllä tuo raha tulee käyttöön. Toki verot pitää maksaa tuosta pois. Lisäksi investoin 10 000 euroa, että saan lisää tuloja tulevaisuudessa. 

Kymppitonnilla sä saat vaan kissan pierut. Varsinkin jos rahas johonkin Forttumiin iskenyt.

Vierailija
34/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintaperilliselle automaattisesti kuuluu.

Vierailija
35/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonnilla sä saat vaan kissan pierut. Varsinkin jos rahas johonkin Forttumiin iskenyt.

Tuo raha menee metsän hyvinvointiin ja tietää enemmän tuloja tulevaisuudessa. Pitkän tähtäimen suunnitelma 

Vierailija
36/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lakiosa kuuluu automaattisesti. Pitää olla todella kovat perusteet ettei sitä saisi. 

Vierailija
37/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lakiosa kuuluu automaattisesti. Pitää olla todella kovat perusteet ettei sitä saisi. 

Tainnut perinnöttömyyskirjoittaja joutua omaa syytään kiusallisen helposti perinnöttömäksi, ja nyt kuvittelee raukka sen koskevan kaikkia🤣🤣

Vierailija
38/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen ymmärtänyt, niin pahimmat riidathan usein syntyvät jostain täysin arvottomista esineistä. 

Perijöissä ei tarvitse olla kuin yksi persoonallisuushäiriöinen, niin hän sotkee koko jaon. 

Vierailija
39/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla. Nuorempana olin vähän kade kun kaverien vanhemmilla oli firmat, maatilat ym. Omalla kummisedälläkin oli menestyvä firma jonka myi ja jäi eläkkeelle. Kuoli syöpään sitten ennen aikojaan. Serkkutyttö valitsi mukavan asunnon ja muutaman miljoonan rahaa, serkkupoika otti vain rahaa. Kaveri hassasi miljoonassa muutamassa vuodessa, toinen serkku käy töissä ja hyvin menee. Ei haittaa yhtään vaikka ei muhkeita perintöä olla saatu. Pikku maatila joka myytiin ja kotimökki on  harrastuspaikkana. Niin ne isotkin perinnöt joku tuhlaa olemattomiin.

Vierailija
40/66 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tainnut perinnöttömyyskirjoittaja joutua omaa syytään kiusallisen helposti perinnöttömäksi, ja nyt kuvittelee raukka sen koskevan kaikkia🤣🤣

Siis mitä tarkoitat? Kyllä lakiosa kuuluu automaattisesti. Minä sain perintöni jo 10 vuotta sitten, siskon kanssa perittiin kaikki puoleksi ilman riitoja.