Miksi köyhät eivät ala yrittäjiksi?
Kotisiivouspalveluun tarvitaan vain muutaman tonnin investoinnit.
Koiranulkoiluttajille on aina kysyntää.
Pihatöille tarvitaan tekijöitä.
Lukiolaiset tarvitsevat tutoropettajia.
Muuttoapua kaivataan.
Kommentit (251)
Naurettavaa, työtä vieroksuvat alapeukuttavat tietenkin. Liian hyvät ovat tukirahat vielä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vaikka hallituksen tuhoama ostovoima, siitä vääjäämättä seuraavat konkurssit, naurettavan suuret eläkemaksut joilla rahoitetaan tällä hetkellä eläkettä nostelevien boomerien sikamaista eläkeloisimista jne
Mulla on hyvä eläke ja pystyn ostelemaan mitä mieleni tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään työttömän ei kannata alkaa yrittäjäksi. Ei tehä mitään palkkiolaskutuksena, koska silloin menetät kaikki työttömyysetuudet. Ei ole enää soviteltua päivärahaa. Olet tyhjän päällä, kun kysyntää ei ole.
Nyt ei kysyntää ole, koska kukaan ei osta mitään. Kukaan ei osta mitään, koska ei ole luottamusta omaan perusturvaan. Perusturvaa ei ole, koska orpopurra vei sen.
No voi voi. Harmittaako? Pitäisikö harkita yrittämistä?
Siitä vaan starttirahaa hakemaan nurmikonleikkaus- ja koirankusetusfirmaan. Noinkohan saa puollon?
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa, työtä vieroksuvat alapeukuttavat tietenkin. Liian hyvät ovat tukirahat vielä.
Työtä vieroksuvat? Et taida ihan ymmärtää mistä tässä maassa on puute? Kyllä, siitä työstä mutta myös ostovoimasta. Vaikka sinä kuinka olisit yrittäjä mutta kellään ei ole rahaa ostaa sitä mitä myyt niin minkäs teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vaikka hallituksen tuhoama ostovoima, siitä vääjäämättä seuraavat konkurssit, naurettavan suuret eläkemaksut joilla rahoitetaan tällä hetkellä eläkettä nostelevien boomerien sikamaista eläkeloisimista jne
Mulla on hyvä eläke ja pystyn ostelemaan mitä mieleni tekee.
Mä tuun ompelee sulle napin! Maksaa 20 euroa, käteisellä.
Olen kevyt yrittäjä ja myyn pilluani verottomasti sekä ole aikeissa myös perustaa haara konttorin ulkomaillekkin tai ainanki ulkomaisile.
-kevyt-kenkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juuri siksi ne on köyhiä, koska heitä ei vaan kiinnosta rahan tekeminen palveluyrittämisellä. heitä kiinnostaa muut asiat.
Muillakin asioilla voi yrittää kuin palveluilla. Mutta Suomessa on liian vaikea yrittää.
Työttömiä kiinnostaa laiskottelu!
Oletko kiinnostunut ostamaan palveluja minulta, siivousta, maalausta ym.remonttihommia ?
Ai etkö ? Miksi et ?
Yrittäjä kun ei ole oikeiútettu työttömyyden sattuessa kohdalle työttömyysturvaan.
Vaatii myös rahaa aloittaa yrittäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juuri siksi ne on köyhiä, koska heitä ei vaan kiinnosta rahan tekeminen palveluyrittämisellä. heitä kiinnostaa muut asiat.
Muillakin asioilla voi yrittää kuin palveluilla. Mutta Suomessa on liian vaikea yrittää.
Työttömiä kiinnostaa laiskottelu!
Sä varmaan haluat mut tekemään sun uuteen omakotitaloon putket, kun nyt amiksesta valmistuttuani ja yhden kesän töitä tehneenä perustan firman. Kyllä mä noin suurin piirtein näillä pohjilla tiedän mitä olen tekemässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotisiivouksessa olisi hyvä olla auto, varsinkin jos välineet pitää kuskata.
Koirista voi olla vaikea valita sopivan kokoisia, jos voimat eivät riitä hallitsemaan kiskovaa ja rähisevää eläintä.
Pihatöissä ja muuttoavussa pitäisi ehkä olla miespuolinen? Tutorointi... minulla oli lyhyt matikka.
Selityksiä, selityksiä! Ravintoloissa on kova pula tiskaajista! Mene johonkin ravintolaan ja kerro haluavasi opetella tiskaamaan! Tee pari vuoroa ilmaiseksi ja kun olet oppinut työn, ala tarjoamaan tiskauspalveluita y-tunnusfirman kautta!
Tiskauspalveluita tarjoavia yrityksiä on jo pilvin pimein. Palkkaavat 0-tuntisopimuksella ihmisiä töihin.
Vanhempani on hyvätuloinen yrittäjä, mutta käy silti tekemässä aiemman koulutuksensa mukaista palkkatyötä silloin tällöin siltä varalta, että joutuu palaamaan niihin hommiin. Yhdessä vaiheessa se ei ollut kaukana lakimuutosten ja koulutusvaatimusten tiukentuessa.
