Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi köyhät eivät ala yrittäjiksi?

Vierailija
17.05.2025 |

Kotisiivouspalveluun tarvitaan vain muutaman tonnin investoinnit. 

Koiranulkoiluttajille on aina kysyntää.

Pihatöille tarvitaan tekijöitä.

Lukiolaiset tarvitsevat tutoropettajia.

Muuttoapua kaivataan.

Kommentit (251)

Vierailija
241/251 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäminen on se vihoviimeinen asia jos yhtään arvostat omaa aikaa ja kunnollista palkkaa.

Vierailija
242/251 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotisiivouksessa olisi hyvä olla auto, varsinkin jos välineet pitää kuskata.

Koirista voi olla vaikea valita sopivan kokoisia, jos voimat eivät riitä hallitsemaan kiskovaa ja rähisevää eläintä.

Pihatöissä ja muuttoavussa pitäisi ehkä olla miespuolinen? Tutorointi... minulla oli lyhyt matikka.

Selityksiä, selityksiä! Ravintoloissa on kova pula tiskaajista! Mene johonkin ravintolaan ja kerro haluavasi opetella tiskaamaan! Tee pari vuoroa ilmaiseksi ja kun olet oppinut työn, ala tarjoamaan tiskauspalveluita y-tunnusfirman kautta!

Eräs ystäväni päätyi työhaastatteluun erääseen fiinimpään hotelliin. Hänellä oli liiketalouden korkeakoulututkinto briteistä ja matkailualan perustutkinto. Oli asunut ulkomailla 5-vuotta, puhui kolmea kieltä sujuvasti suomen kielen lisäksi. Olisi päässyt

Aivan järkyttävvää ihmisten nöyryyttämistä! Mistä suomalaiset firmat ovat oppineet nämä tavat?? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/251 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä köyhiä pienyrittäjiä on, ja tunnen myös. Rakennusmiehiä, siivousta jne. Ammatin harjoittajia.

Nämä ei kyllä aina ole edes yhteiskunnalle sitä kannattavinta businesta.

Näillä köyhillä yrittäjillä on usein verovelkoja, kun eivät osaa kirjanpitoa järjestää ok. Eli osaavat kyllä tuhlata rahat, mutta ne kuuluisat alvit unohtui. Näitä raha-asioita sitten puidaan myös oikeudessa meidän muiden varoilla.

Eihän he tietenkään rahaksi muutu, vaikka kuinka oikeudessa rankaisee. Liiketoimintakieltoa jos pukkaa, niin uutra firmaa jonkun sukulaisen nimellä pystyyn.

Vierailija
244/251 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki sosiaalituet katkeaa heti kun edes käy ilmi että harkitsee yrittäjyyttä. Silti siinä vaiheessa ihmisellä ei ole vielä asiakkaita eikä tuloja yrittäjyydestä, etenkään säännöllisiä millä eläisi.

Vierailija
245/251 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotisiivouksessa olisi hyvä olla auto, varsinkin jos välineet pitää kuskata.

Koirista voi olla vaikea valita sopivan kokoisia, jos voimat eivät riitä hallitsemaan kiskovaa ja rähisevää eläintä.

Pihatöissä ja muuttoavussa pitäisi ehkä olla miespuolinen? Tutorointi... minulla oli lyhyt matikka.

Selityksiä, selityksiä! Ravintoloissa on kova pula tiskaajista! Mene johonkin ravintolaan ja kerro haluavasi opetella tiskaamaan! Tee pari vuoroa ilmaiseksi ja kun olet oppinut työn, ala tarjoamaan tiskauspalveluita y-tunnusfirman kautta!

