Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet! Mikä on partaveden idea?

Vierailija
17.05.2025 |

Hoitaako se jotenkin ihoa parranajon jälkeen? Vai toimiiko se vain deodorantin korvikkeena?

Kommentit (39)

21/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että parranajon jälkeen ei haluaisi mitään kirvelevää alkoholipitoista litkua naamalleen. Ja se hajuhan leijailee omaan nenään sitten koko ajan. Ihan ihme tuote.

🇺🇦🇮🇱

22/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parranajon jälkeen iho kutiaa. Partavesi kirvelee aikansa ja kutina lakkaa.

Nivea tekee balsamimaista partavettä, joka on tarkoitettu parranajon jälkeen herkälle iholle, ei sisällä alkoholia ja kirvele. Sitä saa tuoksuvanakin.

Ihan kiva, mutta ylipäänsä herkälle iholle ei pitäisi ikinä laittaa hajusteita! Hajusteet voi aiheuttaa myös aknea.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosimies pärjää Imperial Leatherilla 🧼

Vierailija
24/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäsin 80-luvulla niin paljon Old Spice-partavedestä, että teinitytönä ostin sitä itse, suihkuttelin sitä ja unelmoin hyväntuoksuisesta miehestä, kun ei ollut poikaystävää vielä.

Vierailija
25/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäsin 80-luvulla niin paljon Old Spice-partavedestä, että teinitytönä ostin sitä itse, suihkuttelin sitä ja unelmoin hyväntuoksuisesta miehestä, kun ei ollut poikaystävää vielä.

🥰

Vierailija
26/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Luulisi, että parranajon jälkeen ei haluaisi mitään kirvelevää alkoholipitoista litkua naamalleen. Ja se hajuhan leijailee omaan nenään sitten koko ajan. Ihan ihme tuote.

Onhan noita kirveleviä kasvovesiä ja voiteita myös. Ei pidä käyttää sellaista mikä selvästi ärsyttää.

Ikivanha juttu eau de cologne, kölninvesi, jota käytettiin paljon vielä 70-luvulla, ehkä myöhemminkin. Tätä saa edelleenkin pienissä pulloissa, silloin myytiin marketeissa oliko jopa puoli litraa se lasipullo. Sitten tuli hitiksi Mennen ja ehkä jokin muukin.

Alkoholi varmaan desinfioi samalla tavoin kuin karvanajossa yleensa halutaan välttää ihotulehduksia. Luulisi löytyvän silti kaikille ihotyypeille vaihtoehtoja.

Osa miehistä kokee erilliset tuoksusprayt neiteinä, parranajuun liittyvät hajusteet menevät.

Vierailija
27/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parranajon jälkeen iho kutiaa. Partavesi kirvelee aikansa ja kutina lakkaa.

Ei ole ikinä kutissut ja olen ajellut partaani jo yli 25 vuotta.

Vierailija
28/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partaveden (after shave) markkinointi-idea on ollut että se desinfioisi naamaan tulleita naarmuja kun se on raakattu (partaveitsellä) tai ajettu turvallisuuspartaleikkurilla (safety razor), varmemmaksi vakuudeksi moniin on lisätty jotakin välttämätöntä öljyä (essential oil) tekemään naaman ihon paremmalta näyttäväksi, ynnä jotain hajustetta.

No, ne muutamat sekunnit jotka tässä tapauksessa etanoliliuos vaikuttaa eivät riitä bakteerien tappamiseen, 96% etanoli desinfioi ihon vaikutettuaan 30s (tai jopa 5 min).

Ainakaan Philips sähköparranajokoneelle ei synny mitään naarmuja, olen niitä käyttänyt aivan koko ikäni, enkä ole koskaan ostanut partavettä. Mimmijahtiin valmistautuessani ajan parran kuten aina, märkänä saippualla, ja huuhtelun jälkeen hieron vähäisen määrän aloe veraa naamaan, kyllä silottaa, ja kiiltää ynnä tuoksuu hyvälle.

Vierailija
29/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saisi perinteistä vihreää Menneniä?

Tullen <---> Mennen

Vierailija
30/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi juoda ja hengitys raikastuu. Mulla on paha karies, mustat hampaat.

Vierailija
31/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partaveden idea on ikäänkuin partaveden syvin olemus, jonka ilmentymiä konkreettiset partavedet ovat. Kannattaa tutustua Platonin ideaoppiin.

Vierailija
32/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Kävelin n.100 metriä kahden miehen takana ulkona ja silti lemusi pahan hajuinen partavesi!

Vierailija
33/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosimiestä pystyy halaamaan ilman astmapiippua 😍

Vierailija
34/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partavettä käytetään ehkäisemään ihon tulehtumista parranajon jälkeen.

Miksi kysytään yksinkertaista perusasiaa, joka selviäisi googlella?

Vierailija
35/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni myös desinfioiva. Eksällä oli ihanan tuoksuinen Axe. 

36/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Partavettä käytetään ehkäisemään ihon tulehtumista parranajon jälkeen.

Miksi kysytään yksinkertaista perusasiaa, joka selviäisi googlella?

No eikö tuohon kävisi paremmin desinfiointiaine?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
37/39 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🥰

Vierailija
38/39 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No setä kertoo.  Tietenkin luoda vieno säväys niitä naisia varten  jotka uskaltautuu tarpeeksi lähelle. Ei sillä voi koko leukaa hölvätä, sehän olisi hirveä katkupilvi. Sormenpäästä täppä molemmille puolille kaulaa.

Vierailija
39/39 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkäihoisilla partavesi tai -balsami rauhoittaa ihoa parranajon jälkeen. Rauhoittaa se kai vähemän herkkäihoisillakin, mutta heille merkitys voi olla vähäisempi.

Perinteisten alkoholipohjaisten partavesien väitetään myös desinfioivan ihoon parranajossa syntyneitä pieniä haavoja. Itse epäilen tätä, ja olen mieluummin ilman kuin käytän alkoholipohjaista partavettä.