Itse olen joutunut tukien varaan niin moneen kertaan, että yrittämisen ja nykyisen tukipolitiikan yhdistäminen tällä terveyden tilalla on katastrofi.
Jos yrittäminen olisi kannattavaa, niin kyllä monikin alkaisi.
Monelle riittäisi, että yrittäjyys tarjoaisi edes vähän paremman elintason kuin työttömyyskorvaus. Tähän voisi vaikuttaa verotuksella, niin että pienistä pääomatuloista menisi pienempi veroprosentti, eikä tarvitsisi maksaa 30 % pääomaveroa.
Myös epävarmuus ja tukiverkostojen puute ovat monelle esteitä. Perheellinen ei oikein voi ottaa sellaista riskiä, että yrittäjänä voi menettää kaiken ja tippua yhteiskunnan alimmalle portaalle toimeentulotuen varaan. Pienyrittäjän pitäisi olla mahdollista palata työttömyystuen piiriin, jos yritystoiminta ei tarjoa riittävää elantoa. Ehkä tähän voisi ottaa kantaa yleistukea sovellettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä kun ei ole oikeiútettu työttömyyden sattuessa kohdalle työttömyysturvaan.
Jep. Ei kannata syyllistää työttömiä siitä etteivät ala yrittäjiksi, vaan kannattaa mieluummin tehdä yrittämisestä houkutteleva vaihtoehto. Tällä hetkellä yrittäjyys ei Suomessa ole houkuttelevaa.
Luultavasti suurin osa haluaisi tehdä keikkaa, mutta ei uskalla ottaa riskiä kokopäiväiseksi yrittäjäksi ryhtymisestä.
Siinä pitää olla varmat tulot joka kuukausi. Mitään turvaverkkoja, kun ei ole. Päinvastoin menoja on, vaikka tuloja ei olisi. Yelit laskutetaan vaikka nollatuloilla.
Eli jos tehdään keikkatyöt kannattaviksi niin, että joku turvaverkko säilyy vuoden pari, eiköhän monet tuohon ryhdy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ei kannata syyllistää työttömiä siitä etteivät ala yrittäjiksi, vaan kannattaa mieluummin tehdä yrittämisestä houkutteleva vaihtoehto. Tällä hetkellä yrittäjyys ei Suomessa ole houkuttelevaa.
Juuri näin. Tämä on ainoa oikea vastaus aplle.
Suomessa ei ole sitä henkilökohtaisen konkurssin mahdollisuuttakaan niin kuin joka paikassa muualla.
Omalla omaisuudella joudut kuulemma yrityksesi takaamaan niin, että tuossa on se elinikäisen velkaantumisen ja köyhyyden mahdollisuuskin. Ja kaiken omaisuuden menettämisen.
Ysäri opetti varovaisuuteen.
Sä varmaan haluaisit ensimmäisenä savustaa mut ulos työttömäksi, jotta voisit sitten palkata minut valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloin yksinyrittäjäksi kun rahat ei riittäneet ja en saanut mistään kovasta yrityksestä huolimatta töitä..Alussa saa uutena yrittäjänä tukea ja sitten vaan rakentamaan omaa juttua.
Nyt vuosia myöhemmin tienaan noin 8000€/kk
Tienaat enemmän kuin 95% kansalaisista ja suosittelet samaa kaikille?
Paljon on vaatimattomista lista lähteneitä hyvin menestyneitä yrittäjiä. T. Masku
Mitäpä veikkaat, kuinka paljon vaikka niitä koiria pitäisi ulkoiluttaa, että saisi edes kuukauden vuokrarahat kasaan? Tarkoitus kai olisi kyetä elättämään itsensä, joten niiden ehdotusten soisi olevan jotain muuta kuin koululaisten taskurahan hankintaan soveltuvia ideoita.
Suomen kokoisessa maassa on ylipäänsä vaikea hankkia riittävästi asiakkaita vaikka yritysidea olisi oikeasti toimivakin.
Mitä tulee kotisiivouspalveluun, joka sinänsä on ihan oikeaa yritystoimintaa, niin eipä sillä köyhällä ole edes muutaman tonnin investointiin mahdollisuutta, eikä tämänkään alan yrityksiä voi loputtomasti olla, ja lisäksi tällaiseen työhön vaaditaan yleensä auto mitä monella köyhällä ei ole, ei ole edes ajokorttia. Moni köyhä on myös sairas jolloin erittäin hyvää fyysistä kuntoa vaativa raskas siivoustyö ei vain onnistu. Samoin esimerkiksi muuttopalvelun kanssa.
Köyhiä usein pilkataan tyhmiksi, mutta eipä tämäkään aloitus anna minkään järjen jättiläisen kuvaa sen tekijästä, joka oletettavasti pitää itseään köyhiä fiksumpana ihmisenä.