Siis täällä on niin idioottiehdotuksia, ettei ole tottakaan! Vai tiskauspalveluita, voi taivas!  Varmaan sinne ravintolaan otetaankin kadulta joku tiskaamaan. Eivätkö nuo mene töihin -idiootit voisi vaan ryöm

Valehtelet. Tiskaajaksi ei pääse ilman hygieniapassia, useimmiten halutaan myös jotain keittiöalan koulutusta ja kokemusta alalta. Ja tunnit joita pelkille tiskaajille tarjotaan on ihan naurettavia, sillä palkalla ei elä. Useimmissa paikoissa mitä olen nähnyt, mitään tiskaajaa ei todellakaan ole erikseen. Keittiön omat työntekijät hoitavat tiskin muiden töiden lisäksi. Joskus otetaan, jos saadaan, tiskaaja vuokrafirman kautta muutamaksi tunniksi päivässä. Halvalla. Jos uusi tulokas ei pärjää hyvin ensimmäisestä tunnista lähtien, häntä ei haluta ottaa uudestaan jos ei ole ihan pakko. Tiskaaminen on nopeatahtista ja jokainen minuutti on tärkeä.

T: keittiötyöntekijä

Vierailija
246/251 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan itse enkä tarvitse siivoajaa, en varsinkaan ketään, joka vaan päätti alkaa siivoajaksi. Jos tarvitsen johonkin spesiaalihommaan siivousalan ammattilaisen, palkkaan ammattilaisen.

Koirani ovat minulle arvokkaita monessa merkityksessä, sekä rahallisessa että muussa, enkä todellakaan anna niitä kenenkään koirakokemattoman ja tietämättömän käsiin.

Pihatyötkin teen itse, mutta jos johonkin isompaan tarvitsen ammattilaista, palkkaan puutarha-alan ammattilaisen.

Lukiolaisia taloudessa ei ole. Jos olisi ja tarvitsisivat lisäopetusta, palkkaisin jonkun, joka opiskelee ao. ainetta, vaikka matematiikan opetukseen matematiikan opiskelijan.

Muuttolaatikoita kantamaan voisin palkata jonkun, jolla on varmasti voimaa silloin maksimissaan kerran kymmenessä vuodessa, kun muutan. Sen sijaan muuta omaisuuttani taiteesta antiikkihuonekaluihin saavat liikutella vain sellaiset, joilla on kyseisistä asioista jokin ymmärrys.

Onko sinulla muita hyviä ideoita?

Vierailija
247/251 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotisiivouspalveluun tarvitsee auton, ajokortin, ajotaidon, henkilökunnan, ajokunnon, siivousvälineet, siivousaineet, siivoustaidon, maksavat asiakkaat sekä alkupääomaa verojen, palkkojen, mainosten  ja tarvikkeiden maksuun. Lisäksi tarvitaan palkanlaskija, kirjanpitäjä, rekrytoija, esimies, työntekijöitä, perehdyttäjä. Tarvitaan myös markkinointihenkilö sekä työvaatteet.

Niitä ei parilla tonnilla osteta. Etenkään maksavia asiakkaita.

Selityksiä, selityksiä. Olet itse yrittäjänä kaikkia noita työtehtäviä. Ekat asiakkaat saa esim. ilmoittelemalla Kirkko&koti-lehdessä. Käyt sunnuntaisin jumalanpalveluksissa ja menet kirkkokahveille siististi pukeutuneena. Kerrot ihmisille ohimennen kotisiivouspalvelusta ja mukana tietysti käyntikortit.

Ei apua aina vaan paranee nää hullut ehdotukset :D

Vierailija
248/251 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus:lähes kaikki työttömät ovat työttömiä omasta halustaan.

Lähde Purra siitä haistelemaan omia pierujasi

Vierailija
249/251 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaiset työntekijät kertoneet miten heillä homma toimii.

Vierailija
250/251 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen perustaminen vaatii aina rahaa ja suhteita. Suhteita ei pysty jos ei ole rahaa maksaa palveluista missä käy ihmiset keneen pitäisi luoda ne suhteet

Vierailija
251/251 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sekä palkkatyössä että yrittäjänä. Sitä vaan ihmettelen, että jos ihminen itse ei keksi mitään sellaista kykyä tai taitoa itseltään, jonka voisi myydä kannattavaan hintaan, niin miten voi kuvitella että muu sen keksii? Eikä myöskään suostu sellaista taitoa opettelemaan, vaan ihmettelee kotona, kun kukaan ei hae töihin. 

Toisaalta en ymmärrä myöskään sitä, että työttömyyskorvaus rajaa opiskelun 5 op:n. Työttömyysaikana ei muuta pitäisi tehdäkään, kuin opiskella aamusta iltaan erilaisia taitoja.