Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin vastavalmistuneena työtilanne on vielä dystooppisempi kuin edes mediassa

Vierailija
18.05.2025 |

Ajattelin että saa sitä biologin papereilla jos ei ainakin internship-jaksoa jostain lääkefirmasta tai tutkimusassarin hommia lipastolta, niin jotain joka leivissä pitää.

No, mua ei kutsuttu haastatteluun edes mäkkäreihin tai heseihin vaan jälkimmäiseen oli kuulemma yli 1200 hakijaa keittiötyöntekijäksi. 

Pitääkö tässä oikeasti vain mädäntyä kotiin ja kuunnella pään aukomista siitä miten tämä on oma vikani ja olen liian nirso?

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän töitä saa nykyään muilla kuin suhteilla, vaikka opiskelisi kuinka kauan. Turha hakea minnekkään opiskelemaan jos suhteet ei ole kunnossa.

Suhteet luodaan itse verkostoitumalla yliopisto-opintojen aikana.

Suhteet joilla saa töitä luodaan jo syntyessä. Vähän vaikea noihin on itse vaikuttaa.

Verkostoitumishöpötykset vois jo unohtaa. Palkkaaminen on niin iso asia että ei kukaan naamatuttu verkostostas siutakaan kuule palkkais. 

Jeps. Korporaatioista kesätöitä saavat päällystön lapset ja sukulaislapset. 

Kas kun en ole koskaan moista ongelmaa todistanut

Vierailija
142/145 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreä siirtymä on vienyt työpaikat ja näivetyksen taso etenee, kiitti vihreät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkään hetkellä kukaan ei osaa sanoa varmasti hävittääkö tekoäly enemmän työpaikkoja kuin luo niitä. Yritä siinä sitten valita opinnot joiden kautta saa töitä vaikka viiden vuoden päästäkin. Mutta joo, oma syy tottakai jos ei työllisty....

Vierailija
144/145 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläkään hetkellä kukaan ei osaa sanoa varmasti hävittääkö tekoäly enemmän työpaikkoja kuin luo niitä. Yritä siinä sitten valita opinnot joiden kautta saa töitä vaikka viiden vuoden päästäkin. Mutta joo, oma syy tottakai jos ei työllisty....

Biologit eivät jos työllistyneet hyvin ainakaan yli 15 vuoteen, jos ikinä. Ap Ei voi käyttää tekosyytä ettei olisi voinut arvata mikä työllisyystilanne on, kun opinnot aloitti. 

Vierailija
145/145 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat hommataan opiskelujen aikana - verkostoitumalla ja kesätyöpaikkojen kautta. Ei niitä aleta katselemaan, kun valmistutaan. Silloin on jo myöhäistä. Ei korkeakoulututkinto ole mikään automaatio työpaikkaan. Sinun pitää tehdä itsesi houkuttelevaksi työnantajille ja todistaa, että osaat pelata peliä. Suurin osa tämän kyllä ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi